BURSA HABERLERİ

İftar ve sahurda ‘yemek arası su içmeyin!’

Hürriyet Haber
18.05.2018 - 09:45Son Güncelleme :

Orucun asıl amaçlarından olan sindirim sisteminin dinlendirilerek insan sağlığının korunması maalesef çoğunlukla unutulur amacın aksine iftar ve sahurda dengesiz ve çok yemek yiyerek vücudumuzu daha fazla yorarız. Bedenin veya organların dinlendirilmesi binlerce yıldır bilinen bir şeydir.

Hürriyet Haber

Eski uygarlıklar daha sonra Yunan ve Roma uygarlıkları bu yöntemi uygulamış pek çok dinde de oruç yer almıştır. Oruç sağlık açısından organların dinlendirilmesi yönünden bilinen en eski uygulamadır. Çağımız pek çok beslenme uzmanı zaman zaman organların dinlendirilmesi gerektiğini savunurken insanlar dünyanın dört bir yanında açılan detox merkezlerinin kapısını çalıyor. İşte Ramazan ayı bize sağlık açısından böylesine bir imkan sunuyor. İnsan istediği kadar iyi ve kaliteli besinler alsın eğer toksinler birikmişse bunlardan arınılmadıkça beden sahibini sağlıklı bir biçimde besleyemez. Bedeni çevreleyen bu zararlı ortamdan kurtulmanın en akıllıca yoluysa oruçtan geçmektedir.

Alman Profesör Arnold Ehret’in geliştirdiği oruç terapisi teorisi bunu kanıtlar nitelikte. Hatırlayacak olursak bu teori insanın çocukluk çağlarından itibaren tükettiği besinlerin dışarıya atılamayan parçaları nedeniyle bağırsakların ve damarların zamanla tıkandığını ve dolayısıyla hastalıkların meydana geldiğini savunuyor. Alman doktor¸ Ehret bu tıkanıklığı açmanın tek yolunun ise oruç olduğunu savunmakta.

DÜŞMANLARINIZI TANIYIN

Toksin!!! Toksin zehir demektir. Toksin dış ortamdan sigara dumanı¸ egzos¸ kimyasal maddeler¸ havalandırma sistemlerinden soluduğumuz hava ve yiyecekler yoluyla vücuda girdiği gibi aynı zamanda vücut tarafından da üretilir. Kısacası vücudumuz bu zehire sürekli maruz kalmaktadır. Özellikle büyük kentlerde yaşayanlar. Bu zehirli maddeler ¸ vücudumuza bilinçsiz beslenme yoluyla da girerler. Bu besinleri kullanıp zehirlerden etkilenen organlarımız yorgun düşer. İşte bedenin arındırılması organların dinlendirilmesi dolayısıyla oruç bu düşmana karşı savaşımda en büyük silahtır.

AÇ KALMAK BAŞKA...

Yemek yememek yani bedeni aç bırakmak; onu gereksinim duyduğu vitamin ve minerallerden yoksun bırakmaktır. Organların dinlendirilmesinde amaçlanansa vücudu zararlı maddelerden özellikle toksinlerden arındırmaktır. Ramazan boyunca sahura kalkmayı ihmal etmeyin¸ böylelikle metabolizmanız daha az yavaşlayacaktır. Yine oruç tutarken sahurda ve iftarda aldığımız besinlerin kalitesine ayrıca önem göstermeliyiz.

Ramazan boyunca iftarda ve sahurda taze meyve ve sebze karışımları hazırlayabilirsiniz. Ancak yemek sırasında tüketmek sindirimi zorlaştıracaktır.

İftarda buğuda pişireceğiniz ya da haşlayarak hazırlayacağınız sebze¸ karışık mevsim salatası¸ öğününüzün yüzde 25’i kadar kuru sebze¸ ızgara et¸yumurta ya da peynir¸ kepekli ekmek kepekli pirinç¸ bulgur ve tahıllara yer verebilirsiniz. Günde en az 2 porsiyon meyveyi çiğ ya da komposto olarak tüketin. Su içmek bağırsak ve böbreklerin çalışmasını hızlandırır. Ancak yemek esnasında su içmek¸ sindirim sistemini bozabilir.

TUZ TÜKETİMİNİZE DİKKAT

Kanımızda litre başına 7 gram tuz vardır. Tuz insan yaşamında büyük önem taşır ancak tuzun aşırı kullanımı hücrelerin suyunu atmasına engel olur ve pek çok artık bedenden çıkamaz. Özellikle sürekli etli ve peynirli beslenme tarzı su gereksinimini arttırır. Özellikle Ramazan ayı boyunca iftarda ve sahurda kullandığımız tuz miktarını kontrol altında tutmak gereklidir. Bu vücudun aşırı su ihtiyacını arttıracaktır.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Bursa haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Bursa haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde İftar ve sahurda ‘yemek arası su içmeyin!’ haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



BURSA NAMAZ VAKİTLERİ

18 Ağustos 2018, Cumartesi
  • İmsak
    04:37
  • Guneş
    06:11
  • Öğle
    13:14
  • İkindi
    17:00
  • Akşam
    20:05
  • Yatsı
    21:33
Sayfa Başı