Ege Haberleri

EGE

    Yunanistan’dan AB’ye açılacak

    Hürriyet Haber
    10 Temmuz 2012 - 00:00Son Güncelleme : 09 Temmuz 2012 - 15:04

    Kemeraltı’ndaki küçük bir dükkandan başlayıp tatlı sektörünün devi haline gelen Özsüt, 74 yıl sonra döndüğü geleneksel yoğurt üretiminde dışa açılıyor.

    Sefer Usta’nın 1938 yılında Kemeraltı’nda yoğurt ve kaymak üretmesiyle başlayan yolculuğunda, tatlı sektörünün önde gelen markalarından biri haline gelen Özsüt’in geçtiğimiz haftalarda özüne dönerek yeniden yoğurda girmesi, piyasadan olumlu tepkiler aldı. Bu konudaki uzmanlığını tekrar hayata geçiren Özsüt, günlük olarak ürettiği yoğurtla market kanalına da giriş yapmış oldu.

    Tüketicinin artık kullandığı ürünlerde farklılığa ve katkısız, gerçek ürünlere yöneldiğini belirten Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, “Bu bilincin artmasıyla ‘gerçek’ ürünler, tüketici algısında gittikçe ön plana çıkıyor. Biz de böyle bir ürünün eksikliğini fark ettik ve eskiye dönmeye karar verdik” dedi. Geleneksel yoğurdu endüstriyel yoğurttan ayıran en önemli farkın su bırakması ve katkı maddesi barındırmadığı için ekşime yapması olduğunu kaydeden Çullu, şöyle devam etti; “1 kg sütten 1 kg endüstriyel yoğurt yapılırken, biz 2 kilo sütten yapıyoruz. Dolayısıyla doğal yöntemlerle sütü buharlaştırdığımızdan içinde bulunan kuru madde ve yağ oranı yüksek.
    Yine endüstriyel yoğurtlarda yağ oranı yüzde 3 iken, bizde 6-6,5 civarında. Yağ oranının yüksek olması doğal bir lezzet ve aromadır.” Dünyada en fazla yoğurt tüketen ülkenin Türkiye olduğunun altını çizen Genel Müdür Çullu, evlerin yaklaşık yüzde 96’sına yoğurt girdiğini, kişi başı tüketim miktarının ise yıllık 30-40 kilo ortalamalarında seyrettiğini belirtti.

    KEÇİ SÜTÜNE TALEP
    Keçi sütünün maliyetinin yüksek olmasına rağmen bu süte olan talebin arttığını hatırlatarak, “Keçi ve manda sütü çalışmalarımız var” diyen Çullu, “Kaymak konusunda manda sütünden faydalanmayı düşünüyoruz. Keçi sütü, peynirde çok olumlu. Her süt, her ürüne uyum göstermiyor. Ama sürekli deniyoruz. Temel prensibimiz; hammaddemiz kaliteli olduğu sürece, işleyişi de doğru yaptığımız takdirde sağlıklı, güzel ve lezzetli ürünler yapmak” dedi.

    İHRACAT FIRSATI
    En yakın zamanda Yunanistan pazarına gireceklerini anlatan Çullu, “Bunun ilk nedeni AB üyesi olması, ikincisi damak zevkimizin örtüşmesi, üçüncüsü de bugünkü ekonomik durumun bizler açısından bir fırsat olması” dedi. Ortadoğu’nun özellikle Körfez bölgesinden de ciddi talepler aldıklarını kaydeden Çullu, “Bu sadece franchise olarak değil, aynı zamanda ürünlerimizin satılması amacıyla ticari ilişki kurma yönünde bir gelişme. Rusya da büyük bir pasta tüketicisi ve bu ülkeyle ilgili de çalışmalarımız var. Gıda ürünlerinde yakınlık lojistik açısından önemli. İşbirliği yapmak isteyen yatırımcılar da bulunuyor” diye konuştu.

    KONSEPT DEĞİŞTİ
    Kafe konseptinden atölye ve fırın konseptine tüketici talepleri doğrultusunda geçen Özsüt’ün bu yolda çalışmalarını sürdüreceğini kaydeden Çullu, “İnsanlar artık çok fazla mekan dolaşmak istemiyor. Yemek yiyip, kahvesini de alıp günlük programlarına devam etmeyi tercih ediyorlar. Bu isteğe cevap verebilecek bir konsept farklılığına, aynı marka altında geçmemiz gerek diye düşündük. Şu an 40 civarında Özsüt Fırın ve 6 Özsüt Atölye faaliyette, aynı zamanda kafeler açılmaya devam ediyor. Büyük şehirlerin dışında da ciddi anlamda şubeleşiyoruz. Türkiye genelinde geniş bir franchise sistemi içinde yayılıyoruz.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı