Spor Haberleri

« Hürriyet.com.tr
MENÜ

“Yetkili Serviste Aracım Güvende” kampanyası

Otomobil Yetkili Satıcıları Derneği'nin (OYDER) otomobil markalarının desteği ile başlattığı “Yetkili Serviste Aracım Güvende” kampanyası ile araç alırken gösterilen özenin, aracın bakımı için de gösterilmesi hedefleniyor.

A.A.
SON GÜNCELLEME

Kampanyanın tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Taşar, OYDER'in son yıllarda artan rekabetle birlikte kabuk değiştirmeye başladığını, blok muafiyetinin de devreye girmesiyle gelişen koşullara ayak uydurduğunu anlattı.

OYDER'in iç pazara katkısına değinen Taşar, “Hiçbir üretici iç pazarı canlı olmayan bir yere yatırım yapmaz. OYDER'in pazara katkısı artarak devam ediyor' diye konuştu.

Otomotiv pazarında müşteri memnuniyetinin önemini vurgulayan Taşar, şunları kaydetti:
“Yetkili satıcılar olarak bizler müşteri memnuniyetine çok inanıyoruz. Yetki satıcıların hizmetlerinin 'pahalı' olduğu yönünde tüketicilerde bir algılama var. Bu algılamayı değiştirmek için çalışıyoruz. Tüketiciler otomobil alırken gösterdiği titizliği satış sonrası hizmetler konusunda göstermiyor. Biz artık kendimizi perakendeci olarak adlandırıyoruz. Bu anlayışla organize olarak, müşterinin her türlü ihtiyacını karşılamaya çalışacağız. Satışını gerçekleştirdiğimiz markaların desteğini de alarak başlatığımız bu kampanya, perakendecilik yolunda attığımız ilk adımdır. Müşteriye artık daha yakın olmak istiyoruz.”

Yüksek yatırımlarla kurulan yetkili satış noktalarının satış sonrası hizmetleri düzgün bir şekilde yaptıklarını belirten Taşar, son yıllarda karlılıkları önemli ölçüde düşen bu işletmelerin mutlaka ayakta kalması gerektiğinin altını çizdi.
Taşar, bir soru üzerine, tüketicilerin servis danışmanından çok usta ile muhatap olmayı sevdiğini belirterek, bunun da kendi açılarından içinden çıkılmaz bir durum olduğunu, müşterilerin memnuniyeti anlamında pek çok çalışma denediklerini, müşterinin ikna edilmesinin zor olduğunu anlattı.

“TÜRKİYE'DE BİR İLK...”

OYDER Genel Koordinatörü Müfit Ataseven de kampanyanın yetkili satıcıların bu yöndeki talepleri doğrultusunda hazırlandığını, böyle bir kampanyanın Türkiye'de olduğunu gibi Avrupa'da da bir ilki oluşturduğunu kaydetti.
Markaların büyük çoğunluğunun desteklediği bu kampanyanın içeriğinin tüm markaların bayi teşkilatları tarafından benimsenecek genel doğruları içerdiğini ifade eden Ataseven, “Sahadaki uygulamalarda da her marka, bu slogan ve logoyu kendi marka kimliğini dikkate alarak, kendi farklılığını ortaya koyarak kullanacak, müşteri nezdinde pekiştirilmiş bir duyarlılık sağlanacaktır” dedi.

Otomobilin yaşayan bir ürün olduğunu, satın alındıktan sonra da gerekli özenin gösterilmesi gerektiğinin altını çizen Ataseven, bu anlamda yetkili servislerin önemli bir konumda bulunduğunu söyledi.

OYDER'in başlattığı bu kampanyaya Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daica, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Kia, Landrover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Volkswagen ve Volvo'nun destek verdiğini kaydeden Ataseven, markaların saha çalışmalarıyla kampanyaya destek vereceklerini anlattı.

Ataseven, bir soru üzerine, garantisi biten araçların yaklaşık yüzde 40'ının sanayiye kaçtığını, kampanya ile amaçlarının sanayiden araç çalmak olmadığını ifade etti.
Ataseven, asıl amaçlarının müşterilerin bilinçlenmesi olduğunu dile getirdi.


Bunları da Beğenebilirsiniz