Yunanistan için şok iddia

hurriyet.com.tr
11.07.2015 - 15:02 | Son Güncelleme:

Avusturalya’da yayın yapan The Sydney Morning Herald gazetesinin iddiasına göre Yunanistan’da referandumda ‘evet’ oyu kullanılmasını destekleyen ve bu yönde yayınlar yapan gazeteciler hakkında soruşturma açıldı.

Avusturalya'da yayım yapan The Sydney Morning Herald gazetesinin muhabiri Karl Mathiensen'in haberine göre soruşturmaya neden olarak seçim kanunun getirdiği tarafsız ve tüm tarafları eşit olarak gösteren yayımcılığa yer verilmemesi iddiası gösterildi. Yunanistan’ın meşhur 9 gazetecisi parlamento tarafından kurulan komisyonda ifade verecek. Mega Channel’dan Olga Tremi, John Pretenteris, Maria Sarafoglou, Manolis Kapsis SKAI’den Stamatis Malelis, Nick Konitopoulos, Aris Portosalte ve Dimitris Oikonomou ANT1’den ise Maria Houkli seçim komisyonu ESIEA tarafından sorgulanmak üzere çağırıldı.

'NE YAPARSANIZ YAPIN BENİ SUSTURAMAZSINIZ'

Konuyla ilgili olarak açıklamada bulunan SKAI yöneticisi Malelis Başbakan Aleksis Çipras’ı eleştirdi. Malelis, ‘Rejimin köpeklerine’ diye başlayan yazısında, “Ne yaparsanız yapın beni susturamazsınız. Siz sıcak parti koltuklarınızda otururken ben hayatım boyunca çalıştım. Tehditlerinizle vaktinizi boşa harcıyorsunuz” ifadelerini kullandı. Atina Gazeteciler Sendikası ise 9 üyesinin komisyon tarafından çağırıldığını doğruladı. Yunanistan’daki özel medya kuruluşları AB yanlısı yayım yaptıkları iddiası ile SYRIZA tarafından tepki görüyordu.

Etiketler: gazete , gazeteci , Syriza


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı