ACİL SERVİSE ‘GECE’ DESTEĞİ

Güncelleme Tarihi:

ACİL SERVİSE ‘GECE’ DESTEĞİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2018 10:30

Antalya’da hizmet veren 5 kamu hastanesinde ‘mesai dışı’ poliklinik hizmeti başladı. Uygulamaya göre; ana branşlardaki muayeneler 23.00’e kadar devam ediyor.

Haberin Devamı

SAĞLIK Bakanlığı tarafından yayımlanan acil servis genelgesi kapsamında Antalya’daki 5 kamu hastanesinde ‘mesai dışı’ poliklinik hizmeti başlatıldı. Saat 17.00’den 23.00’e kadar devam eden yeni hizmet, acil servislerdeki yükü azalttı, hem vatandaşın hem de sağlık personelinin nefes almasını sağladı.

MESAİ SONRASINA RANDEVU

Hasta yoğunluğu dikkate alınarak yapılan düzenlemeye Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi başta olmak üzere Atatürk, Kepez, Alanya, Manavgat devlet hastaneleri dahil edildi. Mesai sonrası poliklinik hizmeti almak isteyen hastalar telefon veya internet üzerinden randevu alabiliyor.

ACİL SERVİSE ‘GECE’ DESTEĞİ

YOĞUNLUK AZALDI

Haberin Devamı


Ana branşlarda verilen poliklinik hizmetinin ilk etkisi Sağlık Bakanlığı tarafından sistem uyarısı yapılan Antalya Eğitim Araştırma Hastanesi’nde hissedilirken, mesai dışı poliklinik uygulaması sonrası acil servislerin yeşil ve sarı alanlarındaki yoğunluk yarı yarıya azaldı.

RAKAMLARI İNCELEDİK

Uygulamanın hastalar ve sağlık personeli üzerindeki etkisini değerlendiren Sağlık-Sen Antalya Şube Başkanı Sinan Kuluöztürk, “Mesai dışı poliklinik hizmeti veren hastanelerimizdeki sayıları tek tek inceledik. Çok kısa süre içinde yoğunluk düzeyinde ciddi bir düşüş sağlanmış” dedi.

ACİL SERVİSE ‘GECE’ DESTEĞİ

Sağlık-Sen Antalya Şube Başkanı Sinan Kuluöztürk gelişmeleri Hürriyet'e anlattı

 

PERSONEL RAHATLADIDaha önce yaptığı açıklamalar özellikle acil servis personellerinin çalışma saatlerine vurgu yapan Kuluöztürk, “Yeni uygulama sadece hastaları değil, sağlık personelini de rahatlattı. Bundan sonra yapılması gereken hastaların yeni sistemle ilgili bilinçlenmelerini sağlamak” diye konuştu.

BİLİNÇ ARTMALI

Birçok hastanın poliklinik yerine acil servislere müracaatta bulunduğuna dikkat çeken Kuluöztürk, şöyle devam etti: “Vatandaş acil servisten daha hızlı hizmet alacağını düşünerek sırtı ağrısa bile acil servise gidiyor. Yoğunluğu asıl arttıran da bu. Herkesin bilinçli olması gerekiyor.”

GENELGEDE NE VARDI?

Haberin Devamı

Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, imzasıyla yayınlanan genelgede şu bilgiler verilmişti: “Acil servise başvuran hastalara sağlık personeli ile etkin triaj yapılarak, sarı alan muayenesi gerekmeyen hastalara ‘Yeşil Alan 1’ kodu verilerek, genel tabip muayene polikliniklerinde bakılması sağlanacak. İki saatten fazla acil gözlem veya takip gereken hastaların acil servis bünyesindeki acil yataklı servislerde gözlemi ve tedavisi sağlanacak. Acil servislerde uzun yatışlar ve klinik hasta takipleri engellenecek. Acil servis hastalarında radyoloji ve laboratuvar süreçleri hızlandırılacak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!