Ege Haberleri

    Zeytinyağcıların hedefi Çin pazarı

    Hürriyet Haber
    05.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, hedef ülke olarak belirlediği Çin’deki fuarda yaptırdığı tadımlarla Uzakdoğu’nun kalbini fethetti.

    ÖNÜMÜZDEKİ beş yıllık süreçte 650 bin tonluk üretimle dünyanın ikinci büyük zeytin ve zeytinyağı üreticisi olmayı hedefleyen Türkiye, pazarlamada da aktif bir çalışma yürütüyor.

    Ortak hareket

    Üretim artışı sonrasında ürününün yok pahasına gitmemesi için önceki yıl Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Ege Zeytin Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından ortaklaşa kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), gözünü Çin’e dikti. 18-20 Kasım 2009 tarihleri arasında Şangay’da yapılan Food And Hotel China 2009 Yiyecek&İçecek Fuarı’na katılan ZZTK’nın hedefi, Çin’e şu anda yıllık 2.6 milyon dolar olan ihracatı 5 kat artırmak.

    Tadım yapıldı

    Yönetim Kurulu Üyesi M. Kadri Gündeş, 60 ülkeden toplam 825 şirketin yer aldığı fuarda açtıkları standta imaj ve endüstriyel tanıtım filmlerini izlettirdiklerini anlattı. Gündeş, “Çin ve Uzakdoğu ülkelerinden gelen ziyaretçilere tadım yaptırdık. Büyük beğeni topladı” dedi.

    EXPO SIRADA

    Tanıtım Komitesi olarak, Çin pazarında Türk zeytin ve zeytinyağının tanınırlığını artırmak için etkinliklerine devam edeceklerini kaydeden Gündeş, “2010 yılı Mayıs ayında Şangay’da başlayacak Expo 2010 da dahil olmak üzere faaliyetlerimiz sürecek. Çin’de düzenlenecek fuarları kaçırmayacağız” dedi.

    Çin’de ZZTK’yı yönetim kurulu üyeleri Mehmet Kadri Gündeş, Emre Uygun ve Ege İhracatçı Birlikleri Uzmanı Alper Alpar temsil etti.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı