Gündem Haberleri

    Yeni Tempo'nun mimarı

    Hürriyet Haber
    05.03.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

    1997'nin aralık ayında 10. yılını kutlayan Tempo, aynı zamanda gelecek on yılların dergisi içinde kolları sıvadı. Bunun için dergi tasarımı konusunda uzmanlaşmış bir kişi ya da ekip arandı. Bulunan isim Avrupa'da dergi tasarımı konusunda bir numara olarak anılan, yarattığı Focus dergisiyle, yılların asık suratlı Der Spiegel'inin pabucunu dama atmayı başarmış Manfred Neussl'di.

    Tempo Dergisi, okurlarının beklentileri doğrultusunda çeyitli değişikliklere giderken, görünümünü de yeniledi. Bu yeni görüntünün mimarı da konusunda dünyanın en önemli isimleri arasında gösterilen ve Almanya'nın en modern ve prestijli dergisi Focus'u yaratan adam olarak bilinen Manfred Neussl oldu.

    Tempo önce okur araştırmaları yaptırdı. Bu okur araştırmalarında Tempo okurunun dergiden neler beklediği, bulduklarında ise nelerin daha iyi ya da farklı olmasını istediği tespit edildi. Daha sonra Manfred Neussl, Türkiye'ye davet edildi. Uzun saatler süren tartışmalardan sonra yeni Tempo'nun iskeleti kuruldu. Uzun bir çalışmanın ardından Tempo dinamik, Avrupalı, okuruna bilgi veren bir dergi haline getirildi. Bu değişimi Neussl şöyle anlatıyor:

    TEMPO: Tempo'ya ne gibi yenilikler kattınız?

    MANFRED NEUSSL: Dünyanın neresinde olursa olsun bir dergi yapıyorsanız bu derginin bölümlerinin olması gerekir. Bunun Türkiye'de de böyle yapılması gerektiğini düşündüm. Politika, kültür, ekonomi, eğlence bölümlerini kesin olarak ayırdım. Tempo'da bunların hepsi vardı ama belli bir düzen içinde yer almıyordu. Elbette o haliyle de iyi bir dergiydi.

    İlk hazırlığımı Almanya'da yaptım ve Türkiye'ye geldim. Aslında politik bir dergi olması isteniyordu ama dergilere baktığımda politikanın gerilere itildiğini görüyordum. O zaman Tempo yöneticilerinden karar vermelerini istedim, politikayı mı öne çıkarmak istiyorlardı, yoksa toplumsal haberleri mi? Eğer politikayı, sporu ve diğer haberleri geri iterek toplum haberleriyle başlasaydım, dergi örneğin Almanya'daki Focus'tan çok, Bunte'nin çizgisine yaklaşacaktı. Halbuki Muhittin Sirer, benden fotoğrafların taşıdığı, politikanın, diğer haberler kadar önemli olduğu ama örneğin politika başlığı altında, politik sinemanın da gösterilebileceği, politik içerikli toplum haberlerinin de yer alabileceği bir dergi istedi. Yani yapacağımız dergi ne Focus'a benzemeliydi, ne de Bunte'ye. Sanırım bunu başardık.

    TEMPO: Tempo'ya neler kattınız?

    MANFRED NEUSSL: Tempo'nun Türkiye'deki rakiplerini de inceledim. Ama Tempo'yu Türk pazarındaki diğer dergilere benzetmek ya da onlarla aynı kulvara sokmaya çalışmaktan çok, Türkiye'de rakiplerinin taklit etmek isteyebileceği, üstelik Alman pazarında da iş yapabilecek bir dergi olarak tasarladım. İşe elbette logodan başladım.

    TEMPO: Tempo'nun yeniden tasarlanmasında farklı bir yöntem izlediniz mi?

    MANFRED NEUSSL: Evet, daha önce yapılmış olan Tempo'larda kullanılan malzemeyi aldım ve yeniden değerlendirdim. Model dergiyi, eski bir sayının malzemelerini aynen kullanarak yaptım. Tıpkı otomobil tasarımında olduğu gibi yani. Eskiden izler taşıyan ama yepyeni anlayışları temsil eden, tüketicinin yeni beklentilerini karşılayan bir dergi olsun istedim.






    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı