ETİKET OYUNUNU TÜKETİCİ AFFETMEDİ

Güncelleme Tarihi:

ETİKET OYUNUNU TÜKETİCİ AFFETMEDİ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2018 11:05

Etiketlerde ürün fiyatlarına önce bindirim sonra indirim yapılması tüketicinin gözünden kaçmadı. Antalya’da, etiket oyunları nedeniyle ençok şikayet Muratpaşa ve Konyaaltı ilçelerinden geldi.

Haberin Devamı

ANTALYA’da 2018 yılı içerisinde tüketici derneklerine ulaşan şikâyet istatistiğinin başına etiket tartışması oturdu. 1 yıllık verilere göre farklı şikâyet konularının farklı zamanlarda yoğunlaştığına dikkat çeken Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Antalya Şube Başkanı avukat Abdullah Özçulcu, “Tüketici bilinçlendikçe şikâyet sayıları artıyor. Artık vatandaş ticarette yapılan oyunları sineye çekmiyor” diye konuştu.

GÖZDEN KAÇMADI

Bankacılık, telekomünikasyon ve turizmdeki hizmet kalitesi sorunlarının yanı sıra etiket oyunlarının yoğun biçimde şikâyet konusu haline geldiğini vurgulayan Özçulcu, “Önce bindirim sonra sözde indirim yapanlar bilinçli tüketicilerin gözünden kaçamadı. Bize gelen tüm konuları ilgili birimlerle paylaştık” dedi.

2 İLÇE LİDER

Haberin Devamı

En fazla şikâyet alınan ilçenin Muratpaşa ve Konyaaltı olduğunu dile getiren Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, 2018 istatistikleri ile ilgili şu verileri aktardı: “Yılın ikinci yarısından itibaren semt pazarlarındaki ürün kalitesi ve etiketlerle ilgili çok sayıda şikâyet aldık.”

2019’A HAZIRLIK

“Bu şikâyetlerin tamamı ilgili kamu kurumları ile paylaşıldı. Yine mücevher, halı gibi turistik satışlar da gündemimizdeydi. Tüketici ne kadar bilinçlenirse şikâyet sayısı o kadar artıyor ve olumsuzluklara müdahale şansımız da yükseliyor. 2019 yılında daha geniş çerçevede çalışmalarımız olacak. Elektrik firmaları da yine gündemimizde olacak.”

BAKMADAN GEÇME!