3-6 haftada yeni bir oyun üretebiliyoruz

Güncelleme Tarihi:

3-6 haftada yeni bir oyun üretebiliyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2019 09:27

ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren oyun geliştirme şirketi Alictus’un Kurucu Ortağı Emre Taş, “40 milyondan fazla kullanıcıya ulaştık. 3-6 haftada yeni bir oyun üretebilecek yeteneğimiz var. 11 kişilik ekiple katma değeri yüksek işlere imza atıp, bunu ihracat başarısına dönüştürebiliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Türk oyun geliştirme şirketi Alictus, "Clown Games" adı altında yayımlamaya başladığı oyunlarla kısa sürede birçok ülkede 40 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı. ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren firma, kurulduğu 2013'ten bu yana Ar-Ge projeleri gerçekleştirdi, yurt içi ve yurt dışında ödüllere uzanan çalışmalara imza attı. Alictus, ‘Clown Games’ markası altında, Eylül 2016'dan itibaren her ay milyonlarca oyuncunun mobil ve WEB'de oynadığı 20'den fazla oyun geliştirdi. Şirketin 13-65 yaşındaki kitleye yönelik geliştirdiği oyunlar, ABD, Japonya, Güney Kore, Fransa, Almanya ve İngiltere gibi birçok ülkede kendi kategorilerinde üst sıralarda yer aldı. 
Firmanın Kurucu Ortağı Emre Taş, yeni bir iş modeli geliştirdiklerini ve hiç reklam yapmadan dünyanın farklı noktalarında milyonlarca kullanıcıya ulaştıklarını söyledi. Bu süreçte verilere dayalı, akıllı içerik stratejisinin başarılarına önemli katkı sağladığını belirten Taş, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Veri odaklı bir oyun şirketiyiz. Yaygın olarak kullanılan oyun geliştirme yöntemlerinden farklı olarak, bir oyunu başarılı yapan nedenleri ortaya koymak için veri analizini en ön planda tutuyoruz. Veri analitiği oyun endüstrisinin direkt içinde. Yaygın çözümlere ilave olarak kendi çözümlerimizi geliştirdik. Buralardan elde ettiğimiz çıktıları oyuna dökebiliyoruz. Bir oyunu başarılı yapan birçok unsur var ve farklı verilerle tüm bunları izleyip analiz ediyoruz.

İLK 25’E GİRDİ

Haberin Devamı

Veri analizi sayesinde geçen ay yayımladığımız ‘Boas.io’ oyunu için etkin bir reklam kampanyası yürüttük. Bu sayede oyunumuz yayımlanmasının ikinci gününde ABD'de bütün ücretsiz uygulamalar listesinde ilk 25'e girdi. Yine Avrupa'da Fransa'dan Almanya'ya ve İngiltere'ye kadar birçok ülkede ilk sıralarda yer aldık.
Sektörde bir firmanın oyun geliştirme süresi ortalama 6-7 ay. Geçen yıllar içinde oluşan farklı bakış açıları, paylaşımcı geliştirme ortamı ve optimizasyon süreçleriyle çok daha seri oyun geliştirebiliyoruz. Bir başkası için ekstra 2 gün sürecek bir aşama bizde 2 tık mesafede. 3-6 haftada yeni bir oyun üretebilecek yeteneğimiz var. Bir oyuna 6 ay harcadığınızda tüketici alışkanlıkları değişmiş olabiliyor. Hızlı geliştirme süreci, pazardaki ihtiyaçlara doğru zamanda cevap verebilmemizi sağlıyor. Halihazırda yayımlanmayı bekleyen 3 oyunumuz bulunuyor. 11 kişilik ekiple katma değeri yüksek işlere imza atıp, bunu ihracat başarısına dönüştürebiliyoruz. İhracat potansiyelimiz ve kapasitemiz büyüyerek, hızlı şekilde artıyor. Bu yılın ilk 3 ayında geçen yılki ihracat rakamını geçmiş durumdayız. Ciromuzun tamamına yakınını da ihracat gelirinden elde ediyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!