Zeki'nin yeni modeli

Güncelleme Tarihi:

Zekinin yeni modeli
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2004 00:00

Daha önce dünyaca ünlü modellerle çalışan ve bazılarını dünyaya kazandıran Zeki Triko, bu yıl Brezilyalı Adriana Lima ile çalıştı.Çekimler Virgin Gorda Adası'nda yapıldı.Eskiden mayo denize girmek için kullanılan basit bir malzeme iken artık plaj modası diye bir ÅŸey var. 2004 sezonu için 750 parçalık bir koleksiyon hazırlayan Zeki Triko’nun baÅŸ tasarımcısı Melike Kurt neden bu kadar çok mayo yaptıklarını şöyle açıklıyor: ‘Düşünün bir kere, Türkbükü sahilinde güneÅŸleniyorsunuz. Birden yan ÅŸezlongdaki kadının bikinisinin sizinkinin aynısı olduÄŸunu fark ediyorsunuz. Rahatsız olmaz mısınız? Ä°ÅŸte biz bu tür rastlantı olasılıklarını azaltmak için 750 parçalık dev bir koleksiyon hazırladık.’ Zeki BaÅŸeskioÄŸlu da plajlardaki mayo bikini rekabetini daha fazla ilgi çekme isteÄŸine baÄŸlıyor: ‘Plajlardaki mayo-bikini rekabeti bu yüzden yaÅŸanıyor.’ KOLEKSÄ°YONUN 5 AYRI TEMASI VARMelekler: Kahve tonları, gül rengi, sert yeÅŸiller ve beyaz tonlarındaki koleksiyonda metal ve taÅŸ yapıştırmalar göze çarpıyor. Melek baskıları, tüller ve ÅŸifonlar kullanılmış. Aloha: Bu temada egzotik Hawaii çiçekleri ve ateÅŸ renkleri dikkat çekiyor. Sarılar, pembe tonları, kan kırmızısı ve oranj yoÄŸun olarak kullanılmış. Gelincik: Åžeker pembe, mimoza sarısı, kivi yeÅŸili gibi renklerin baskın olduÄŸu koleksiyonda el örgüsü tasarımlar yer alıyor. Baharat: Tek kelime ile Meksika rüyası. Özel kilim desenleri mistik renkler ile bütünleÅŸiyor. Koyu yeÅŸil ve toprak renkleri göze çarpıyor. Stil: Bu temada mat ve parlak kumaÅŸlar, parlak ÅŸifonlar ve streç filelerle konbinlenmiÅŸ. MELÄ°KE KURT (Zeki Triko baÅŸ tasarımcısı)Ä°steyen bara giderken giysin isteyen plaja9 yıldır Zeki Triko mayolarını tasarlayan Melike Kurt (33) Mimar Sinan Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Anasanat Dalı Bölümü mezunu. EÄŸitimine Ä°talya’da devam eden Kurt, Instituto Callegari’de Alta Moda ve Capi Femminili bölümlerinden diploma almış. Mayo tasarlamanın hazır giyim tasarlamaktan daha zor olduÄŸunu söylüyor: ‘Şimdi hazır giyimciler bana kızacak ama bir deseni büyük alanda göstermek daha kolay. Mayoda yaratıcılığınızı göstermek çok zor. Çünkü çok küçük bir parçayla oynuyorsunuz. Söyleyin lütfen bir balerin 5 metrekarelik bir alanda mı 50 metrekarelik bir salonda mı daha iyi gösteri yapar?’Senede 5-6 fuara gidip kumaÅŸ seçiyorlarmış. Bazen de kumaşı tasarlayıp üreticilere ürettiriyorlarmış. Hedefleri bir Zeki Kadını yaratmak: ‘Bakımlı, kendine güvenen ve farklı olmayı isteyen bir kadın. YaÅŸ aralığı 7’den 77’ye... Ne zaman ne giyeceÄŸi, ne beÄŸeneceÄŸi pek belli olmuyor. Ä°nanır mısınız yazın plajda 20’li yaÅŸlar için tasarladığım bir bikiniyi 40’lı yaÅŸlarda bir kadında, 40’lı yaÅŸ için tasarlanmış bir mayoyu 20’li yaÅŸlarda bir genç kızda görebiliyorum.’ Üç yıl öncesine kadar Zeki Triko’nun mayo ve bikini satışları arasında çok fark olurmuÅŸ. Mayo satışları bikini satışlarının dörtte biri kadarmış. Son iki senede durum deÄŸiÅŸmiÅŸ. Artık iki bikini alan bir kadın bir de mayo alıyormuÅŸ. Melike Kurt bunu mayo tasarımlarındaki feminenleÅŸmeye baÄŸlıyor. ‘Öyle seksi, öyle cazibeli mayolar tasarladık ki bazı kadınlar bikini giymektense bu mayoları giymeyi istiyor.’ Yakından takip edenler bilirler, son yıllarda bazı bikinilerin büstiyerden farkı kalmadı. BirçoÄŸu gece dışarı çıkarken giyilebilecek kadar pullu ve parlak. MeÄŸerse bu bir trendmiÅŸ. Melike Kurt mayo modasını hazır giyim modasından ayrı tutmamamız gerektiÄŸini düşünüyor: ‘Eskiden mayoların üzerindeki taÅŸları tek tek elle yapıştırırdık. Åžimdi press makineleri var. Teknoloji mayoya uyarlandı. Bu sene de hanımlar bazı bikinileri bara giderken ÅŸifon bir gömleÄŸin altına giyebilecekler.’ZEKÄ° BAÅžESKÄ°OÄžLUBizim mankenleri komplekse soktukYıl 1984. Dönemin en giriÅŸimci iÅŸadamlarından biri olan Zeki BaÅŸeskioÄŸlu mayo üretmeye karar verir. Ä°lk yıl mayonun kumaşını da kendileri üretirler. Sonuçtan pek tatmin olmadıkları için ikinci sene kumaşı Ä°spanya, Ä°talya ve Fransa’dan ithal ederler.‘Nerede en kaliteli mayo kumaşı üretiliyorsa onu bulduk. Hálá aynı firmalarla çalışıyoruz. Yılda iki kere fuarlara gidip desen seçiyoruz.’ Ya baÅŸka firmalar da aynı kumaşı seçerse? Böyle bir ÅŸeyin olması pek mümkün deÄŸilmiÅŸ: ‘Benim çok farklı bir gözüm var. Herkesin beÄŸendiÄŸini beÄŸenmem. Benim beÄŸendiÄŸimi de çoÄŸunluk beÄŸenmez. Ama ben satacak, moda olacak kumaşı seçerim. Ä°kincisi Zeki Triko’nun aldığı bir kumaşı baÅŸka bir firmanın alması zordur. Vermezler. Niye vermezler derseniz size bir anımı anlatacağım. 1995 yılında Elle McPherson’ı Türkiye’ye getirip bir mayo defilesi yaptık. Uluslararası bir kanal da defileyi yayınladı. Defileden yarım saat sonra Hilton’un barında manken kızlarla içki içerken telefonum çaldı. Arayan Ä°spanyol kumaÅŸ üreticisiydi. ‘Tebrik ederim. Defileyi izledik, desenimizi gördük, mutlu olduk’ dedi. KumaÅŸ üreticisi böyle ÅŸeylerden tatmin oluyor. Dünyada bu iÅŸler şöyle döner: X firması kumaşı satın alır ve kumaşın diÄŸer satış haklarını kapatır. Bizim de bu tür anlaÅŸmalar yaptığımız olmuÅŸtur.’ Zeki Triko adını yaptığı defilelerle, katalog çekimlerinde kullandığı top modellerle duyuran bir marka. Top model kullanmaya ise 1989’da Cindy Crawford’la baÅŸlamışlar. Ama ses getiren ilk defile 1990’daki Claudia Schiffer’li defile olmuÅŸ. Zeki BaÅŸeskioÄŸlu’nun deyimiyle defile günü Ä°stanbul’da 8,5 ÅŸiddetinde bir deprem olmuÅŸ. ‘Defileyi Sheraton Otel’de düzenledik. Öyle güzel kızlar getirdik ki bizim mankenler komplekse girdi, podyuma çıkmak istemedi.’Bugün 5 kıtada, 25 ülkede yaklaşık 600 satış noktasında satılan Zeki Triko’nun Abudabi, Beyrut ve Rusya gibi ülkelerde kendi maÄŸazası var. Almanya, Amerika, Fransa, Hollanda, Ä°talya ve Fransa’nın seçkin butiklerine satıldığını söyleyen Zeki BaÅŸeskioÄŸlu ‘Bizi Champs Elysees’de bulamazsınız. Orada Araplar var. Biz Paris’in seçkin butiklerinde varız’ diyor. Mayonun 4 düşmanıMayo firmalarının dört büyük düşmanı var. Klor, güneÅŸ yağı, güneÅŸ ve deniz suyu. ‘Bu düşmanlarla baÅŸa çıkmak için her yıl daha çok çalışıyoruz. Teknolojiyi en yakından takip eden firmayız. ÃœrettiÄŸimiz her malı testten geçiriyoruz’ diyor Zeki BaÅŸeskioÄŸlu. GüneÅŸ ışığını geçiren mayoları ise saÄŸlık açısından uygun olmadığı için üretimden kaldırdıklarını söylüyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!