ANTALYA HABERLERİ

3 Koldan markalaşma

Pelin GEL/HÜRRİYET
06.06.2019 - 11:09 |Son Güncelleme :

ATB’nin yöresel tatları uçaklarda bedelsiz dağıtıp kent tanıtımını güçlendirme projesine destek yağıyor. Proje kapsamında havada, karada, denizde tanıtım yapılacak.

Pelin GEL/HÜRRİYET

YÖRESEL TANITIMA DESTEK YAĞIYOR

TURİZM kenti Antalya doğası ve tarihinin yanı sıra yöresel ürünleri ile de dikkati çekiyor. Antalya Ticaret Borsası (ATB) 7. Meslek Komitesi, Antalya’ya havayoluyla gelen turistlere uçaklarda kente özgü yöresel ürünlerin ücretsiz şekilde dağıtılması üzerine proje geliştirdi. Turunç reçeli, Antalya’ya özgü tavşan yüreği zeytin yağı, Finike portakalı gibi çok sayıda ürünün turistlere tattırılarak kentin bu anlamda da tanıtılması için harekete geçen ATB’nin projesine destek yağdı.

HÜRRİYET DUYURDU

ATB Meclis üyesi ve 7. Meslek Komitesi Üyesi Hakkı Ergin Civan, haberin Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanmasının ardından kentteki birçok kurum ve kuruluş temsilcisinin kendilerini aradığını söyledi. Civan, “TOBB Kadın Girişimciler Kurulu, ANSİAD başta olmak üzere çeşitli kurumlar ile aromatik bitki, reçel ve lokum üreten firmalar bizi aradı. Destek vereceklerini söylediler. Bizden somut proje bekliyorlar. Antalya Valiliği de destek sürecine dahil oldu. Somut proje hazırlayıp BAKA’ya sunacağız. Ayrıca havayolu şirketlerini de ziyaret edeceğiz” dedi.

3 KOLDAN TANITIM

Projenin boyutunun artırılabileceğini dile getiren Hakkı Ergin Civan, “Burdur ve Isparta’ya tarım turizmi için otobüsle gelenler var. Orada bu ürünler dağıtılabilir. Kurvaziyer turizm gelişiyor. Deniz yoluyla gelen turistlere de bu ürünler dağıtılabilir. Bu tanıtımı havada, karada denizde her yerde yapabiliriz” diye konuştu.

KATMA DEĞER ARTMALI

Antalya’nın markası olma özelliğini taşıyan ürünlerin tanıtıma ihtiyacı olduğunu da dile getiren Civan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu ürünlerin katma değerini de artırmak gerekiyor. Hepimiz narenciyenin kilosu 1 liraya düştü diye şikâyet ediyoruz. Fakat kurutulmuş portakal kabuğunun kilosu toptan olarak 15-20 liradan satılıyor. Hedef yaş olarak üretilen meyve sebzeyi mamul haline getirip satabilmek. Çünkü katma değer yaratıyorsunuz ve raf ömrünü uzatıyorsunuz. Bir turistin buradan bir file portakal götürmesi zor olabilir ama kurutulmuş portakal ya da portakal reçeli alabilir.”

ZEYTİN YAĞI ÜRETİMİ ARTIYOR

Antalya’da zeytin ve buna bağlı olarak zeytinyağı üretiminin de hızla arttığına dikkati çeken Civan, “Bir zamanlar kentte nar öndeydi. Şimdi zeytin revaçta. Çok fazla zeytinyağı sıkan tesis oluştu. Üretim sürekli artıyor. Antalya zeytinyağının tanıtıma ihtiyacı var. Küçük sunumlar halinde hazırlanabilirse bunlar da dağıtılabilir” dedi.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Antalya haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Antalya ilinden 3 Koldan markalaşma hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 06 Haziran 2019 tarihinde saat 11 09’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça 3 Koldan markalaşma haberi güncellenecektir.

ANTALYA NAMAZ VAKİTLERİ

23 Ekim 2019, Çarşamba
  • İmsak
    05:45
  • Güneş
    07:05
  • Öğle
    12:47
  • İkindi
    15:50
  • Akşam
    18:19
  • Yatsı
    19:33
Sayfa Başı