"Yalçın Bayer" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Yalçın Bayer" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Yalçın Bayer

Yeter!Söz milletin

Yalçın BAYER

Cinci hocalar görev başında

Aşağıdaki faksı Çorlu'dan dostlarımız gönderdi. Kentin belli yerlerine asmışlar. Metinde, ‘‘Uzun bir süreden beri -5 yıl- mürşidinden (hocası) müsaade alan, zikir ve dualarla topluma ve insanlığa faydalı olmak isteyen LEVENT ULUBATLI'nın (Yavuz Hoca) Sağlık Mahallesi'nde 21.10.1997'den itibaren şifa dağıtacağı’’ duyuruluyor. Cinci hocamız, aile geçimsizliğinin, korkuların gitmesinin, düşmanların şerrinden korunmanın, kolay doğum yapmanın, içki ve zinaya engel olmanın, kuvvetli kalmanın, uzun ömürlü yaşamanın vs. sırlarını veriyormuş.

'Ali Kalkancı'lar demek faaliyetlerini sürdürüyorlar. Tekirdağ'ın Valisi, Çorlu'nun Kaymakamı, polisi ve jandarması demek ki uyuyor!

Özel araca pahalı benzin

SAYIN Kutlu Aktaş'a... Köprüden geçen araçlarda 'tek kişi' yasağı yerine, Boğaziçi Köprüleri ve bağlantılı yollarda sabah ve akşam belirli saatlerde tüm toplu taşıma araçlarına -İETT, özel halk otobüsleri ile tüm öğrenci ve işçi-memur araçlarına- şerit tahsisi veya emniyet şeridinin bu araçlara tahsisi gibi bir uygulama kanımca daha yararlı olacaktır.

Ayrıca, toplu taşıma hizmeti veren tüm araçlara -taksiler dahil- akaryakıtın % 50 daha ucuza, özel araçlara ise % 25 daha pahalı satılması, işyerlerine servis aracı zorunluluğu getirilmesi, Türkiye Denizcilik İşletmeleri'nin önemli hatlardaki sefer sayılarını artırması önerilerine ne dersiniz? Bu önerimi ukalalık değil, vatandaşın yönetime bir katkısı olarak değerlendirin lütfen. Hasan ALTINBAŞAK-BAKIRKÖY

Bürokrat olmak zor...

ULAŞTIRMA Bakanı Necdet Menzir'e, Genel Müdürlüğü'ne vekalet eden Taner Küçükünsal'ın adını vermeden, hakkındaki iddiaları ortaya atarak, ‘‘DHMİ'ye kıymayın’’ (16.10.1997) demiştik.

Küçükünsal arayarak, ‘‘Bahsettiğiniz kişi benim’’ dedi. Çok rahatsız olduğu anlaşılıyordu: ‘‘Bu makama 4-5 aday olduğunu biliyorum. Ben emekli olduktan sonra buraya getirildim. Ortaya atılanlar, karalamadan başka bir şey değildir. Kendimin değil, 30 yıl çalıştığım kurumun yıpratılmasına üzülüyorum. İstenmediğim zaman kararnameye gerek yok, çeker giderim. Allah bana kimsenin namussuz, şerefsiz demesini nasip etmesin’’ dedi.

Antalya Havaalanı dış hatlar terminal binası ve işletmesi ihalesinin emekli olduğu dönemde hazırlandığını, karar aşamasında Yönetim Kurulu üyeliğine atandığını belirten Küçükünsal'ın, ‘‘Başbakanlık Teftiş Kurulu raporunda o zaman niye suçlandınız?’’ sorumuza yanıtı şöyle oldu:

‘‘Suçlandığımız doğrudur. Cumhuriyet Savcılığı bu iddialar hakkında takipsizlik kararı vermiştir. Bu arada Ulaştırma Bakanlığı Teftiş Kurulu da bizi suçsuz bulmuştur.’’

Atatürk Havalimanı yeni terminal binası ihalesi için şöyle konuştu:

‘‘DMHİ, İstanbul'a politik nedenlerle 10 yıldır terminal binası yapamadı. Herkes korkmuş imzalayamamış, bir ihale dört kez iptal edilir mi? Proje ve yatırım ihaleleri nasıl ayrı yapılır? Politikacıların baskısı ve işi bilmeme yüzünden... En son imzayı ben attım, yüz akıyla çıktık. 300 milyon dolara mal olacaktır, 30 ayda tamamlanacaktır. 21 milyon yolcu kapasiteli, 7 bin araçlık otoparkı olacaktır. Atatürk Havalimanı, DHMİ'nin prestijidir.’’

Pendik Kurtköy Havaalanı'nın temelini bu yıl ihale edeceklerini, İzmit'deki Körfez Havaalanı'nı yakında charter seferlerine açacaklarını, Silivri'de dört pisti olan, aynı anda iki uçağın kalkabileceği, Atatürk Havaalanı'ndan daha büyük bir havaalanı yapımı için yer etüt çalışmalarının sürdüğünü, haziran ayında açılacak Çorlu Havaalanı'nın da Rus ve Türk Cumhuriyetleri yolcularına hizmet vereceğini anlattı Küçükünsal...

VE SORULAR

Bunlara diyeceğimiz bir şey yok... Biz, geçen haftaki yazımızda hakkındaki müfettiş raporlarından söz etmiştik. Ancak, ilgili çevrelerden Küçükünsal hakkında o kadar çok iddia geldi ki, biz de şaşırdık.

İtalyan Alenia firmasının kurduğu radar sistemi ile ilgili ciddi iddialara karşı duyarsızlığından, Atatürk Havalimanı Başmüdür Yardımcısı Özer Sarcan'ı neden sürgün ettiğinden, Kızıl Elma firmasına yaptığı ayrıcalıklardan, eski Genel Müdür Ahmet Kıratlıoğlu'nun hakkında neler yazdığından, Meydan Müdürü Orhan Sarı'ya neden hiddetlendiğinden, rüşvet iddiasıyla Atatürk Havaalanı çalışanı üç kişiyle yargılanan Erol Topçu'yu göreve nasıl iade ettiğinden, yakın olduğu müteahhitlerden, Atatürk Havalimanı VIP salonunun onarımında dönen oyunlardan (Başmüdür 200, Küçükünsal 120 ve Bakan Menzir ise 80 milyara maloldu diyor ama gerçek rakam ne?), DHMİ kampından kimlerin yararlandığdan, resmi arabalardan, helikopterlerden vs bu aşamada şimdilik söz etmek istemiyoruz.

Ulaştırma Bakanı Menzir'in kafasının büyük ihalelerle meşgül olduğunu biliyoruz. Ama bakanlığının önemli dört genel müdürlüğünün neden hâlâ vekaletle yürütüldüğünü de anlamıyoruz.

MESAJ PANOSU

-TUZLA'da tanker yangını faciasından eşim şans eseri kurtuldu. Tüm cam ve çerçevelerimiz kırıldı, duvarlarımızda çatlaklar oluştu. Biz önlem alınacağını beklerken, daha vahim durumlarla karşılıyoruz. İçmeler Tersanesi'nin Tuzlu Burnu ucunda ve Güzelyalı'ya doğru mezkur mahallin dışına kadar uzanan bu tersaneler, gemi kesiyor, boya ve kaynak işleri yapıyorlar. Daha büyük facialarla karşılaşmadan önlem alınız lütfen. Ertan DİZER-KADIKÖY

GÜNÜN SÖZÜ

‘‘İki şeyin siyasete girmemesi lazım: Yalan ve para... Maalesef ikisi de girmiş. En çok dikkatimi çeken bu oluyor.’’

(Sanayi ve Enerji eski Bakanlarından Mehmet Turgut)

X