ANTALYA HABERLERİ

Sponsorlu aldatmaca!

Salim UZUN/HÜRRİYET
19.04.2019 - 10:02Son Güncelleme :

Tatil sezonu öncesi tüketicileri uyaran Tüketici Dernekleri Federasyonu Başkanı Aziz Koçal, sosyal medya üzerinden yapılan aldatıcı nitelikli reklamların ciddi mağduriyetlere neden olduğunu söyledi. 

Salim UZUN/HÜRRİYET

SOSYAL MEDYADA DENETİM AÇIĞI

ERKEN rezervasyon fırsatıyla ucuz tatil hayali kuran tüketicilere Tüketici Dernekleri Federasyonu’ndan (TÜDEF) kritik uyarılar geldi. Özellikle Antalya, İzmir, Muğla gibi illerdeki lüks tatil merkezlerinin markası kullanılarak yapılan sponsorlu reklamlara dikkat çeken TÜDEF Genel Başkanı Aziz Koçal, “Dolandırıcılar ‘vur kaç’ taktiğiyle binlerce tüketiciyi mağdur etmeye devam ediyor” dedi.

DENETİMSİZ ALANA KAYDILAR

Yazılı, görsel basın ve firmaların internet sayfalarındaki aldatıcı reklamlara yönelik sıkı denetimler yapıldığına dikkat çeken Koçal, “Denetim sıklaşınca kötü niyetli firma ya da kişiler denetimsiz bir alan olarak gördükleri Facebook, İnstagram, Twitter gibi sosyal medya alanlarına yöneldi. Sponsorlu reklam adı altında çok cüzi bir ücret ödeyerek her türlü sahte markalı ve aldatıcı ürün rahatlıkla pazarlanıyor” dedi.

REKLAM KURULUNA ŞİKÂYET

Sponsorlu reklamlar aracılığıyla yapılan aldatmacayı TÜDEF Reklam İzleme Komisyonu aracılığıyla Reklam Kurulu’na bildirdiklerini kaydeden Koçal, şöyle devam etti: “Ayakkabı, tişört, saat ve hatta her türlü hastalığı yüzde yüz tedavi ettiğini iddia eden bio enerji firmaları, yakıtta yüzde 15 tasarruf sağladığını iddia eden borlu motor katkılarına kadar her türlü aldatıcılık sosyal medyaya kaydı.”

TÜKETİCİ ALDATILIYOR

“Firmalar, 5-10 TL gibi düşük bütçelerle sosyal medya üzerinden verdikleri linkler ile tüketicileri aldatmaya devam ediyor. Sosyal medya kuruluşları reklamı tüketiciye ulaştıran ve bunun için bedel alan bir mecra kuruluşu niteliğinde. Kendisine verilen her türlü reklamı denetleyecek bir birimin Türkiye içinde oluşturmak zorunda. Aldatıcı reklamları yayınlayanların savunması alınmalı ve uygun görüldüğü takdirde para cezası uygulamalı.”

PAKET TUR MAĞDURLARI

Antalya’nın turizm açısından çok özel bir kent olduğuna dikkat çeken TÜDEF Başkanı Aziz Koçal, “Geçmiş yıllarda özellikle paket tur tatil satışlarıyla ilgili ciddi sıkıntılar yaşandığını biliyoruz. Sadece sahte reklamlarla değil, sahte sitelerle tatil hayali kuran kişiler maalesef mağdur edildi. Sosyal medyada yine bu yöntemle mağduriyetler yaşatılıyor. Tüketici uyanık olmalı” diye konuştu.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Antalya haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Antalya ilinden Sponsorlu aldatmaca! hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 19 Nisan 2019 tarihinde saat 10 02’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Sponsorlu aldatmaca! haberi güncellenecektir.

ANTALYA NAMAZ VAKİTLERİ

15 Ekim 2019, Salı
  • İmsak
    05:38
  • Güneş
    06:57
  • Öğle
    12:48
  • İkindi
    15:58
  • Akşam
    18:29
  • Yatsı
    19:43
Sayfa Başı