Yılda 2 milyar lirayı buldu, kapı ‘her kesim’e açıldı

Meltem KARA
30 Mayıs 2010 - 00:00Son Güncelleme : 29 Mayıs 2010 - 22:03

Nişantaşı’nın lüks markalarıyla bilinen alışveriş merkezi City’s Nişantaşı, yılda 2 milyar liralık ekonomik değer yaratıyor.

Bünyesindeki lüks markalarıyla bilinen City’s Nişantaşı, hitap ettiği A+ müşterilerin yanı sıra bundan sonra her kesime hitap eden mağazalara da yer verecek. City’s Nişantaşı Genel Müdürü Kazım Çizmeci, marka konusunda seçici olmaya devam edeceklerini vurgulayarak, “City’s açıldığında A+ plus müşteriye hitap ediyordu. Ancak Türkiye’nin konjonktürüne göre hareket etmek lazım. Trafik getirmeyen markaları dışarı aldık. Her kesimi hedef alan mağazalarla anlaşmaya başladık” dedi.

50 marka bekliyor

City’s Nişantaşı’nın amacının sadece A+ ve A müşterilere hizmet etmek olmadığını vurgulayan Kazım Çizmeci, şunları söyledi: “Tüm markalar City’s de yer almak için çırpınıyor. Şu anda yüzde 90 doluluğa ulaştık ve 40-50 civarında marka bizden yanıt bekliyor. Amacımız kiralayarak alışveriş merkezini yüzde 100 doluluğa ulaştırmak değil, eksikleri tamamlayacak mağazalarla yolumuza devam etmek. Müşterinin görmek istediği markaları da tespit etmiş durumdayız. Kiralamalarımızı da müşterilerin talep ettiği bu markalar üzerinden yapacağız. City’s 18 bin metrekare kiralanabilir alana sahip. Çok büyük değiliz, hangi markaya ihtiyaç varsa ona öncelik tanıyacağız. Seçici davranmaya devam ediyoruz. Ayrıca uluslararası markalarla da çalışıyoruz. Tekstil alanında Türkiye’de olmayan bir markayı getirmek için hazırlık yapıyoruz.

Caddeden çekiyor

Türkiye’ye gelen markaların yolunun Nişantaşı’ndan geçtiğini ifade eden Çizmeci, şöyle konuştu: “City’s’in gelişiyle birlikte içerideki marka adedi doğrultusunda tüketiciye alternatif sunmuş durumdayız. Cadde ile alışveriş merkezi arasında ticari olarak firmaya kazanç sağlayan farklar var. Bir çok marka caddelerdeki mağazalarını kapatarak buraya geliyor. Şu anda 126 tane işyeri bulunuyor. “

2 milyar lira değer

2008 yılı başında 150 milyon dolar yatırımla açılan City’s’de toplam 1650 kişiye istihdam sağlandığını ifade eden Çizmeci, şu bilgileri verdi: “City’s bünyesinde yer alan işyerlerinde yıllık 745 milyon lira ciro elde ediliyor. Ödenen KDV miktarı 171 milyon lira olurken, ödenen SGK tutarı da 7 milyon 800 bin lirayı buluyor. Vergiler, elektrik, su, telefon faturaları da bu rakamlara eklenince City’s’in Türkiye ekonomisine yıllık katkısı 2 milyar liraya yaklaşıyor. İstanbul’a gelen gelir seviyesi yüksek turistin yüzde 95’i de City’s’i ziyaret ediyor.”

Aktiviteler yüzde 20 ek ciro getiriyor

CITY’S Nişantaşı’nda son iki ayda 147 aktivite gerçekleştirildiğini kaydeden Kazım Çizmeci, “Başarıya ulaşan aktivitelerimizi daha da geliştirerek önümüzdeki dönemlere yaymak istiyoruz. Çocuklara yönelik etkinlikler çok ses getiriyor. Satranç turnuvaları önemli katkılar sağlıyor. Çocuklarla ilgili aktivitelerde yüzde 15-20 ya da bazı mağazalarda yüzde 30’a yakın ciro artışı oluyor. İmza günlerindeki sanatçıların popülaritesi de etkiliyor” diye konuştu.

Film festivaline ev sahipliği yaptı

CİTY’S Nişantaşı’nın deniz manzaralı fuayesi ve 7 salon, 850 koltuk kapasiteli sinema merkezi hakkında bilgi veren Kazım Çizmeci, “Vizyona girecek filmlerin galalarını burada yapıyoruz. Ayrıca İstanbul Film Festivali tarihinde ilk defa Beyoğlu İstiklal Caddesi’nden çıkarak burada yer aldı. 2 yıldan bu yana burada yapılıyor ve yüzde 100 doluluğa ulaşıyor” diye konuştu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı