Gündem Haberleri

GÜNDEM

    ’Yetkili servisler pahalı’ algısını değiştireceğiz

    Aslan BATUR
    18 Temmuz 2007 - 00:00Son Güncelleme : 17 Temmuz 2007 - 21:14

    Türkiye’deki tüm otomobil markaların yetkili satıcılarını ortak bir çatı altında toplayan OYDER, başlattığı toplumsal duyarlılık kampanyası çerçevesinde, yetkili satıcıların hizmet kalitesini arttırarak otomobil sahiplerinin güvenliğini yükseltmeyi hedefliyor. Yetkili satıcıların 4.5 milyar doları aşan yatırımları ile araç kullanıcılarının, sundukları hizmetin farkına varması için böyle bir sosyal sorumluluk projesine adım atan OYDER, araç bakımının her şeyden önce bir güvenlik konusu olduğu, araç alırken gösterilen özenin aracın bakımı için de gösterilmesi gerektiğini belirtiyor.

    Araç kullanıcılarının konusunun uzmanı, bu yönde eğitim almış, doğru yedek parçayı kullanarak doğru hizmeti verebilecek ve yeterli teknolojik donanıma sahip servislere başvurmaları gerektiği vurgulanıyor. OYDER, bu konuda yeterli dikkat ve duyarlılığın sağlanarak araç kullanıcılarının araçlarının bakımlarının yetkili servislerce yapılması yönünde tüketicileri bilinçlendirmeyi hedefliyor.

    YETKİLİ SERVİSLER PAHALI DEĞİL

    Kampanya ile ilgili açıklamalarda bulunan OYDER Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Taşar, 1989 yılında kurulan OYDER’in 1996’da gümrük birliğine geçilmesi ile kabuk değiştirdiğini ve yeniden organize olmuş halinin son 2 yıldır görev yaptığını söylüyor. Yetkili satıcılık mesleğinin gelişmesi için bu kampanyanın çok önemli bir örnek ve bir dönüm noktası olduğunu belirten Taşar, kayıt altında iş yaptıklarını, hızlı yenilendiklerini ve doğru yatırım yapıp düzgün yedek yedek parça kullandıklarının altını çiziyor. Yetkili servislerin pahalı olduğu yönündeki iddialara da değinen Taşar, "Sunduğumuz hizmet iyi değerlendirilirse, pahalı olmadığımız görülür. Biz pahalı algılanmaktan kurtulmak istiyoruz" diyor. Otomobil almak isteyen tüketicilerin farklı markaları incelediğini dile getiren Taşar, tüketicilerin beğendikleri modelin fiyat farkını sorun etmediğini fakat aynı titizliği ve anlayışı serviste göstermediklerini de sözlerine ekledi.

    PERAKENDECİYİZ

    Taşar, 2006 yılında yetkili servislerin yüzde 1.7 kárlılık oranına sahip olduğunu ancak bu sene bu rakamın da altına düşeceklerini söyledi. Yetkili satıcıların bir şekilde ayakta durmaları gerektiği ve artan maliyetlerin kendilerini bir çıkış noktasına yönlendirdiğin dile getiren Taşar, "Artık kendimizi yetkili satıcı değil perakendeci olarak tanımlıyoruz" dedi. Otomotiv yetkili satıcılığına yapılan yatırımlarla Anadolu’daki bazı şehirlerde en büyük yapıların otomobil bayileri olduğunu söyleyen Taşar, "Biz bunlara fabrika diyoruz çünkü burada en az 60 kişi çalışıyor" dedi. OYDER yetkilileri, Çevre Bakanlığı ile yapılan anlaşma sonucunda, egzoz muayenesinin yanı sıra trafik tescil işlemlerinin de yetkili satıcılarda yapılacağını da söyledi.

    AVRUPA’DA BİR İLK

    Uzun ve titiz bir kampanya hazırlık dönemi geçirdiklerini belirten OYDER Genel Koordinatörü Müfit Ataseven, hazırlanan kampanyanın Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da bir ilki teşkil ettiğini belirtti. Tüm dünya markalarının Türkiye’de bulunduğunu ve yetkili servislere yapılan yatırımların bu nedenle arttığını söyleyen Ataseven, bu yatırımların daha iyi hizmet için yapıldığının da altını çizdi. Belli bir yerden sonra bakıma gereken özenin gösterilmediğini vurgulayan Ataseven, garantisi biten araçların yüzde 40’ının yetkili olmayan servislere gittiğini kaydetti.

    OYDER’in yürüttüğü kampanya Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Volkswagen Binek ve Ticari Araç, Volvo markaları ve bayileri tarafından destekleniyor.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı