Zegna: Ek vergiyle korumacılığı bırakın, modaya kültürü yansıtın

Güncelleme Tarihi:

Zegna: Ek vergiyle korumacılığı bırakın, modaya kültürü yansıtın
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2011 00:00

İstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nda konuşan İtalyan Ermenegildo Zegna Grup Başkanı Paolo Zegna, Türk markalarına ek vergi gibi korumacı politikalara güvenmemeyi önerdi. Zegna, “Rekabet için kendi kültürünüzle ilgili kimlik geliştirin” dedi.

Haberin Devamı

ÖNCEKİ gün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın açılışını yaptığı Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nce (TGSD) düzenlenen 4’ncü İstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nda uluslararası lüks erkek giyiminin öncüsü İtalyan Ermenegildo Zegna Grup Başkanı Paolo Zegna marka dersi verdi. İtalyan tekstil sektöründen örnekler veren ve Türkiye’ye markalaşma konusunda tavsiyelerde bulunan Zegna, ucuz üretime karşı ithalatı engellemek için getirilen ek vergi gibi korumacı politikalara güvenmemek gerektiğini vurgularken, bunun yerine daha rekabetçi olmak için ileriye dönük yeni adımlar atmayı önerdi. Zegna, “Fransa haute coutere ile Brezilya plaj, eğlence gibi kültürel gelenekleriyle öne çıktı. Siz de kendi kültürünüzle ilgili bir kimlik geliştirin” dedi.
Çin malları salgın gibi
İstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nın ikinci gününde konuşan Paolo Zegna öncelikle İtalya hakkında bilgi vererek finansal krizden önceki günlere yaklaştıklarını söyledi. Çin mallarının İtalya’ya salgın gibi bulaştığını belirten Zegna, şunları söyledi: “Bu gibi durumlara karşı korumacılık yapmak derde deva değil, şirketin tepkilerini yavaşlatır. Onu uyutur. Orta ve uzun vadeli çözüm değildir. Bu noktada pazara hakim olabilmek için KOBİ’leri eğitmek ve ortak çaba göstermek gerekiyor. Korumacılık bir aspirin gibidir. Ciddi hastalığı aspirinle tedavi edemezsiniz. Tehlikelere karşı korumacılığa güvenmek yerine, ileriye dönük hareket etmeye çalışın. Fiyat, kalite ve hizmeti mümkün olduğu kadar yukarı çıkarın. Moda ülkesi imajı yaratmak istiyorsanız, tasarımcılarınıza önem verin. Tasarımcılarınız ne kadar başarılı olursa, Türkiye o kadar tanınacaktır.”

Haberin Devamı

Moda merkezlerine bayrağınızı dikin

PAOLO Zegna’nın konuşması salonda da büyük ilgi gördü ve sektör temsilcileri sorularını Zegna’ya yöneltti. Marka yaratma konusunda gelen bir soruya Zegna, şu yanıtı verdi: “Önemli bir marka olabilmek için önce Türkiye’de hareket edin. Markamı bölgede yaygınlaştırmak istiyorum derseniz, Türkiye’de tanının ve ardından komşu ülkelerinize açılın. Ardından dünyanın moda merkezleri olan ülkelere bayrağınızı dikin. Bu ülkelere yavaş yavaş girebilirsiniz.”

Haberin Devamı

950 milyon Euro’luk dev

101 yıllık şirket olan Ermenegildo Zegna’nın Türkiye’de 20’nci yılını kutladığını anlatan Paolo Zegna, 83 ülkede faaliyet gösterdiklerini ve 550’nin üzerinde mağazaları olduğunu belirterek, bunlardan 300’ünün kendilerine ait, geri kalanının franchise olduğunu kaydetti. 7 bin çalışanları ve 950 milyon Euro cirolarının bulunduğunu söyleyen Zegna, geçen yıl yüzde 21 büyüdüklerini de belirtti.

Gürcistan’ı imalat ve ihracat merkezi seçin

GÜRCİSTAN Ekonomi ve Sürdürülebilir Gelişim Bakanı Vera Kobalia ise, sektör temsilcilerinden Gürcistan’ı imalat ve ihracat merkezi olarak seçmelerini istedi. Gürcistan’ın üretimde tekrar pazar payını artırmayı hedeflediğini anlatan Kobalia, Gürcistan’a yatırım yapmanın avantajlarını ve kolaylıklarını da anlattı.

Haberin Devamı

Hücuma geçmenin zamanı geldi

BİRLEŞMİŞ Markalar Derneği Başkanı Yılmaz Yılmaz’ın yönettiği “Tedarik zinciri yönetiminde farklı yaklaşımlar” oturumunda ise Tesco Global Gıda Dışı Tedarik ve Lojistik CEO’su Christophe Roussel, önemini yitiren Çin’de ücretlerin arttığına dikkat çekerek, “Kusursuz fırtınaya sahipsiniz. Hücuma geçmenin zamanı geldi” dedi. LC Waikiki’nin bağlı olduğu Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Tedarik Departman Genel Müdür Yardımcısı Edward David Southall ise Türkiye’den halen 600 milyon dolarlık alım yaptıklarını belirterek, 2015’de 1.3 milyar dolar, 2020’de 2 milyar dolara çıkarmayı planladıklarını anlattı. Southall bunun için yenelikçilik, serbest Pazar ve Türkiye’de pamuk üretiminin teşvik edilmesi gibi taleplerinin bulunduğunu söyledi. Pull and Bear, Zara gibi markaların içinde yer aldığı Inditex Grup Tedarik Zinciri Tepe Yöneticisi Abel Lopez Cernadas da Türkiye’den 1 milyar dolarlık alım yaptıklarını bunu daha da artırmayı amaçladıklarını belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!