Yurt dışı hala cazip

A.A.
06.07.2009 - 11:01 | Son Güncelleme:

İstihdamla ilgili yapılan bir araştırma katılımcılarının yüzde 66'sı Türkiye sınırları dışında çalışmak istiyor.

PricewaterhouseCoopers (PwC) Türkiye'nin, Yenibiris.com işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Türkiye Yeni Nesil Araştırması 2009”un sonuçları açıklandı.

Türkiye genelinde 77 ilden 4 bin 475 kişinin katıldığı ve katılımcı sayısında, önceki yıl yapılana göre yaklaşık yüzde 31'lik artış sağlanan araştırma, Nisan-Mayıs 2009 döneminde yapıldı.

Yüzde 94'ü lisans veya yüksek lisans mezunu veya öğrencisi olan ve yaşları 20-30 arasında değişen katılımcıların yüzde 81'i çalışmıyor. Araştırmaya en fazla katılım, 2 bin 295 kişiyle Marmara Bölgesi'nden olurken, il bazında İstanbul, 1.819 kişiyle başı çekti.

Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 66'sı Türkiye sınırları dışında çalışmak isterken, yüzde 68'i işyerinde Türkçe dışında bir dil kullanacağını düşünüyor.

Yüzde 83'lük kesim, çalışma yerinin genellikle ofis olacağına inanırken, yanıt verenlerin yüzde 51'i çalışma saatlerinin “genellikle düzenli, kısmen esnek”, yüzde 34'ü “düzenli” ve yüzde 15'i “esnek” olacağını kaydediyor.

Kurumsal sosyal sorumluluk alanında beklentilerini karşılamayan iş yerinden ayrılmayı düşünebileceklerin oranı yüzde 83'e ulaşıyor. Bir iş yerinde çalışıp çalışmama kararı vereceği zaman, çevre kirliliği ve küresel ısınma alanındaki politika ve uygulamaların etkili olacağını öngörenlerin oranı yüzde 57'yi buluyor.

Katılımcıların yüzde 78'i, kariyerinde “2 ila 5”, yüzde 10'u “6 ila 9” farklı şirkette çalışmayı planlıyor. Yüzde 44'lük kesim, “tek bir iş alanında ve farklı şirketlerde tecrübe” edinmek isterken, “farklı iş alanlarında ve farklı şirketlerde tecrübe” ile “tek bir iş alanında ve tek bir şirkette tecrübe” diyenlerin oranı, yüzde 21 ile eşitlik gösteriyor.

“Ne kadar sürede yeni bir iş bulabileceğinizi düşünüyorsunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 39'u, “3 aya kadar”, yüzde 29'u “3-6 ay”, yüzde 20'si “6 ay–1 yıl” yanıtını veriyor.

MAAŞ DIŞINDA EN FAZLA ÖNEM, “EĞİTİM VE İŞ OLANAKLARINA”

Araştırmaya katılanların 3 bin 492'si, “eğitim ve iş olanakları”nı önümüzdeki 5 yıl boyunca maaş dışında en fazla önem vereceği ek olanaklar olarak gösterirken, 2 bin 563 kişi bu konuda, “nakit prim ve ikramiyeler”, 2 bin 76 kişi “özel sağlık sigortası” diyor.

“Size sağlanacak eğitimlerin ne şekilde aktarılmasını tercih edersiniz?” sorusuna 2 bin 409 katılımcı, “farklı birimlerde görev alarak öğrenme”, 2 bin 257 katılımcı, “yüksek lisans doktora sertifika programı desteğiyle öğrenme”, ve 1.858 katılımcı “bir çalışanın yanında öğrenme” yanıtını veriyor.

Araştırmada, 2 bin 40 kişi çalışma hayatında “katılımcı işbirliğine önem veren yönetimi”, 1.929 kişi “açık ve net iletişimi”, 1.905 kişi ise “iş-özel hayat dengesini” ön planda tuttuğunu kaydediyor.

2 bin 242 kişi, bir şirkette çalışma ve/veya kalma kararı verirken “çalışma koşullarının”, 2 bin 239 kişi “öğrenme ve gelişim fırsatlarının”, 1.939 kişi ise “şirketin kurumsallığının” etkili olacağını düşünüyor.

Kariyerle ilgili konularda fikir alınanların başında “aile” 2 bin 555 katılımcının yanıtıyla “aile” geliyor. Aileyi, 1.580 kişiyle “arkadaşlar” ve 1.546 kişiyle “akademisyenler” izliyor.

“TÜRKİYE'DEKİ GENÇLER, FAZLA MESAİ YAPMAYA DAHA OLUMLU BAKIYOR”

PwC Türkiye İnsan Kaynakları Hizmetleri Bölüm Yöneticisi Murat Demiroğlu, Türkiye ve 44 ülkede yapılan “Millenials at Work” araştırmasına bakıldığında, Türkiye'de çalışma hayatına yeni atılmış veya atılmak üzere olan gençlerin ağırlıklı olarak akranlarıyla aynı yönde düşündüklerinin görüldüğünü ancak farklılaşan bazı alanlar bulunduğunu söyledi.

Demiroğlu, Türkiye'deki gençlerin, yurt dışında çalışmaya daha yatkın olduğunu ve bunların yüzde 90'ının uluslararası hareketliliğe açık olduğunu ifade ettiğini aktarırken, genel ortalamada bu oranın yüzde 80 olduğunu kaydetti.

Türkiye'deki gençlerin fazla mesai yapmaya daha olumlu baktıklarına dikkati çeken Demiroğlu, şunları aktardı:
“Türkiye'deki gençler yüzde 59'luk oranla esnek çalışmaya açık olduğunu belirtirken, genel ortalamada bu oran yüzde 18'de kalıyor. Önemli bir fark da Türkiye'de kariyerleri boyunca çalışacakları şirketleri '10 ve üzeri' olarak düşünen gençlerin oranının yüzde 21 ile genel ortalama olan yüzde 7'nin çok üzerinde olması. Bu hareketlilik ve esnekliğe daha yatkın bir nesle sahip olduğumuzu gösteriyor.”

Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu, araştırma sonuçlarının, gençleri tanımak ve onların beklentilerini daha iyi anlamak için önemli fırsat sunduğunu belirtti.

İş yaşamına dair farklı öncelik ve tercihleri olan bir nesil yetiştiğine işaret eden Kılıçlıoğlu, araştırma sonuçlarının, gençlerin büyük çoğunluğunun, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı olan, çevreye özen gösteren ve çalışanlarına farklı eğitim ve iş olanakları sunan şirkette görev yapmak istediklerini gösterdiğini söyledi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı