Açık hava reklam duvarları şimdi OMO ile oyuna açılıyor!

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2025 12:53

OMO, kentleşme ve dijitalleşme gibi etkiler nedeniyle giderek daha az dışarıda oynayan çocuklar için açık hava reklam duvarlarını futbol kalesi, basketbol potası ve tırmanmalı kaydırağa dönüştürdü. OMO’nun projesi, dışarıda oyuna yer açmanın gerekliliğine dikkat çekmeyi amaçlıyor.

Ev dışında oynayan çocukların sayısı giderek azalıyor

Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), temel yayın organı UNESCO Courier’de yer verdiği ve ilk kez 2022 yılında yayınlanan “Time to Go Out and Play” (“Dışarıya Çıkma ve Oynama Vakti”) başlıklı makalede, kentleşme ve dijitalleşme gibi etkiler sonucu çocukların giderek daha az dışarıda oyun oynadığını, fakat açık havada fiziksel aktiviteyle geçirilen zamanın çocukların bedensel ve zihinsel iyilik halleri için gerekli olduğunu belirtiyor. Tüm dünyada çocuk ve ergenlerin fiziksel olarak daha aktif olması için çalışan uluslararası sivil toplum kuruluşu Active Healthy Kids Global Alliance tarafından paylaşılan veriler ise, günümüzde çocukların yalnızca yüzde 27’sinin düzenli olarak ev dışında oyun oynadığını ortaya koyuyor.

Açık hava reklam duvarları şimdi OMO ile oyuna açılıyor

Yıllar önce ilk kez “Kirlenmek Güzeldir” diyerek sahada olmanın, düşüp kalkarak, üstünü kirleterek de olsa dışarıda oyun oynamanın değerine dikkat çekmeye başlayan OMO, hayata geçirdiği yeni projesiyle “Oyun Dışarıda” diyerek konunun önemini vurgulamaya devam ediyor. Modern yaşamın getirdikleri sonucu hem çocuklar hem de yetişkinler oyun ve spor kavramlarını daha çok kapalı mekanlar ve dijital ekranlarla ilişkilendirmeye eğilimli olabiliyor. Oysa, açık havada oyun oynamak ve spor yapmak özellikle de çocuklar için hala bir gereklilik.

Açık hava reklam duvarları şimdi OMO ile oyuna açılıyor

Açık havada “Oyuna Devam”

OMO, yeni projesiyle çocuklara ve yetişkinlere dışarıda olmayı yeniden hatırlatıyor. Bunun için de yaratıcı bir yöntemle, İstanbul Kadıköy, Acıbadem ve Şişli’de bulunan üç noktada açık hava reklam duvarlarını futbol kalesi, basketbol potası ve tırmanmalı kaydırağa dönüştürerek dışarıda yapılacak fiziksel aktiviteler için yer açıyor. 15 Mart’a kadar ziyaret edilebilecek etkinlik alanları çocukları, gençleri ve yetişkinleri bekliyor.

Açık hava reklam duvarları şimdi OMO ile oyuna açılıyor

Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Başkanı Alper Çapar şunları söylüyor: “Yetişkinler olarak çoğu kez kent hayatın içinde dışarıda oyun oynamak ve spor yapmak, çocukları da buna teşvik etmek için yer ve zaman bulamayacağımızı düşünüyoruz. Oyun oynamak aynı zamanda yaratıcı bir eylem. Bu yaratıcılıkla yaklaştığımızda, beklenmedik yerlerde ve anlarda oyuna ve spora yer açabiliriz. OMO olarak biz bunu yapmaya çalıştık; tüm çocukları ve yetişkinleri açık Kadıköy Rasimpaşa Mahallesi Kızılay Sokak, Kadıköy Acıbadem Mahallesi Taşköprü Caddesi ve Şişli’deki Eskişehir Mahallesi Kınalı Keklik Sokak’ta bulunan açık hava reklam duvarlarımızda oyun oynamaya ve spor yapmaya davet ediyoruz.

Açık hava reklam duvarları şimdi OMO ile oyuna açılıyor

* UNESCO, “Time to Go Out and Play”, 2022

https://courier.unesco.org/en/articles/time-go-out-and-play 

** Active Healthy Kids Global Alliance, 2022 https://www.activehealthykids.org/4-0/

İlandır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!