Zayıflatan en iyi 10 diyet!

İşte uzmanlara göre dünyada en sağlıklı kilo verdiren 10 diyet programı ve püf noktaları...

27 Mayıs 2008 - 09:43:53

Glisemik endeks diyeti

• Karbonhidrat tüketimine dikkat ederek, kan şekerini sabit tutmayı hedefler. Genellikle şeker hastaları tarafından uygulanıyor.

• Örnek gıdalar: Arpa, çavdar ve kepekli buğday ile düşük karbonhidratlı sebzeler.

Karpuz değil elma

• Düşük Glisemik İndeks Diyeti (DGİD) yeni bir yaklaşımın ürünüdür. Bizim önerimiz, günlük kalori kısıtlamasını yaparken, yağlardan gelen kalorileri azaltmak yanında karbonhidratlarda da azaltma sağlamanız ve glisemik indeksi yüksek karbonhidratlardan uzak bir beslenme tarzını özenle sürdürmeniz.

• Böyle bir diyet ekonomik ve kalıcı bir kilo kontrolü sağlar, mantıklı ve pratiktir. Bu diyette yapacağınız tek şey; toplam kalori kısıtlamasını sürdürüp yağdan gelen kalorileri en aza indirirken ( yüzde 30), beraberinde glisemik indeksi yüksek karbonhidratları çok sınırlı bir şekilde tüketmektir.

• Herhangi bir kalori planlamasını yaparken siz 50 kalorilik bir meyve hakkınızı, elmadan değil de muzdan ya da karpuzdan yana kullanırsanız glisemik indeksi daha yüksek olan muz ve karpuz ile daha fazla ensülin salgılatacağınızı ve yüksek bir ensülin seviyesine sahip olacağınızı bilmelisiniz.

• Kilo kontrolünüzün yüksek ensülin seviyelerinde pek mümkün olmayacağını öğrenirseniz daha başarılı ve kalıcı bir kilo yönetimi sağlarsınız.

• Bunu yaparken yeterince sıvı almanız, hiçbir zaman öğün atlamamanız, porsiyon büyüklüklerine dikkat etmeniz, akşam 20.00'den sonra yemek yememeniz, geç saatlerde tüketilen besinlerin ensülin düzeyinizi ciddi düzeyde arttırıp yağ depolamanızı tetikleyeceğini hatırlamanız gerekmektedir.

Sağlıklı beslenme ve kilo vermeye ilgili tüm doğru alışkanlıkları sürdürmeniz diyet yaparken de, sonrasında da zorunludur.

Makrobiyotik diyet

• Yüksek lif oranına ve düşük yağ miktarına sahip yemeklerle beslenmeyi öngörüyor. Vejetaryenler tarafından uygulanıyor.

• Örnek gıdalar: Sayo eti, fasulye, fındık, kepekli pirinç, sebze ve meyve.

Makrobiyotik 'te 4 altın kural

1. Sadece karnınız açken yiyin ve bir lokmayı en az 50 kez çiğneyerek yutun.

2. Günlük aldığınız gıdaların yüzde 10'u çorba, yüzde 30'u sebze, yüzde 10'u fasulye ve yüzde 50'si tahıl olmalıdır. Tüm bunların yanında meyve ve bir avuç fındık yemeniz gerekiyor.

3. Bol bol yeşil çay için. Bu sindirim sistemini hızlandırır.

4. Diyetinizi yoga ile destekleyin, böylece en iyi sonuçları alacaksınız.

Organik diyet

• Tatlandırıcı, katkı maddesi, hormon ve tarım ilaçları olmadan üretilen sağlıklı tarım ürünleri ile beslenmeyi hedefliyor.

• Örnek gıdalar: Hormonsuz süt, köy yumurtası, kepekli tahıllar, tarım ilacı kullanılmadan üretilen sebze ve meyve.

Çiğ gıda diyeti

• Pişen yemeklerin besin değerinin öldüğünü savunarak gıdaların çiğ tüketilmesi prensibine dayanıyor.

• Örnek gıdalar: Suşi (Japon usulü çiğ balık), tütsülenmiş et, çiğ sebze ve meyve.

Sonoma diyeti

• Asya ve Akdeniz mutfağının karışımından oluşuyor.

• Örnek gıdalar: Yağsız et, peynir, badem, dolmalık biber, zeytin, brokoli, üzüm, zeytinyağı, çilek, domates, tahıl, her türlü deniz ürünü ve kırmızı şarap.

Nasıl uygulanıyor?

Bu diyet üç aşamadan oluşuyor.

Birinci bölüm: 10 gün sürüyor. Muz gibi tatlıyı hatırlatan meyveler yasak. Günde sadece bir bardak süt içebilirsiniz (yağsız). Nişastalı sebzeler ya da tam tahıllar (Mısır, patates, pirinç, pişmiş havuç, ekmek, kahvaltılık gevrekler) ve alkol ilk hafta yasaklar listesinde. Kadınlar için limit 1200 erkekler için 1400 kalori.

İkinci aşama: İstediğiniz kiloya gelene kadar devam ediyor. Günde bir bardak şarap içebilirsiniz. Birinci aşamada yasak olan sebze ve meyvelerden günde bir porsiyon yiyebilirsiniz. Kalori limiti kadınlar için 1500, erkekler için 1800.

Üçüncü aşama: Kilo verdikten sonra da yaşlanmayı geciktirmek için sağlıklı beslenmeye devam etmeniz gerekiyor.

Yasaklar: Hayvansal gıdalar, öğünler arası atıştırmalar, meyve suyu, kurutulmuş meyve… Şeker, ekmek, kurabiye, kraker, pirinç, peynir, katı yağ, reçel, dondurma ve hamur işleri de yasak. Sabah kahvaltısında küçük, öğlen ve akşam yemeğinde ise orta boy tabak kullanın. Bu rejimde, diyet ürünler kullanılmıyor.

Jenny Graig diyeti

• İngiltere'de çığır açan beslenme uzmanı Jenny Graig tarafından geliştirildi.

• Örnek gıdalar: Tavuklu makarna, taze sebze-meyve, her türlü sebze çorbası.

Nutri sistem diyeti

• Düşük karbonhidratlı, yüksek protein ve lifli gıdalardan oluşan bir diyet programı.

• Örnek gıdalar: Tarçınlı yulaf yemeği, kremalı brokoli çorbası, ızgara biftek.

South beach diyeti

• Amacı kişiye gıdaların beslenme değerlerini ve uygun porsiyonları öğretmek. Bu yüzden diyet programı, ilk önce düşük karbondidrat ve bol sebze ile başlıyor. İki hafta sonra çikolata ve makarna gibi bol karbonhidratlı gıdalara geçiliyor.

• Örnek gıdalar: 1'inci aşama: Sebze, yumurta, peynir, fındık, balık. 2'nci aşama: Mısır gevreği, patates ve ev yapımı ekmek.

Bölgesel diyet

• Amacı hormon dengesini sağlayarak, vücudun insülün dengesini korumak. Bunun için yüzde 40 karbonhidrat, yüzde 30 yağ, yüzde 30 protein tüketilmesini öngörüyor.

• Örnek gıdalar: Herhangi bir sınırlama bulunmuyor.
  
Tartı diyeti

• Amaç zayıflamak isteyen kişinin kilosunu belirli bir düzeyde tutmak. Kilo vermek isteyenler için iki farklı seçenek bulunuyor. Birinci seçenekte sadece besleyici değeri olan gıdalar tüketiliyor. İkincisinde ise tüm gıdaları küçük porsiyonlar halinde tüketilmesi öneriliyor.

Etiketler:
Yayınlanma Tarihi : 27 Mayıs 2008 - 10:07:50
Okuyucu Yorumları { Toplam 5 Yorum }
  • BJK- VatanSanaCanımFeda 23.5.2008 23:16:36
    BUNLARIN HANGİSİ? 20 Sİ BİRDEN Mİ?YEMEKLERDEN ÖNCE Mİ SONRA MI?:-)) .....ELMA GERÇEKTENDE EN ETKİLİ GIDA ZAYIFLAMA İÇİN.ACIKMAYI ENGELLİYOR...YALNIZ İYİCE PAHALANDI..AKP YÜZÜNDEN DİYETTE YAPAMAZ OLDUK.
  • Gulcin Aydin 20.5.2008 19:34:32
    Zayiflatan en iyi diyet<br>Sunulan oneriler cok guzel.Ama inanin eger tiroit hastasi iseniz ne yapsaniz faydasiz.Ben ne yazikki hasimota hastaligina yakalanmis bulunmaktayim.Sanirim bunun icin uygulanacak rejim farklidir.Bu rejim hakkinda bilginiz varsa ogrenmek beni fazlasi ile mutlu edecektir.<br>
  • özlemm altınova 20.5.2008 13:43:32
    diyetler, yapmak zorunda hissettirildiği için zor geliyor.Aslında en güzeli tam doymadan kalkmak ve sık yemek. hem mide sağlığı için iyi hemde kilo almamak adına faydalı.
  • erdem aydın 18.5.2008 22:07:10
    Binbir çeşit diyet programı kafa karıştırmaktan başka işe yaramaz. En ğüzel diyet alınan gıdaları yarıya indirip, günlük aktiviteleri iki katlamak. Bakın nasıl tığ gibi olunuyor.
  • numan bıçaklı 15.5.2008 14:13:01
    Bu kilo verme yöntemlerini az çok hep biliyoruz da uygulama konusunda zorlanıyoruz. Önemli olan bu beslenme şekillerini, günlük yaşam biçimi haline getirebilmek.Kısacası ilkeli ve düzenli,iradeli ve bilinçli dengeli ve düzenli bir yaşam.
Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Olumlu niyetleriniz var. Planlarınızı devreye sokabilirsiniz. Evinizde veya işinizde daha iyi bir çevre oluşturmak için göstereceğiniz gayretler...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Öfke ve kızgınlığın olayların hakimiyetini ele almanızı engellemesine izin vermeyin. Herkesin sizin tarafınızda olmasına değil, iyi bir organizasyona ve plana ihtiyacınız...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Özel bazı kişilerle yeni bir ilişki yaşayabilirsiniz. İnsanlarla kurduğunuz çekici ilişkiler ilginç alanlarda size öncelik tanınmasını sağlayabilir. Daha...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Zamanı doğru kullanmalı ve başarmak istediğiniz konulara harcamalısınız. Her detayı önceden görmek aradığınız ve istediğiniz sonuçları önünüze...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Liderliği ele alarak fark yaratabilirsiniz. Hayata aktif yaklaşımlarınız olumlu sonuçların garantisi olabilir. Fiziksel ve mental mücadele gerektiren ortamlar...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Bazı alanlarda gizliliğe önem vermeniz, gerekirse kapalı kapılar arkasında çalışmanız işinize müdahale edilmesini engellemenizi sağlayabilir. Açık fikirli...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Ne gerekiyorsa ona sahipsiniz. Konforlu alandan dışarı çıkmalı ve gücünüzü göstermelisiniz. Sunabileceklerinizi en gösterişli şekilde...Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Düşük profil çizmeli ve yalnız başınıza ilerleyeceğiniz plan ve projelere yönelmelisiniz. Ne kadar az size karışan olursa amaçlarınıza ulaşmanız o...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Heyecan ve macera arayışında olabilirsiniz. Sizi istemediğiniz yönde ilerlemeye iten kişiler olabilir. Hırslara kapılmamalı ve olumlu ve sağlıklı seçimler...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Yapılması gereken işleri başkalarına bırakmayın. İşleri bizzat kendiniz halletmelisiniz. Doğru kararlar alma ve değişiklikler yapabilme yeteneğiniz daha mutlu ve verimli bir...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Çok açık olmayan her şeyi daha fazla soruşturmanızda fayda var. Siz ve sevdikleriniz için en iyi sonucu doğuracak şeyleri seçmeniz gerekiyor....Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Belirsizliklerin veya bazı kişilerin isteklerinin yolunuzda engel oluşturabileceğini aklınızda tutmalısınız. Sahneyi doğru okumalı ve planlarınızın arkasından gitmelisiniz....Balık Burcu Günlük Yorumu