140 milyon dolarlık ’ped’de ’beğenmezsen iade et’ yarışı

ABD’de pazar lideri olan Kimberly Clark’ın Kotex markasıyla üretime başlamasının ardından, EvyLady’nin üreticisi Evyap da, "beğenmezsen iade et" kampanyası başlattı.

 Halen her 100 potansiyel müşteriden, 58’ine ulaşmayı başaran üretici firmalar şimdi, hızla büyüyen pazarda lider konumda bulunan Orkid’den pay kapmaya çalışıyor.

PROCTER and Gamble’nin Orkid’le açıkara lider olduğu 140 milyon dolarlık hijyenik ped pazarında rekabet, iyice kızıştı. Dünyanın önde gelen hijyenik ped üreticilerinden Kimberly Clark’ın Kotex markasıyla Türkiye pazarına girmesinin ardından, EvyLady’nin üreticisi Evyap da, "beğenmezsen iade et" dönemini başlattı. Şu ana kadar her 100 potansiyel müşteriden, 58’ine ulaşmayı başaran üretici firmalar, hızla büyüyen pazardan daha fazla pay kapmaya çalışıyor.

YILDA 1 MİLYAR ADET: Türkiye’de yılda 1 milyar adet hijyenik ped satışı gerçekleşiyor. Dokuz firmanın rekabet ettiği pazarda, 1 milyar adetlik üretimin yüzde 55’ini tek başına Orkid oluşturuyor. Türkiye’deki üretimin yüzde 16’sını da Molped markasıyla Hayat Kimya gerçekleştiriyor. Kalan yüzde 29’luk üretim ise 7 firma arasında paylaşılıyor. Astel’in CanLady’le, Evyap’ın EvyLayd’yle, Johnson and Johnson’ın Carefree’yle, Toprak’ın Libresse’le, Ülker’in Rozi’yle, Kimberly Clark’ın Kotex’le ve Elha’nın Lilasafe’le rekabet ettiği pazar, ultra ince pedlere kayıyor.

TALEP KANATLIDA: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, bundan 10 yıl önce Türk kadınlarının ilk kez tanıştığı ultra ince pedler, şu anda pazardan yüzde 56 pay alıyor. Pazarın yüzde 90’ını klasik pedler, yüzde 10’unu günlük pedler oluşturuyor. Hijyenik ped pazarının yüzde 98’ini de kanatlılar elinde bulunduruyor. Türkiye’de hijyenik ped pazarının hızla büyümesi, kullanımın giderek yaygınlaşması, Amerika’da pazar lideri olan Kimberly Clark’ın da Kotex markasıyla üretime başlamasını sağladı. Daha önce, ıslak mendille Türkiye pazarına giren Kimberly Clark, iki yıl içinde yüzde 15’lik pazar payı hedefliyor.

BİR KİŞİ PARASINI İSTEDİ: Aralık ayında EvyLady marka ürünlerinde "beğenmezsen iade et" kampanyasını uygulamaya koyan Evyap, satışlarını bir ay gibi kısa sürede artırmayı başardı. Kampanyanın başladığı günden bu yana sadece bir müşterinin memnuniyetsizliğini bildirerek, iade talebinde bulunduğunu söyleyen Evyap yetkilileri, "İadelerde, herhangi bir şart aramıyoruz. Müşterilerin memnuniyetsizliklerini bildirmeleri yeterli oluyor" dedi.

Hemşireler keşfetti, kadınlar rahat etti

BİRİNCİ Dünya Savaşı sırasında tampon amaçlı kullanılan selikoton adlı malzemenin emiş gücünün fazla olduğunu gören hemşireler, hijyenik ped olarak kullanmaya başladı.

Ardından da 1921 yılında hijyenik ped adıyla piyasaya sürüldü.

Türk kadınları, hijyenik pedle ilk kez 1970’li yılların sonunda Orkid markasıyla tanıştı.

1990 yılında ilk kuru petek doku, 1992 yılında kanatlı ped, 1995 yılında da ultra pedlerin üretimi başladı.

1998 yılında esnek kanatlar, 1999 yılında koku oluşumunu önlemeye yardımcı ikili sistem, 2000 yılında şeklini koruyan yüzey ve 2004’te Mavi Koruma Bölgeli ürünler devreye girdi.

Türk kadınının ped ve tampona bakışı

Tampon kullanmak istemiyorum: Yüzde 94

Tamponu sağlıklı bulmuyorum: Yüzde 24

Tamponun ne olduğunu bilmiyorum: Yüzde 24

Ped kullanmak daha rahat: Yüzde 21

Vücudumda farklı madde istemem: Yüzde 14

Hijyenik ped pazarında hangi markalar var

Orkid

Molped

CanLady

EvyLady

Carefree

Libresse

Rozi

Kotex

Lilasafe

Kadınlar vücutlarında yabancı madde istemiyor

TÜRKİYE’de hazır hijyenik ped kullanımı hızla artarken, tampon kullanımı sadece yüzde 1 seviyesinde kalıyor. Türk kadınlarının yüzde 94’ü tampon kullanmak istemiyor. Bunların da yüzde 24’ü sağlıklı olmadığını düşünüyor. Yüzde 24’ü ürünü tanımadığı için tampon kullanmazken, Yüzde 21’i de kullanımı daha rahat olduğu için pedi tercih ediyor. Yüzde 14’ü ise vücutlarında farklı bir madde bulundurmak istemiyor. Ancak, yaz aylarında tampon satışları yüzde 90’a varan oranlarda artış gösteriyor.
Yazarın Tüm Yazıları