GeriSağlık 50 yıldır gözüne uyku girmiyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

50 yıldır gözüne uyku girmiyor

50 yıldır gözüne uyku girmiyor

Eskişehir'de yaşayan Mehmet İnanç hiçbir tedaviden yanıt alamıyor.

Habertürk gazetesinde yer alan habere göre, Eskişehir’de yaşayan Mehmet İnanç 50 yıldır uyuyamıyor. Hiçbir tedaviden sonuç alamayan İnanç, bu durumundan oldukça memnun.

Eskişehir'de yaşayan 86 yaşındaki Mehmet İnanç, 50 yıldır uyuyamıyor. Halk arasında 'Uykusuz Mehmet' lakabı ile tanınan Mehmet Dede’nin uykusuzluğuna doktorlar da çare bulamıyor.

1960 yılından bu yana uyumadığını belirten Mehmet Dede, "Uykusuzluğum sebebiyle hastanede yattım, doktorlar sende uyku denen bir şey yok dediler. Bir hemşire nezaretinde küçük yazılmış kağıttaki yazıları okumam istendi. Yazıyı bir saat okudum, baktım ki benim uyumamı bekleyen yanımdaki hemşire uyumuş, kaldırdım kendisini, şaşırdı. Ardından ikinci kez test yaptılar ve beni yüzükoyun yatırdılar ancak bu kez de rahatsızlandığım için ondan vazgeçtiler. Sonunda ‘Uyumuyor’ diye rapor verdiler’’ dedi.

“Allah herkese uykusuzluk nasip etsin”

Gözleri açıkken bir dakika daldığını ama yine uyuyamadığını belirten İnanç, ''Bol bol kitap okurum, namaz kılarım. Halimden çok memnunum. 40 yıldan bu yana bir kez safra kesesi ameliyatı için hastaneye gittim, o günden bugüne ne hastaneye gittim ne de ilaç kullandım. Allah herkese uykusuzluk nasip etsin. Çok faydalı bir şey" diye konuştu.

Uykusuzluk sorunu nasıl önlenebilir?

Nöroloji Uzmanı Melek Kandemir, uykusuzluğun tıbbi bir sorun olduğunu ve mutlaka tedavi edilmesi gerektiğinin altını çizdi, uykusuzluk sorunu yaşayanlara da aşağıdaki önerilerde bulundu.

• Akşam yemeklerinde fast-food gibi ağır ve yağlı yiyeceklerden kaçınılmalı, baharatlı gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulmalı veya yatmadan 4 saat öncesinde tüketimine dikkat edilmelidir.

• Su, sağlıklı bir metabolizma için çok önemlidir. Sıvı tüketimi daha çok gün içi saatlerinde yapıldığında ve akşam belli bir saatten sonra sıvı alımı azaltıldığında, tuvalete gitme ihtiyacı azalacağından uyku bölünmemiş olur.

• Kahvenin uykuyu bozduğu bilinmektedir. Az miktarda kahve içeren gıdalar - çikolata, kola, çay, kafeinsiz kahve - da uykuyu bozabilir. Yatmadan 4-6 saat öncesinde kafeinin kesilmesi önerilir.

• Ağrı kesiciler, kilo vermeyi sağlayan ilaçlar, idrar söktürücüler ve soğuk algınlığı ilaçları gibi bazı ilaçlar da bir fincan kahve kadar veya daha fazla kafein içerebildiği unutulmamalıdır.

• Nikotin de kafein gibi santral sinir sistemini uyarıcı etkiye sahiptir. Bu yüzden yatmadan önce ve gece uyanıldığında sigara içilmemelidir.

• Yatmadan önce alkol de alınmamalıdır. Alkol uykuya dalmayı kolaylaştırabilir fakat uykudan sık uyanmalara, daha az dinlendirici bir uykuya, baş ağrılarına, gece terlemesine ve kabuslara neden olur. Eğer alkol alınıyorsa, mutlaka her bir bardak içki, bir bardak su ile dengelenmelidir. En uygunu yatmadan 4-6 saat öncesinde alkol alımının kesilmesidir.

False