Ziyaretçi sayısında yine rekor kırdı

Hürriyet Haber
17.01.2012 - 16:56 | Son Güncelleme: 17.01.2012 - 16:56

Emaar Properties PJSC’nin Guinness Dünya Rekoru sahibi, “Dünyanın En Büyük Alışveriş Merkezi” unvanını taşıyan projesi Dubai Mall, 2011 yılında yakaladığı ziyaretçi sayısıyla da rekor kırdı.

2010 yılında 47 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan Dubai Mall, 2011 yılında yüzde 15’lik bir artış yakalayarak ziyaretçi sayısını 54 milyona taşıdı ve dünyanın en çok ziyaret edilen alışveriş ve eğlence merkezi oldu. 

Dubai Mall önemli turizm destinasyonlarını geride bıraktı 

2011 yılında dünyanın en çok ziyaret edilen alışveriş ve eğlence merkezi olan Dubai Mall ziyaretçi sayısı ile dünyanın birçok önemli turizm destinasyonu geride bıraktı. 2011 yılında 50 milyon 200 bin kişiyi ağırlayan dünyanın başlıca turistik destinasyonlarından biri olan  New York, 39 milyon 200 bin turistin ziyaret ettiği Las Vegas ve26 milyon 300 bin ziyaretçisi ile Los Angeles Dubai Mall’un gerisinde kaldı. Dubai Mall dünya üzerindeki önemli temalı parkları da ziyaretçi sayısı ile geride bıraktı. 2011 yılında, Times Meydanı 39 milyon 200 bin, Central Park 38 milyon, Niagara Şelaleleri 22 milyon 500 bin ziyaretçisi sayısıyla Dubai Mall’un gerisinde kaldı. 

“Dubai dünyanın en önemli destinasyonlarından biri haline geldi”

Emaar Properties PJSC’in Yönetim Kurulu Başkanı Mohamed Alabbar, Dubai Mall’un ulaştığı ziyaretçi sayısı ile dünya rekorunu kırmasının onu dünyadaki en önemli destinasyonlardan biri haline getirdiğini belirterek, “Dubai sadece bölgede değil dünya çapında önemli bir pozisyonda bulunuyor. Birleşik Arap Emirlikleri Başkan Yardımcısı, Dubai Emiri ve Başbakanı olan Majesteleri Şeyh Muhammed Bin Rashid Al Maktum’un stratejik vizyonu ve büyüme planlarıyla Dubai dünyanın bir numaralı destinasyonu haline geldi. Dubai Mall’a gerçekleşen ziyaretçi akını da Dubai’nin ne kadar önemli bir turizm destinasyonu haline geldiğinin ve Emaar’ın liderliğinde şehrin perakende sektöründe bir patlama gerçekleştirdiğinin de göstergesidir” dedi.

Dubai Mall’un cirosu 2010 yılına oranla  yüzde 35 oranında arttı

Dubai Mall’da 2011 yılında yaşanan ziyaretçi sayısındaki artışın satışlara da yansıdığına değinen Alabbar, “Dubai Mall’un ulaştığı ziyaretçi sayısının alışveriş merkezinin cirosuna da etkisi büyük oldu. Dubai mall’un cirosu geçtiğimiz yıla oranla %35 oranında bir artış gösterdi.  Bu artış Dubai Mall’un perakende sektöründe ne kadar önemli bir konuma sahip olduğuna işarettir. Alışveriş merkezi içindeki çeşitli outlet mağazaları, dünyaca ünlü markaların lokomotif  mağazaları sadece Orta Doğu’da değil Güney Asya, Afrika, Avrupa ve Rusya, Azerbaycan, Belarus, Türkmenistan, Gürcistan gibi ülkelerden gelen ziyaretçileri  de cezbetmektedir.” şeklinde konuştu. 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı