Ege Haberleri

    Zeytinyağcılar fuar atağında

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    26.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Bu yıl Kanada’dan Japonya’ya, Almanya ve İngiltere’den Çin’e uluslararası beş büyük fuara katılmaya hazırlanan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, 9 bölgenin yağını tanıtacak, tadım yaptıracak.

    TÜRKİYE Zeytin ve Zeytinyağı Komitesi (TZZK) bu yıl 9 bölgede üretilen sofralık zeytin ve zeytinyağlarını sektördeki en büyük fuarlarda alıcıların beğenisine sunacak.
    ZZTK Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Metin Ölken, ilk fuarın 7-11 Şubat’ta Moskova’da düzenlenecek olan Prodexpo Gıda Fuarı olduğunu belirterek, “Ruslara Edremit, Ayvalık, Akhisar, Aydın, Milas, Gemlik, Mut, Antakya ve Nizip yörelerinin sofralık zeytin ve zeytinyağlarını tattırmak için bu yörelerdeki ticaret odaları ve borsalardan talepte bulunduk. Ruslara hem tattıracak, hem de oylatacağız. Son yıllarda zeytin ve zeytinyağı üretimi artan bölgelerimizin de ürünlerini dünya pazarlarına sunacağız” dedi.
    Gala yemeği
    ZZTK’nın hedef pazarları arasında olan Japonya’da 1-4 Mart 2011 tarihlerinde düzenlenecek Foodex Gıda Fuarı’nda tanıtım ve tadım yanında zeytinyağlılardan oluşan “Gala Yemeği” düzenleyeceklerini anlatan Ölken, “Japonya’da zeytinyağı pazarının yüzde 25’ini ele geçirmeyi hedefliyoruz” dedi. Türk zeytin ve zeytinyağlarının beğeniye sunulacağı diğer fuar ise 13-16 Mart’ta İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenecek IFE11 Gıda Fuarı olacak. Ölken, Londra’daki fuarda sofralık zeytin tanıtımının bir adım öne çıkacağını kaydetti.
    Almanya’nın Köln Kenti’nde 8-12 Ekim arasında düzenlenecek dünyanın en büyük gıda fuarlarından Anuga Fuarı’nın ardından 9-11 Kasım’da yine TZZK’nın hedef pazarlarından Çin’in Şanghay kentindeki FHC2011 Gıda Fuarı’nda ürünlerimiz görücüye çıkacak.

    KOTA TALEBİ

    Türkiye’den Avrupa Birliği’ne zeytinyağı ihracatında ton başına 1200 Euro civarında gümrük vergisi olduğuna işaret eden Ölken, “Türk zeytinyağı sektörü olarak, Avrupa Birliği’nin Tunus, Suriye, Filistin gibi ülkelere tanıdığı kotanın bir benzerinin Türkiye’ye de tanınması için gerekli girişimlerin yapılmasını bekliyoruz. Bu kota ülkemize verildiği takdirde Avrupa Birliği ülkelerine ambalajlı Türk markalı zeytinyağı ihracatımızda ciddi artış olacak” diye konuştu.

    HASAT PLANI

    6-9 Kasım 2010’da zeytin hasat dönemine uygun olarak Çin ve Japonya’dan ithalatçıların, gurmelerin, gazetecilerin katıldığı “Alım Heyeti Organizasyonu”nun başarılı olduğunun altını çizen Ölken, bu yıl da hedef ülkeler olarak değerlendirilen Çin, Japonya, Kanada, İngiltere ve Rusya gibi ülkeleri kapsayan organizasyon gerçekleştirmeyi planladıklarını anlattı.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı