ZİHNİYETTE DÖNÜŞÜM ŞART

Güncelleme Tarihi:

ZİHNİYETTE DÖNÜŞÜM ŞART
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2020 12:23

ATSO Başkanı Davut Çetin, Turizm ve Kültür Bakanlığı’nın 2023 projeksiyonunun sektörde zihniyet dönüşümü ihtiyacını öne çıkardığını söyledi.

Haberin Devamı

TURİZMDE 2023 hedefleri doğrultusunda sektöre yol haritası çizen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, öncelikli hedefin otellerden acentelere esnaftan tedarikçilere kapsayıcı yaklaşımla gelirleri tabana yaymak olduğuna vurgu yaptı. Bakanlığın 2023 projeksiyonunun turizmde zihniyet dönüşümüne olan ihtiyacı ortaya koyduğunu belirten Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, “Geleceğin turizmine artık alışılagelmiş bilgilerle bakamayız. 2020 yılında önceliklerimiz her alanda kalite, dijitalleşme ve kenti tüm değerleriyle öne çıkarmak olmalı” dedi.
ORTAK HEDEFE ODAKLANALIM
Sürdürülebilir ve istikrarlı başarıyı yakalamak için kapsayıcı turizmi yeniden tanımlamaya ihtiyaç olduğunu dile getiren Davut Çetin, “Turizmde Dönüşüm Senaryoları Raporu’na göre, mevcut tesislerin yenilenmesi, turizm rezidansları kurulması, üçüncü yaş turizminin geliştirilmesi ve küresel tanıtım atağı gibi stratejik adımlar atılırsa 2033’te 104 milyon turist ve 119 milyar dolar gelir hedefine ulaşmak mümkün görünüyor. Ancak bunun için, hem turizmci hem yatırımcı hem de esnaf ortak hedefe odaklanarak birbirini desteklemeli” dedi.
ZAYIF YÖNÜMÜZ KENT BÜTÜNLÜĞÜ
Çetin şöyle devam etti: “Bölge turizmini artık kentlerden izole kıyı bölgeleri olarak düşünmeye devam edemeyiz. Antalya turizminin zayıf yönü, kent ve kıyı turizmi bütünlüğünün olmamasıdır. Sağlıklı kentleşmeyi, kent turizmini başarmadan turizmi dönüştüremeyiz. Dünya sürdürülebilir turizmi ve iklim değişikliğine karşı çevrenin korunmasını konuşuyor. Bu nedenle yeni turizm yatırımları yaparken çevre duyarlılığını da ön planda tutan projelerle ilerlemek zorundayız.”
OTELLERE YILDIZ DENETİM SİSTEMİ
Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Ersoy’un mesajlarındaki marka vurgusunun önemine değinen Çetin, turizmde dönüşüm yolunda beklentilerini şöyle sıraladı: “Türkiye markasının tanımının yeniden yapılması, Bakanlığın kalite ve yıldız denetim sistemini gözden geçirmesi, destinasyon yönetim modelinin belirlenmesi, konaklama vergisi gelirinin yerel yönetimlere bırakılması gibi adımlar atılmalıdır. Antalya turizmini yüksek kalite standartları ve kent turizmi, kültür, kırsal turizm modelleriyle dönüştürmek doğru bir adım olacaktır.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!