Yerel meyvenin suyu çıktı

Burak COŞAN
15 Eylül 2014 - 01:29Son Güncelleme : 13 Eylül 2014 - 23:18

TROPICANA, Türkiye’den yetişen meyvelerden meyve suyu üretimi yaparak yılda ancak yüzde 2 büyüyen meyve suyu pazarının ilk çeyrekte yüzde 12 büyümesini sağladı.

YAKLAŞIK 1 yıl önce piyasaya sunulan Tropicana markalı meyve suyu ürünleri ile yöresel lezzetleri ön plana çıkardıklarını ifade eden PepsiCo İçecek Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Deniz Aktürk Erdem, her meyvenin iyi olduğu bölgeden alım yaptıklarını bu sayede tüketicinin meyve suyundan da yediği meyvenin tadını almasını amaçladıklarını söyledi. Türkiye’de meyve tüketiminin kiş başı yıllık 91 kilogram olduğuna değinen Erdem, meyve suyu tüketiminin ise meyve tüketiminin aksine çok düşük olduğunu söyledi. Meyve suyu tüketiminin kişi başı yıllık 12 litre seviyelerinde olduğuna dikkat çeken Erdem, “Türkiye’deki tüketiciler yedikleri ve içtiklerini özdeşleştiremiyor. Tüketici, ‘meyvenin en iyisini zaten tüketiyorum’ diyor. Biz bu düşünceyi değiştirmek istiyoruz” dedi.

PAZAR YÜZDE 12 BÜYÜDÜ

Türkiye’de üretilen her meyvenin iyi olduğu bir bölge olduğunun altını çizen Erdem, “Örneğin Bursa, şeftalisi, Malatya’da kayısısı ile meşhur. Bu bağlamda yüksek lezzete sahip meyveleri ambalajlayarak meyve suyu üretiyoruz. Bu üretimimizde tüketici tarafından olumlu karşılandı. 2014’ün ilk çeyreğinde pazar büyümesinin yüzde 75’i Tropicana’dan geldi. Meyve suyu pazarı 3 yıldır yüzde 3-4 civarında büyürdü. Ancak bu bizimle beraber 4’e katlandı. Pazar, ilk çeyrekte yüzde 12 büyüdü” dedi. 1 yıl gibi kısa sürede meyve suyu pazarına çok büyük etki yarattıklarına değinen Erdem, “2.5 yıl ürün geliştirmek için çalıştık. Yerli yabancı alanında uzman kişilerle çalıştık. Ürün prototipleri oluşturduk. Kanada ve İsveç’te ambalaj çalışmaları yapıldı. Türkiye’de piyasaya çıkmış hızlı tüketim ürünler arasında ‘en butik çalışmayı’ yapan firma olduk” diye konuştu.

ŞEFTALİ İLK SIRADA

Şeftali’nin Türkiye’de en çok tüketilen meyve suyu olduğunun altını çizen Deniz Aktürk Erdem, “Dünyada ise ilk sırada tüketim alanında portakal geliyor. Bunların dışında ilk dDefa Türk pazarına ‘çilek suyunu’ biz soktuk. Elma suyunu Türkiye’de elma denince ilk akla gelen Amasya’dan alınan elamalar ile yaptık. Isparta’nın puslu elmasında meyve suyu ürettik. Nar ihtiyacımızı Antalya’dan karşıladık. Portakal suyu dışında turunçgillerden olan bir karışım hazırladık. Bunun da ham maddelerini Akdeniz Bölgesi’nde tedarik ettik. Geyve’den de Ayva alımı yapıyoruz” dedi.


Meyve ile turizm hareketlenecek

MEYVELERİ aldıkları bölgelerin tanıtımına da katkı sağladıklarına dikkat çeken Deniz Erdem, “Fransa nasıl meyve üretimini turizme döndürdüyse, Türkiye’de de böyle olabilir. Örneğin Geyve’den aldığımız ayvalardan sonra belediye yetkilileri ziyarete geldi ve şunları söyledi: ‘Geyve’nin tanıtımına katkı sağladınız. Teşekkür ederiz.’ Bazı iller arasında da tatlı atışmalar oluyor. ‘Onlardan bu ürünü aldınız ama bizde de başka bir ürün var’ diyorlar” dedi.

Türkiye’de 40 bin çiftçi ile çalışılıyor

TROPİCANA’nın Pepsi Co’nun bir kuruluşu olduğunu ifade eden Deniz Erdem, “Marka, meyve suyu kategorisinde dünyada çok önemli yere sahip. Global firmada çalışan bir Türk vatandaşı olarak ülkemize daha çok yatırım çekmek istiyoruz. Pepsi Co firması zaten dünyanın ne büyük tarım işletmelerinden biri. Meyve suyu dışında Türkiye’de 40 bin çiftçi ile çalışıyor. Bu tarımsal faaliyetler seneler öncesinde patates ile başlamıştı” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı