Fiyat ve kalite dengesi vazgeçilmez hale geldi

Güncelleme Tarihi:

Fiyat ve kalite dengesi vazgeçilmez hale geldi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2019 10:18

Geçen yıl ziyaretçi sayılarında rekor yükseliş yaşayan turizm sektörü, fiyat-kalite dengesiyle yabancı konukların yine vazgeçilmezi oldu. Rakip ülkelerde aradığını bilemeyen turistler rotayı yeniden Antalya’ya çevirdi.

Haberin Devamı

TURİZMDE HEDEF GELİR ARTIŞI
TÜRKİYE’nin en çok yerli ve yabancı turist ağırlayan kenti Antalya’da, 2019 turizm sezonu şimdiden hareketlendi. Turizm sektörü temsilcileri, bu yıl Antalya’ya gelecek ziyaretçi sayılarında 2015 fiyatlarının yakalanacağı öngörüsünü paylaşıyor.
Bu yılın verilerine göre fiyat ortalamasında önemli bir artış olduğunu aktaran Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, “Almanya pazarında yüzde 10’a yaklaşan bir fiyat artışını bu sezon yakalayacağız. Antalya bölgesi olarak 2019’da gelirlerimizi yüzde 10 ile 15 arasında arttırma hedefimiz var. Fiyatlar düşerken birden düşüyor ama yükseltmek zaman alıyor. Turizmin sıkıntılı döneminde 650 dolarlara kadar düşen kişibaşı geliri, adım adım yükselterek yeniden 840 dolar seviyesini yakalamayı, iki yıl içinde de bin dolar seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu sezon fiyat ve kaliteyi dengede tutarak gelen talebi başarılı şekilde karşılarsak bu hedefe ulaşacağız” öngörüsünde bulundu.
YENİ TANITIM STRATEJİSİ
Ocak ayından itibaren alınan turbo erken rezervasyonlarda önceki yıllara göre büyük bir artış yaşandığını dile getiren Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yönetim Kurulu Üyesi Nezih Hacıalioğlu, rezervasyonlarda artış oranının azalsa da devam ettiğini söyledi. Kültür turizmini öne çıkaran yeni tanıtım stratejisine özellikle Avrupa pazarından olumlu dönüşler aldıklarını belirten Hacıalioğlu, “Turizm sektörü bugüne kadarki tanıtım çalışmalarında hep emlakçı gibi otelin denize ne kadar uzaklıkta olduğunu anlatıyordu. Oysa sadece Antalya’da 130’un üzerinde ören yeri var. Bunların tanıtımına soyunarak müthiş bir tanıtım atağı gerçekleştirdik” dedi.
FİYAT KALİTE DENGESİNE TALEP
Almanya Seyahat Acentaları Birliği DRW’den gelen son rakamların geçen yılın yüzde 5 üzerinde olduğunu aktaran Hacıalioğlu, “Romanya, Bulgaristan, Slovakya gibi ülkelerden de ciddi bir talep var. Şu anda havayolları şirketleriyle anlaşmalar yapılıyor. Bu ülkelerden artan talebi şuna bağlıyoruz: Geçen sene Akdeniz çanağındaki Türkiye’ye rakip ülkelerde fiyat kalite dengesi oluşmadı. Biz gerek doğal ve kültürel zenginlikler, gerekse tesis altyapısı olarak bölgedeki rakiplerden çok daha üstün konumdayız. Türkiye’ye en fazla turist gönderen ülkeler Rusya, Almanya, İngiltere ve İran. Bu yıl İran pazarı da yükselişte olacak” diye konuştu.
HEDEF ALIM GÜCÜ YÜKSEK TURİST
Turizm sektörünün 2019’da 2015 fiyatlarını yakalayacağını, 2020’de de aşacağını öngördüklerini ifade eden Türkiye Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Turizm Başkanı Ömer İçkale, “Bu seneki hedef daha nitelikli alım gücüne sahip ziyaretçiyi çekmek. 2019 yılında hem Avrupa’da hem de Rusya’da ciddi bir artış bekliyoruz” açıklamasında bulundu.
YENİ TREND KÜLTÜREL PAYLAŞIMLAR
Sektörün dünyada trend haline gelen kültür turizmine yönelmesini çok doğru bir adım olarak değerlendiren İçkale, sözlerine şöyle devam etti: “İspanya’da bir teknoloji firmasının tespit ettiği ilginç bir veri var. Sosyal medyada hashtag, selfie, konum bildirimi gibi tüm tüm yayınlar arasında, deniz-kum-güneş paylaşımları yüzde 20’nin üzerinde düşerken, kültürle ilgili paylaşımlar yüzde 15 arttı. İnsanlar artık daha çok kültür gezileriyle anılmak istiyorlar. Biz de Antalya’nın Aspendos’unu, Şanlıurfa’nın Göbeklitepe’sini, Diyarbakır’ın surlarını, İstanbul’un Topkapı Sarayı’nı öne çıkaran tanıtımlar yapıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!