İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Z kuşağına ulaşmanın ipuçları

    Hürriyet Haber
    25 Eylül 2015 - 16:54Son Güncelleme : 09 Haziran 2017 - 09:58

    Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, iş dünyasına radikal değişiklikler getirmeye hazırlanan Z kuşağına ulaşmak isteyen şirketlere ipuçları verdi. EY’nin çalışmasında Z kuşağını etkilemek isteyen markaların bu kuşağın sürekli evrilen ihtiyaçlarına cevap vermesinin, onları çözümün bir parçası haline getirmesinin önemine dikkat çekildi.

    Günümüzde şirketler büyüme döneminde dünyada meydana gelen teknolojik, sosyal, politik ve ekonomik değişimlere tanıklık eden Z kuşağına ulaşmayı hedefliyor. Bunun yolu ise öncelikle Z kuşağını daha iyi anlamaktan geçiyor.

    Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’nin yayınladığı çalışmada, 1997 yılından sonra doğan Z kuşağının, birçok kriz ve zorlukla karşı karşıya kalan bir nesil olduğuna dikkat çekiliyor. Kendilerine ait yepyeni deneyimlere, inanış ve davranış kalıplarına sahip Z kuşağını ve onların diğer kuşaklardan farklarını daha iyi anlamak için, bu kuşağın içinde doğup büyüdüğü farklı dünyayı iyi tanımak gerekiyor. Z kuşağı doğdukları andan itibaren modern teknolojilerin içinde yaşayan bir nesil. İnternetin, sosyal medyanın, tablet ve akıllı telefonların doğuşuna ve gelişmesine tanıklık eden önceki kuşakların aksine, Z kuşağı tüm bunlarla birlikte büyüdü.

    EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölüm Başkanı Selim Elhadef, “Z Kuşağı bireyleri gerçek dijital neslin temsilcileri. Online büyüyen, arkadaşlarına ve kurumlara sosyal olarak dilediği an bağlanabilen, büyük veri yığınlarıyla içli dışlı bir kuşak. Bunun yanı sıra Z kuşağı çevreye ve dünyaya daha duyarlı. Bu konuda kendini daha fazla görev üstlenmeye hazır hissediyorlar” dedi.

    Girişimci ve inovatif bir kuşak
    - Z kuşağı, önceki kuşaklara göre girişimciliğe ve inovasyona daha yatkın, kendine daha fazla güvenen, hedef odaklı, dinamik ve gerçekçi bir nesil.

    - Kendi hayatları ve geleceklerinin sorumluluğunu alma konusunda oldukça istekli olan Z kuşağının marka sadakati önceki kuşaklara göre daha düşük. Alışveriş kartları ve özel etkinlikler söz konusu olduğunda Z kuşağının ilgi düzeyi daha da düşüyor. Z kuşağına ulaşmak ve onların dikkatini çekerek bağlılıklarını kazanmak giderek daha zor hale geliyor. Online sipariş ve dağıtım Z kuşağı için çok önemli.

    - Z kuşağını etkilemek isteyen markalar bu kuşağın sürekli evrilen ihtiyaçlarına cevap vermeli, onları çözümün bir parçası haline getirmeli, onlardan bekledikleri saygı ve bağlılığı önce kendileri göstermeli.

    - Z kuşağının bir diğer özelliği de, kontrolün kendilerinde olması yönündeki tutum ve beklentileri. Bu yeni kuşak, karmaşık olmayan, kendilerine esneklik ve inisiyatif sağlayan, prosedürlerden ve formalitelerden uzak, hızlı çözüm sunan ürün, uygulama ve servislere yöneliyor. Örneğin online kayıt ve sipariş süreçlerini kolay ve basit hale getiren çözümler onlara çok daha fazla hitap ediyor.

    Etiketler: z kuşağı , nesil
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı