Google'a pahalıya mâl olacak

Güncelleme Tarihi:

Googlea pahalıya mâl olacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2017 12:48

Büyük markaların YouTube reklamlarının, radikal örgütlerin videoları üzerinde yayınlanması sonrası başlayan boykot, Google'a pahalıya mâl olabilir.

Haberin Devamı

Teknoloji hisselerini takip eden Nomura Instinet'in analizine göre, yanlış reklam uygulaması nedeniyle büyük şirketlerin YouTube'u boykot etmesi, Google'a 750 milyon dolara mâl olabilir.

Google'ın 2006'da 1,6 milyar dolara satın aldığı YouTube'un geliri ise 2017 için yüzde 7,5 düşebilir.

NE OLMUŞTU?

İngiliz The Times Gazetesi'nin 22 Mart'ta yayınladığı haberine göre IŞİD ve Nazi yanlısı birçok radikal grubun YouTube'da paylaştığı videolarda, büyük markaların, üniversitelerin hatta yardım kuruluşlarının reklamları görünüyordu.

Bir markanın reklamının video üzerinde yayınlanması ise o markanın farkında olmadan, o videoyu fonladığı anlamına geliyor. Milyonlarca izleyiciye ulaşan bazı videoların on binlerce doları bu şekilde kazandığı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Haberin yayınlanmasının ardından aralarında Audi, Aviva, Honda, HSBC, L'Oreal, Lloyd's Bank, Marks & Spencer, McDonald's, Tesco, The Guardian, İngiltere Hükümeti, Londra Ulaşım Müdürlüğü, Volkswagen, General Motors, PepsiCo, Starbucks, Walmart ve Verizon gibi isimlerin yer aldığı 250'den fazla marka YouTube'la reklam anlaşmasını feshetti. Anlaşmayı iptal edenler arasında ABD'nin en büyük 20 reklamcısından beşi de bulunuyor. Bu beş şirket ABD'nin reklam harcamalarının yüzde 7,5'ini oluşturuyor.

GOOGLE ÖZÜR DİLEDİ

Hatayı üstlenen Google konuyla ilgili özür mesajı yayınlasa da şirketlerin kınamalarından kurtulamadı.

Teknoloji devi, reklamların nerede gözüküp gözükmeyeceğinin kontrolünün reklam verende olduğunu ancak sürecin karmaşıklığı nedeniyle reklam verenlerin bu kontrolü kullanamadığını açıkladı.

Açıklamada "Reklam verenlerimiz ve ajanslarımızın, reklamlarının tartışmalı içeriklerde gösterilmesini engellemeye yönelik olarak daha basit ve daha sağlam yollar sağlayabileceğimize dair görüşlerini net bir şekilde anlamış bulunuyoruz" ifadesi kullanıldı.

Google, reklam politikaları ve marka kontrolü ile ilgili kapsamlı bir inceleme başlattıklarını duyurdu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!