GeriSpor 2002 Ferrari'nin yılı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

2002 Ferrari'nin yılı

Formula 1'de sezonun 13. yarışı olan Macaristan Grand Prix'si Ferrari'nin zaferine sahne oldu. İtalyan takımın Brezilyalı pilotu Rubens Barichello yarışı birinci sırada tamamlarken, Alman Michael Schumacher takım arkadaşının hemen arkasında ikinci sırada yer aldı. Ferrari, Macaristan'da "duble" yaparak sezonun bitimine dört yarış kala takımlar klasmanında şampiyonluğunu ilan etti.

Sezonun başından beri kendi liginde yarıştığından bahsedilen Ferrari takımı, Macaristan Grand Prix'siyle 2002 sezonuna adını yazdırdı. Michael Schumacher'in iki yarış önce sürücüler klasmanındaki şampiyonluğunu ilan etmesinin ardından, Ferrari de takımlar sıralamasında şampiyonluğu garantileyerek hayranlarını sevince boğdu. Williams pilotu Ralf Schumacher'in iki Ferrari'nin arkasında üçüncülükle tamamladığı yarışta, sıralama turlarında çok kötü bir grafik çizen McLaren pilotları Raikkonen ve Coulthard sırasıyla dördüncü ve beşinci oldu.

Ferrari takımında 2002 sezonu için amaçlar henüz bitmiş değil. Takımın Alman pilotu Schumacher'in şampiyonluğunun ardından İtalyan takım şimdi de Barichello'nun ikinciliği için mücadele vermeye başladı. Macaristan'da Schumacher'in takım arkadaşı Barichello'yu geçmek için fazla çaba harcamaması ise sezon boyunca takım emirleri nedeniyle birçok kez eleştirilen Ferrari'nin bir kez daha takım emirlerini uyguladığı yönünde soru işaretlerine sebep oldu. İkinci pit-stop'unun ardından Sauber pilotu Heidfeld'in arkasında piste çıkan Schumacher'in takım arkadaşı Barichello'nun arkasına kadar müthiş bir performansla gelerek bir anda yavaşlaması da  kafalarda yine soru işaretleri doğurdu.

Sıralama turlarında oldukça kötü zamanlar elde eden McLaren pilotları Raikkonen ve Coulthard ise takımın başarılı taktik anlayışı sayesinde 10. ve 11. sırada başladıkları yarışı 4. ve 5. olarak bitirmeyi başardı. İkinci pit-stopları öncesinde 6. ve 7. sırada koşan McLaren'lar, pit-stopların ardından sergiledikleri müthiş performanslarıyla Fisichella ile Massa'nın önüne geçerek yarışı bu şekilde noktalamayı başardılar.

Yarışın ilk turlarında Raikkonen'in önünde koşan Williams pilotu Montoya ise 21. turda yaptığı büyük hata sonucu bir kaza yaptı ve yarışa bu turda veda etmek zorunda kaldı. Bu olaydan 10 tur sonra Renault pilotu Button, spin atarak yarış dışı kaldı. İngiliz çaylak pilot Anthony Davidson da tıpkı Button gibi spin atarak son sırada devam ettiği yarışı bırakmak zorunda kaldı.
 

 

False