« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Yüksek kur mobilyacılara yaradı

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Üyesi ve İstikbal Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, “Son zamanlarda ihracat yapan mobilya şirketlerimiz, serzenişte bulunuyorlardı, dövizin yükselmesinin ihracatımıza olumlu yönde katkısı olduğunu söyleyebilirim” dedi.

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME
Boydak, bir programa katılmak için geldiği Konya'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dövizin yükselmesinin mobilya sektörüne, ciddi boyutlarda olmasa da olumsuz etkisinin olduğunu belirtti.
Mobilya sektöründe işçiliğin önemli bir unsur olmasının bu etkiyi en aza indirdiğini ifade eden Boydak, “Sektörde YTL ile girdilerin daha fazla olması bizim en büyük şansımız oldu. Dolayısıyla dövizin aşırı bir etkisi olmadı. Son zamanlarda ihracat yapan mobilya şirketlerimiz serzenişte bulunuyorlardı. Dövizin geride kalmasından dolayı 'sattığımız ürünlerden para kazanamıyoruz' diyorlardı. Şimdi bu tersine dönmüş oldu. Dövizin yükselmesinin ihracatımıza katkısı olduğunu da söyleyebilirim” diye konuştu.
Boydak, dövizdeki yükselmenin, bir fırsat olacağını ve sektördeki firmaların ihracata daha da yoğunlaşmalarını sağlayacağını dile getirerek, şunları kaydetti:
“İhracatımızı artırma adına elimizden gelen gayretleri artıracağız. (Dövizin yükselişi ihracatçıların yüzünü güldürdü) demek belki pek doğru olmaz ancak rahatlattı ve beklentileri karşıladı. Esasen dolar, bin 400-bin 450 civarında olsaydı hem içerideki bir çok sektörü hem de ihracatçıları memnun etmiş olabilirdi. Umarız uzun vadede bu bahsettiğimiz rakamlara gelir diye umut ediyoruz. Şu içinde bulunduğumuz konjonktür itibariyle de ufak tefek iniş çıkışlar olabiliyor. Şirketler ihracat faaliyetlerini daha fazla motive ederlerse, bu sorundan daha az etkilenirler.”

-ARAP DÜNYASINDA REKLAM ATAĞI-

Sektörde faaliyet gösteren İstikbal Mobilya olarak, önümüzdeki yıl daha temkinli hareket etme yolunda planlar yaptıklarını anlatan Boydak, stokları kontrol altına alma, emniyetli şirketlerle çalışma ve ihracat faaliyetlerini daha da motive etme noktasında çalışmaları bulunduğunu bildirdi.
Boydak, küresel finansal krize rağmen, İstikbal Mobilya'nın çeşitli pazarlarda büyümesini sürdürdüğünü vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Arap dünyasına yönelik bir televizyon reklamı çektiriyoruz. İstikbal Mobilya olarak, Arap dünyasında 2 milyon dolarlık reklam kampanyası başlatacağız. Reklam kampanyamızda “Ihlamurlar Altında” dizisinde rol alan ünlü bir isim görev alacak. Önümüzdeki günlerde basın toplantısıyla bu ismi açıklayacağız. Ve yine Balkanlarda da reklam atağı başlattık. Buralarda lokal reklam ve tanıtım faaliyetlerine devam ediyoruz.”
Dünya genelinde büyümelerini devam ettireceklerini ifade eden Boydak, hedeflerinin 2010'da yurt dışında 300 mağazaya ulaşmak olduğunu, pazar dinamiklerini iyi takip ettikleri takdirde hedeflerine ulaşacaklarını düşündüğünü belirtti.

Bunları da Beğenebilirsiniz