Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni terminalin yolu çöktü

    Hürriyet Haber
    03 Şubat 2000 - 00:00Son Güncelleme : 03 Şubat 2000 - 00:01

    Yeni Dış Hatlar Terminali'nin yollarına döşenen parke taşları açılışın üzerinden daha bir ay bile geçmeden çöktü.

    TAV (Tepe-Akfen-Vie) konsorsiyumu tarafından 306 milyon dolar (yaklaşık 162 trilyon 180 milyar lira) harcanarak 22 ayda yapımı gerçekleşen ve yılda 14 milyon yolcuya hizmet vermesi planlanan Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali'nin yollarına döşenen parke taşları, açılışın üzerinden bir ay bile geçmeden çöktü.

    Dünya standartlarının üzerinde bir sistemle yapılıp, yönetilen havalimanının otopark ve terminal arasında döşenen parke taşlarında meydana gelen çökmeler sonucu, yolda çukurlar ve çıkıntılar meydana geldi.

    Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından açılışı 3 Ocak 2000 günü yapılan ve Balkanların en önemli havalimanı ünvanını taşıyan İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yeni Dış Hatlar Terminali, Yap-İşlet-Devlet modeliyle DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) tarafından, Mayıs 1997’de ihale edilmiş, TAV konsorsiyumu da inşaatı zamanından 8 ay önce tamamlamıştı. İşletmesi de yine TAV Konsorsiyumu tarafından 3 yıl 8 ay 20 gün süreyle yapılması kararlaştırılan yeni terminalin yolların bozulması, şaşırtıcı olarak nitelendirildi.

    Granitler de kırık

    Yeni terminalin sadece önündeki yol değil, içerde yere döşeli granitlerde de kırılmalar meydana geldi.

    Dış Hatlar Terminali, için yaklaşık 300 milyon dolar harcayan TAV Konsorsiyumu, bir an önce işletmeye geçebilmek için büyük bir hızla çalıştı. İnşaat sırasında 17 Ağustos depreminin olması, inşaatta ek bir ertelemeye yol açınca, işler daha da sıkıştı.

    TAV Konsorsiyumu, Mayıs 2004'e kadar dış hatlar terminalini işletecek. Havalimanını kullanan yolculardan alınan 15 dolar ayakbastı parası, alışveriş merkezleri ve uçak firmalarından sağlanacak gelirler, ofis kiraları ve otopark geliriyle harcadığı parayı çıkaracak. 2004'te terminali devlete teslim edecek.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı