Gündem Haberleri

    Zevk mabedinde yasak aşk

    Hürriyet Haber
    17.11.2001 - 23:08 | Son Güncelleme:

    Dünya sineması ölçeğinde önemli ödüller almış iki seçkin filmin (Tabutta Rövaşata ve Güneşe Yolculuk) yapımcısı olan İFR; 2001/2001 sinema sezonunu, yine çok iddialı bir filmle karşılıyor: Şellale

    Semir Aslanyürek'
    in senaryosunu yazıp yönettiği, yapımcılığını Ezel Akay'ın, görüntü yönetmenliğini Hayk Kirakosyan'ın üstlendiği filmde Hülya Koçyiğit, Tuncel Kurtiz, Aykut Oray, Ali Sürmeli, Ege Aydan, Nirgül Yeşilçay ve Fikret Kuşkan rol alırken Hamdi Alkan, Pelin Batu ve Donatella Piatti de misafir oyuncu olarak katılıyorlar.

    Semir Aslanyürek'in gerçek olay ve kişilerden yola çıkarak yazdığı Antakya Üçlemesi'nin ilk filmi olarak gerçekleştirilen Şellale, Antakya yöresinin zengin tarihine, coğrafyasına, oradaki insanların traji-komik öykülerine, mitolojiden de beslenen masalsı bir gerçekçilikle bakmayı amaçlıyor.

    İki yıllık maceralı bir yapım sürecinin ardından sinemaseverlerle buluşan Şellale, Cemal'in resim eğitimini bitirdikten sonra memleketine dönmesi ve çocukluk yıllarını anımsamasıyla başlıyor.

    Cemal'in babası ile amcası arasında farklı partilere mensup olmaktan kaynaklanan sürekli bir çekişme vardır. İki kardeş birbirinin yüzünü bile görmek istemez ve evlerinin bulunduğu ortak avluyu yüksekçe bir duvarla ikiye ayırırlar. Yine de bu duvar iki kardeşin birbirine sataşmalarını ve duvara merdiven dayayıp birbirlerini hırpalamalarını engellemez. Ancak, Şellale'nin öyküsü, sadece bu iki aile ve onların çevresindekilerle sınırlı kalmıyor. Filmin atardamarlarından birini oluşturan Antakya/Harbiye'deki ünlü şelalenin de, yöre halkının yaşamında nasıl önemli bir rol oynadığı, sinemanın büyülü diliyle anlatılıyor.

    Bu doğrultuda yönetmen Semir Aslanyürek, Şellale'de Türkiye'nin yakın tarihinin bir kesitini ve bir bölgedeki insanların bu tarihten nasıl etkilendiğini filmleştirerek, Türkiye'nin bugününe ve genel olarak da insan doğasına sevecen bir ışık tutmayı amaçlıyor. Şellale ile yöresel bir hikayeden herkesin kendinden birşeyler bulabileceği evrensel bir hikaye yaratarak, uluslararası platformda, Postacı, Hayat Güzeldir, Akdeniz gibi kasaba filmlerinin estirdiği sıcak Akdenizlilik rüzgarını yakalıyor ve Antakya'nın mistik atmosferi ile o yöredekilerin renkli kişiliklerini perdeye yansıtıyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı