Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    'Yerli üreticiyiz, notebook ve tablet pazarında marka olmak istiyoruz'

    Hürriyet Haber
    30 Haziran 2017 - 15:52Son Güncelleme : 03 Temmuz 2017 - 09:55

    Uluslararası birçok markanın distribütörlüğünü yapan Aral’ın elektronik ürünler bünyesinde bulunan Hometech; notebook, tablet-pc, 2in1 laptop gibi farklı ürün çeşitleriyle son tüketicilere ulaşıyor. Aynı zamanda Türkiye’nin oyun ve eSports ajansı NewGen Agency ajansının kurucu ortağı olan Hometech CEO'su Emir Aral, şirketin son durumunu ve faaliyetlerini Hürriyet'e anlattı.

    Öncelikle Hometech ve kendinizden biraz bahseder misiniz?

    Aral’ın elektronik ürünler bünyesinde bulunan Hometech, küresel teknolojiyi yüksek Ar-Ge mühendisliği ile birleştirerek, kaliteli ve performansı yüksek teknolojik ürünleri en uygun fiyatlarla tüketicilere sunmak için 2004 yılında hizmet vermeye başladı. Yıllar içinde kurumsal teknoloji mağaza zincirlerinin de öncelikli tedarikçilerinden olan Hometech, modern teknoloji perakendeciliğinin de gelişmesiyle paralel olarak istikrarla büyüdü. Hızla büyüyen altyapısı ile Türkiye’nin tercih edilen teknoloji markalarından biri haline geldi. Hometech olarak giriş ve orta segmentlerde kendimizi konumlandırıp 2015-2016 yıllarında GFK raporlarına göre tablet pazarında yüzde 15-20’lik, 2016 sonlarında da notebook pazarına giriş yapıp yüzde 4-5’lik pay elde ettik. Ben de Aral şirketlerinde çeşitli görevlerde bulunduktan sonra 2014 yılından itibaren Hometech Elektronik A.Ş CEO’su olarak görev almaktayım.

    Hometech hangi alanlarda tüketicileriyle buluşuyor?

    Hometech markası altında şu anda notebook, tablet-pc, 2in1 laptop ve uydu sistemleri ürünlerini kullanıcılarla buluşturuyoruz. Bu işe başladığımız günden beri tüketici ihtiyaçlarına yönelik sağlam ve güvenli bir müşteri deneyimi yaşatan bir felsefeyle yolumuzu çizdik. Biz ilk günden itibaren sanki kendimiz kullanacak gibi ürünler geliştirmeye çalıştık. Uygun fiyat dengesi içerisinde alınabilecek en kaliteli ürünleri buluşturduk ve bu yönde de devam ediyoruz.

    Dizüstü bilgisayarlarınız sanırım daha çok giriş seviyesinde?

    Hometech olarak ilk günden beri tüketici ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştirdik. Özellikle notebook ve tablet kullanıcılarının hayatlarını kolaylaştırıcı ve Türk mühendisler tarafından geliştirilen teknolojleri hayata geçirdik. Sağlam ve uzun ömürlü bir kullanım deneyimi yaşatan ürünleri pazara sunuyoruz ve bugüne kadar pazara sunduğumuz ürünlerin tümünde kullanıcıların memnuniyetini her zaman ön planda tuttuk. Dolayısıyla Hometech notebook ve tabletlerinin uygun bir fiyata sahip olması aslında teknoloji tüm dünyada bu kadar hızlı gelişirken, hedeflediğimiz kullanıcının uygun fiyatlarla kaliteli teknolojik ürünlere sahip olmasını istediğimiz içindir. “Alması kolay, kullanması kolay” sloganını benimseyip bilgisayar tecrübesine daha önce sahip olmamış insanları uygun fiyatlarla bir araya getirmek ve bilgisayar pazarının büyümesine katkı sağlamak nihai amacımız oldu.

    Oldukça zorlu rakipleriniz var; rekabette nasıl ayakta kalmaya çalışıyorsunuz?

    Elektronik sektöründeki teknolojik yenilikleri takip ederek, standartlara uygun olarak sunmuş olduğumuz ürünler ve hizmetlerimiz ile markamızın gücünü ve güvenirliliğini sürdürmek için çalışıyoruz. Gün geçtikçe değişen teknoloji sektöründe yaşanan yeniliklere en hızlı ve uygun şekilde adapte olmak ve bu alandaki fırsatları olabildiğince iyi şekilde değerlendirmeye gayret ediyoruz. Bu süreçte Microsoft ile güçlü ilişkilerimizi kullanarak yeni projelere imza atmak ve zaten çok kuvvetli olan dağıtım ağımızı daha da genişletip bütün son kullanıcılara ulaşabilmek bizim için önem taşıyor. Notebook pazarındaki rekabette fiyat performans dengesindeki başarımız sayesinde kendimizi kanıtladık. Bunun yanı sıra pazarın diğer önemli oyuncularıyla rekabette ürünlerimizi farklılaştırma yoluna gidiyoruz. Ürünlerimizin donanım özelliklerini sürekli çeşitlendirerek, uygun fiyatlarla da Premium bir ürüne sahip olunabileceği bilincini tüketicinin zihnine yerleştirdik. 

    Bu yıl hangi yeni ürünlerle geliyorsunuz? 

    Türkiye’de bilgisayar penetrasyonunun az olması notebook pazarının da yeterince büyük olmamasına neden oluyor. Bu nedenle her daim ön plana çıkabilmek için yenilikçi olmayı hedefliyoruz ve özellikle tasarımda farklılaşmaya odaklanıyoruz. Yakın zamanda yeni çıkan 2in1 laptop ve notebook ürünlerimiz var. Ayrıca kullanıcılar, bir yıllık Bireysel Ofis 365 uygulamasına da ücretsiz sahip oluyorlar. Önümüzdeki dönemde Wi11 ve Elite Book 14 gibi ürünlerimizle satış adetlerinin yanında farklı tasarımlar üzerine de çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

    Tüketiciler ürünlerimizi Bimeks, D&R, Evkur, MediaMarkt, Teknosa, Türk Telekom, Vatan gibi Türkiye’nin seçkin teknoloji mağazalarında kolaylıkla bulabilirler.

    Gelecek yıllardaki atılım hedefleriniz neler?

    Biz yerli üreticiyiz. İlerleyen süreçte pazar payımızı arttırarak Türkiye’nin önde gelen notebook ve tablet markası olmayı hedefliyoruz. Dünya çapında bilişim sektörü her geçen gün hem hacim hem de hizmet çeşitliliği açısından önemli bir gelişim ve büyüme gerçekleştiriyor. Gelecek dönemde de bu sektörde büyümenin devam edeceğini bildiğimiz için müşteri memnuniyetinde standartlarımızı en üstte tutmak ve müşterilerimizin, kullanıcılarımızın ve iş ortaklarımızın sayısını hızla arttırmak en öncelikli amacımız. Bu konuda mesafe kat etmeye devam ediyoruz. Microsoft ile iş ortaklığımızı geliştirerek; yenilikçi tasarımlar, hafif ve uzun pil ömürlü dizüstü bilgisayar ürünleriyle Türkiye’de bilişim sektöründeki en önemli yerli marka olma yolunda ilerliyoruz. Giriş seviyesinde ürettiğimiz ürünlerin yanı sıra ileride high-end notebook üretmek ve her seviyedeki kullanıcılara ulaşarak bu pazarda hatırı sayılır bir pay elde etmek istiyoruz.

    Kurumsal pazarda da özellikle eğitim kurumlarıyla güzel işler yaptık, bu alanda başarıya ulaşmış projeler gerçekleştirdik ve farklı eğitim kurumlarıyla birlikte yeni projeler geliştirmeyi amaçlıyoruz. Windows 10 ve Office ürünleriyle birlikte ilerleyerek eğitime dikey ürünler geliştirmeye devam edeceğiz. Yaptığımız her işte sosyal sorumluluk bilincimizi önde tutmaya gayret ediyoruz. Daha önce bilgisayarla tanışmamış insanların bilgisayar kullanmalarını sağlamak en önemli önceliğimiz.

    Müşterilerinizle sorunları dahilinde nasıl iletişim kuruyorsunuz?

    Satış sonrası hizmet olarak geniş ve donanımlı bir teknik servise sahibiz. Satışını gerçekleştirdiğimiz ürünlerin arıza ve şikayet oranlarını sistematik olarak yazılımlarla sürekli raporlama halindeyiz. Hometech için sadece ürünün kalitesi ve çok satması değil, satış sonrası hizmetin de kaliteli ve sürdürülebilir olması çok önemli. Hometech, bu anlayışla hareket ederek, Türkiye'nin dört yanına yayılan satış ağı ve teknik servis altyapısı ile müşterilerine hizmet veriyor. Intel danışmanlığı ile geliştirdiğimiz teknik servisimizle birlikte yüksek hizmet kalitesi ve minimum servis süresini hedefliyoruz. Bunun yanında teknik servis içerisinde tüketicilere daha iyi hizmet verebilmek için kendi içimizde bir çağrı merkezine sahibiz. Ortalama 3-4 iş günü içerisinde teknik servisimize gelen cihaz tamir edilip tüketiciye gönderiliyor.

    Etiketler: hometech , emir aral , aral
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı