300 bin dolardı Teknokent’te 25 TL’ye düştü

Güncelleme Tarihi:

300 bin dolardı Teknokent’te 25 TL’ye düştü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2012 17:53

Hacettepe Teknokent’teki bir Türk şirketi, ortalama 300 bin dolara mal edilen çağrı merkezini 25 TL’ye indiren bir donanım ve yazılım ile tüm internet sitelerini tek ekrandan yönetilmesine imkan tanıyan program geliştirdi.

Haberin Devamı

ŞİRKET yöneticisi Mehmet Atıf Karaca, yaptığı açıklamada, küresel ticaretin sanal ortama yönelmesine rağmen Türkiye’nin “internetin ekmeğini yeteri kadar yiyemediğini” ifade etti. “Türkiye’nin e-ticarette adı yok. Reklam, e-ticaretin hammaddesidir ancak 24 milyon internet kullanıcısına rağmen küresel pazarda Türkiye’nin payı yüzde 1” diye konuşan Karaca, yaklaşık yedi yıllık araştırma geliştirme çalışmalarının ardından Türk ticaretine büyük bir ivme kazandıracağını düşündükleri, “Reklam Mühendisi” adında bir yazılım ile bu yazılıma entegre çalışan portatif “çağrı merkezi” geliştirdiklerini anlattı.

Onlarca site lazım
 
Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının artması ile tüketicilerin, herhangi bir alışveriş yapmadan önce “Google amcaya” danıştığını belirten Karaca, özellikle yüzlerce ürün satılan bir internet sitesinden ziyade tek bir ürün çeşidi üzerine satış yapan sitelere yöneldiğini bildirdi. Karaca, şirketler için aynı ürün grubuna yönelik onlarca site açmak geretiğini ve bu durumun da yönetim problemi yaşanmasına sebep olduğunu belirterek, “Yıllardır tüketicilerin bu sorunun çözmek üzere çalıştık ve sonunda tüm yazılım ve donanım lisansı Türkiye’ye ait ‘Reklam Mühendisi’ programını ve bu programa entegre olacak şekilde çalışan çağrı merkezi modülünü geliştirdik” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!