Zorlu’dan 120 bin Euro’luk ‘imece’

Hürriyet Haber
20.06.2017 - 21:52 | Son Güncelleme: 20.06.2017 - 21:52

ZORLU Holding, İnovasyon platformu Atölye ve sürdürülebilirlik alanında uzmanlaşan S360’ın işbirliğinde kurulan ‘imece’, her altı ayda bir sosyal ve çevresel konular özelinde meselelere yoğunlaşıyor, bu sorunlara çözümler üreten takımlarla çalışıyor.

Şubat ayında kurulan inovasyon platformu, ilk mesele sürecinde eğitim alanındaki sorunlara odaklandı. Sürecin sonunda jüri tarafından seçilen ‘Hayal Gücü Merkezi’, ‘Minizma’, ‘Senfoni’ ve ‘Toyi’ takımları kuluçka dönemine girmeye ve toplamda 120 bin Euro (500 bin TL) hibe almaya hak kazandı.

JÜRİ ÇOK ZORLANDI

Konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, “Jürimizin seçim yapmakta gerçekten zorlandığı bu sürecin sonucunda aslında üç takım bir sonraki aşamaya geçecekti ancak o kadar güzel ve kıymetli projeler geldi ki seçmekte çok zorlandık ve 4 takımı desteklemeye karar verdik. İnanıyorum ki, aldıkları mentorluk ve hibe desteği ile fikirlerini sürdürülebilir iş modellerine çevirip kendi kanatları ile uçmaya başlayabilecekler”diye konuştu.

İŞTE KAZANAN PROJELER

MERAKTAN DOĞDU: Hayal Gücü Merkezi, öğrencilerin ortak ilgi alanlarına sahip akranlarıyla beraber merak edip, sorup, keşfedip, üretmelerini nasıl sağlayabiliriz sorusuna cevap arıyor. Bunun için çocukların ortak ilgi alanlarına sahip akranlarıyla buluşmasını kolaylaştıran, sorma, keşfetme ve üretmeye imkân veren bir mobil uygulama geliştirmeyi hedefliyor. 

ÖĞRETMENLER PAYLAŞACAK: Minizma ekibinin projesinin odağında öğretmenler var. Ekip, öğretmenlerin derslerinde uyguladıkları çeşitli deney, çalıştay gibi içerik ve materyalleri paylaştıkları ve görüntüledikleri ücretsiz bir dijital platform geliştirmeyi amaçlıyor.

MAHALLE KÜLTÜRÜ: ‘Başka Bir Okul Mümkün Derneği İstanbul Anadolu Kooperatifi üyeleri tarafından kurulan Senfoni ekibi, interaktif, çocuk dostu haritalar içeren bir web sitesi ve mobil uygulaması ile aynı mahalledeki aileleri buluşturmayı hedefliyor. Ayrıca, mahalle içi etkinliklerle esnaf, aileler ve çocukları bir araya getirerek eski mahalle kültürünü yeniden canlandırmayı amaçlıyor.

OYUNCAK TASARIMI: Toyi ekibi, yaratıcı materyallere ulaşamayan 6-12 yaş aralığındaki çocuklar için ucuz maliyetli, uzun kullanımlı ve ileri dönüşümü hedefleyen bir oyun kiti oluşturmaya odaklanmış. Kit, çocukların buldukları cisimleri hayal güçleri ile kendilerine ait oyuncaklara dönüştürmelerini sağlıyor.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı