ABD’nin en meşhur orta-sınıf otel zincirleri Ankara’ya geliyor

Güncelleme Tarihi:

ABD’nin en meşhur orta-sınıf otel zincirleri Ankara’ya geliyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2006 00:00

ABD’nin meşhur orta-sınıf otel zincirlerinden Days Inn ve Super 8 Türkiye’de ilk olarak Ankara’da açılıyor. "2000 Oteller Zinciri" CEO’su Ahmet Sezici, iki yeni otel zincirini Ankara’ya getirmenin kendileri ve Ankara için çok önemli olduğunu belirterek, "Ankara’nın orta ve üst sınıf oteller konusundaki potansiyeli küçümseniyor" dedi.

Haberin Devamı

ORTA-sınıf otel müşterisinin dünyadaki tercihi ABD’li "Days Inn" ve "Super 8", 2007’de başkente geliyor. Ankara’da Best Western ve Ramada gibi dünyaca ünlü otel zincirlerini açan "2000 Oteller Zinciri"nin CEO’su Ahmet Sezici, Ankara Hürriyet’e konuştu. 2007’deki en önemli projelerinin ABD’li orta-sınıf otel zincirleri Days Inn ve Super 8’i Ankara’ya getirmek olduğuna dikkat çeken Sezici, "Bu otellerin hedefi misafirlerine rahat bir oda, iyi bir kahvaltı ve uygun bir fiyat sunmaktır" dedi. Orta-sınıf (mid-class) otel kategorisine giren Days Inn ve Super 8’in diğer üst-sınıf (upper-class) otellerle aynı hizmet kalitesine sahip olduğunu tek farkının ise fiyatı olduğunu vurgulayan Sezici, "Ankara’da orta-sınıf otellere de üst-sınıf otellere de ihtiyaç var. Başkentin çok büyük bir otel potansiyeli var" dedi. Sezici, otelciliğe ne zaman başladıklarını, otelcilikteki prensiplerini, hedeflerini ve faliyetlerini şöyle anlattı:

17 YILDA 6 OTEL

Haberin Devamı

2000 Oteller Zinciri olarak 1990’dan beri Ankara’da faliyet gösteriyoruz. İlk olarak Maltepe’deki 3 yıldızlı Örnek Otel’i açtık. Daha sonra Otel 2000 ve Best Western’i açtık. Geçen yıl Tunalı Hilmi Caddesi’ndeki Ramada Ankara’yı hizmete soktuk. Yeni açılacak iki otelimizle birlikte 6 otele ulaşacağız. Otellerimizin hepsinde dünya markasının ardından "Ankara" ismi geçer. ABD buna çok sıcak bakmadığı için uzun süre bunun savaşını verdik, çünkü Ankara bir başkent ve tanınmaya ihtiyacı var. Bir ülkenin başkenti o ülkenin kimliğini yansıtır. Ankara’nın artık yurtdışında İstanbul kadar iyi tanınmasının zamanı geldi. "Ramada Ankara" dendiğinde bu, şehrimizin iyi bir reklamı oluyor.

POTANSİYELİ KÜÇÜMSENİYOR

 Otelcilik alanındaki çoğu genel müdür, ’Ankara küçüktür, potansiyeli yoktur’ der. Oysa, Ankara’nın birçok alanda olduğu gibi otelcilikte de inanılmaz bir potansiyeli var. Şehri tanıdıktan ve iyi bir fizibilite yapıldıktan sonra Ankara’da büyük işler yapılabilir. Yeter ki bu şehrin insanını ve coğrafyasını tanı. Ankara’ya gelen otel müşterisi, bizim müşterilerimiz de dahil olmak üzere çoğunlukla işkadınları ve işadamlarından oluşur. Sen, bu kişiye SPA, hamam, sauna sunarsan hata yaparsın, çünkü buraya bir günlüğüne, bilemedin iki günlüğüne gelen işadamının, bu tip hizmetlerden yararlanmaya vakti bile olmuyor.

OTELCİLİKTE ANAHTAR "ÖZEL HİZMET"

Haberin Devamı

 Otelcilerin sektördeki gelişmeleri takip etmeleri, farklılık yaratmaları çok önemli. Biz, otelimize gelenleri "müşteri" değil, "misafir" olarak adlandırıyoruz, "özel hizmet" anlayışıyla çalışıyoruz. Standartları biz değil, misafirlerimiz belirliyor, çünkü bunu otel belirlerse misafirini tatmin edemez. Örneğin, bir işadamı geldiğinde odasına girer girmez bir önceki kalışında istedikleri hatırlansın ister. Bir aile geldiğinde onlara içinde "playstation" ve çocuk menüsü olan bir oda veririz. Ayrıca şehirde gezebilecekleri yerleri yazan bir broşürle, ücretsiz konser ve müze biletleri veririz. Misafirimiz bayansa geç saatlerdeki ulaşımını istediği taktirde biz sağlarız. Daha da önemlisi misafirlerimzin hepsine bir gece bile kalsa bir senelik sigorta yaparız.

Ankaralıyı havaya peçete atarak eğlendiremezsin

OTELCİLİK konusunda yılların tecrübesine sahip olan "2000 Oteller Zinciri"nin Genel Müdürü Ahmet Sezici, Ankaralı müşterinin ilgi, hizmet, kalite ve ayrıcalık istediğine dikkat çekiyor. "Ankaralı müşteriyi kapıda bekletemezsin, havaya peçete atarak eğlendiremezsin" diyen Sezici, Ankara’nın bir kültür başkenti olduğunun, tanınmaya ve markalaşmaya ihtiyacı olduğunun altını çiziyor. Yurtdışındaki bütün fuarlara ve eğitimlere katıldığını belirten Sezici, otelcilikte başarılı olmanın sırrının da kendini yenilemek, eğitmek olduğunu, Ankaralı otelcilerin buna dikkat etmesi gerektiğini kaydediyor. Her otelin hizmet kalitesini temel prensip olarak belirlediğini, ama bunun yeterli olmadığını söyleyen Sezici, artık kişiye özel hizmet anlayışının benimsenmesi gerektiğini, iyi bir fizibilitenin ardından otel açılması gerektğini belirtiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!