Ankara-Niğde Otoyolu’nda makine ve ekip sayısı arttı

Güncelleme Tarihi:

Ankara-Niğde Otoyolu’nda makine ve ekip sayısı arttı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2018 09:28

Yapım çalışmaları hızlandırılan ve 2020'de açılması planlanan Ankara-Niğde Otoyolu'nda kapasite artırımına giden üstlenici firma, makine-ekipman ve işçi sayısını iki katına çıkartarak çalışmalarını sürdürüyor.

Haberin Devamı

Proje kapsamında 164 mühendis, 100 tekniker ve 3 bin 964 işçi görev yapıyor. Bin 492 ekipmanla günlük 500 bin metreküp toprak, bin 500 metreküp beton ve 200 ton demir işleniyor. Otoyolun Niğde bölümünde yol dolgu ve yarma, alt ve üst yapı ile menfez ve viyadük çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor. Gölbaşı’ndan başlayıp, Niğde Gölcük kavşağında sona erecek proje, 275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 330 kilometreden oluşuyor.

500 KİLOMETRE KESİNTİSİZ ULAŞIM

Ankara-Ahiboz arasında 30 kilometrelik kesimde 2x4, Ahiboz-Gölcük arasında 245 kilometrelik kesimde 2x3 şeritli ana otoyol ile güzergah boyunca 55 kilometrelik kesimde 2x2 şeritli bağlantı yolları yapılıyor.
Projede toplam 12 kavşak, 3 bin metre uzunluğunda 5 viyadük, 74 köprü, 141 alt geçit, 452 menfez, 12 park alanı, 5 bakım işletme merkezi ve 12 ücret toplama sistemi yapılması planlanıyor. Yatırım maliyeti 5,5 milyar lira olan projenin tamamlanmasıyla Marmara ve Karadeniz bölgelerini Akdeniz bölgesine bağlayan uluslararası öneme sahip ulaşım ağı oluşturulacak. Avrasya bölgesinin en önemli ulaşım ağlarından Trans Europen Motorway (TEM) Otoyolu'nun eksik kalan Ankara-Niğde kesimi tamamlanarak Edirne'den Şanlıurfa'ya yaklaşık bin 500 kilometrelik kesintisiz ulaşım sağlanacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!