Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni Passat önündeki araca göre hızlanıyor

    Alper YOLDAŞ / BARSELONA
    30.03.2005 - 01:33 | Son Güncelleme:

    Beşinci nesli 1996 yılında piyasaya sunulan ve en son 2000 yılında makyajlanan Passat’ın 6’ncı nesli Barselona’da dünya basınına tanıtıldı. Volkswagen tarafından orta üst sınıfta konumlandırılan yeni Passat, teknolojik yenilikleri ve tasarımıyla dikkat çekiyor.

    Yeni Passat, 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre FSI 115 beygir, 2.0 litre FSI 150 beygir benzinli ve 2.0 litre TDI 140 beygir dizel motor seçenekleriyle Nisan sonunda Türkiye’de satışa sunulacak.

    Yeni tasarımıyla dikkat çeken Passat önceki modelden daha büyük bir otomobil. Yeni Passat selefinden 62 milimetre (4.77 metre) daha uzun, 74 milimetre (1.82 metre) daha geniş ve 10 milimetre (1.47 metre) daha yüksek. Ayrıca yeni Passat, 565 litre ile önceki nesile göre 90 litre daha fazla bir bagaj kapasitesine sahip. Öte yandan, selefine göre çok daha büyük bir otomobil olan yeni Passat’ın ağırlığında ise hiçbir değişiklik yok. Buna ek olarak Passat’ın çarpışma direnci yüzde 57 oranında artırılmış.

    Yeni tasarımıyla güçlü bir görüntü sergileyen Passat, önceki modelin izlerini taşıyor. Aracın ön yüzündeki yenilikler tasarımın en dikkat çekici unsurları arasında yer alıyor. Krom çerçeve sayesinde bir madalyonu andıran radyatör ızgarası ise bu farkların başında geliyor. Radyatör ızgarasını çevreleyen krom çerçevesiyle aracın yeni ön yüzü oldukça şık bir görüntü sergiliyor. Radyatör ızgarasından başlayan farların yanından kaputun üzerinde devam eden ‘V’ şekli ise yeni Passat’ın güçlü ve agresif görüntüsüne katkıda bulunuyor. Aynalarda yer alan sinyal lambaları da ilk bakışta fark ediliyor.

    AMBLEMİN ARKASINDAKİ RADAR

    Yeni nesil Passat’ın dikkat çeken en önemli özelliği ise Volkswagen tarafından bu araçta ilk kez sunulan teknolojik yenilikler. Örneğin, yeni Passat’ta otomatik el freni ilk kez kullanılıyor. Konsolda direksiyonun solunda yer alan bir düğme aracılığıyla bu elektro-mekanik park freni aktif hale getirilebiliyor. Yeni modelde manuel el freninin kaldırılmasıyla birlikte dikkat çeken başka bir teknolojik yenilik ise ‘Auto-Hold’ fonksiyonu. Vites kolunun yanında bulunan bir düğme ile kullanılan bu sistem sayesinde yoğun trafik ve yokuşlarda araç durduğunda fren pedalına basılmasına gerek kalmıyor. Auto-Hold butonuna basılmasıyla birlikte elektro-mekanik el freni aktif hale gelirken, gaz pedalına basılmasıyla birlikte de devre dışı kalıyor.

    Yeni Passat’ta sunulan bir başka ilk ise Adaptif Hız Sabitleyicisi ACC (Adaptive Cruise Control). ACC sistemi sadece sürücü tarafından belirlenen hızı sabit tutmakla kalmıyor. Aynı zamanda, radyatör ızgarasının üzerindeki VW ambleminin arkasında yer alan bir radar sayesinde seyir hızını öndeki araca göre ayarlıyor ve güvenli sürüş mesafesini otomatik olarak koruyor.

    Yeni modelde aracı çalıştırmak ve kapıları açmak için klasik anlamda bir anahtar kullanılmıyor. İçinde bir verici bulanan anahtarın kontağa yerleştirilmesi ve üzerinde bulunan düğmeye basılmasıyla araç çalışıyor. Ayrıca bu yeni teknoloji Anahtarsız Araca Biniş ve İniş (KESSY) sisteminin kullanılmasına olanak veriyor. Bunun için kapı koluna dokunulmasıyla harekete geçen sistem, immobilizer ve alarmı devre dışı bırakarak aracın kapılarını açıyor. Bunun için anahtarın cebinizde veya çantanızda bulunması yeterli oluyor.

    Yeni modelde kullanılan ‘Bluetooth’ teknolojisi sayesinde araç cep telefonunuzla kablosuz bağlantı kuruyor ve SIM kartında bulunan bilgileri kendi bilgisayarına aktarıyor. Böylece, telefonun SIM kartını çıkarmadan aracın ‘keyboard’u kullanarak görüşme yapmak mümkün oluyor. Opsiyonel olarak sunulan bu sistemin kullanılması içinse Bluetooth teknolojisini destekleyen bir cep telefonuna sahip olmak yeterli.

    7 YENİ MOTOR

    Dördü benzinli 3’ü de dizel olmak üzere yeni Passat 7 yeni motor seçeneğiyle donatılmış. Yeni modelde 4’ü yeni olmak üzere 5 farklı benzinli motor bulunuyor. Volkswagen, Passat’ta ilk kez FSI motorları direkt enjeksiyon sistemiyle birlikte sunulurken, giriş seviyesi olarak 1.6 litrelik 102 beygir gücündeki motor kullanılıyor.

    1.6 litrelik 115 beygir gücündeki yeni FSI motor ise 4000 d/d’de 155 NM tork üretiyor. Bu motor aracı 0’dan 100km/s hıza 11.4 saniyede ulaştırırken, 100 kilometrede ortalama 7.5 litre yakıt tüketiyor.

    2.0 litre FSI motor 6000 d/d’de 150 beygir güç, 3500 d/d’de 200 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlayan aracın ortalama yakıt tüketimi ise 8.2 litre. Ayrıca, 2.0 litrelik 200 beygir gücünde FSI motor seçeneği de bulunuyor. 250 beygir güç üreten 3.2 litrelik V6 FSI motor seçeneği ise bu yılın son çeyreğinde sunulacak.

    6’ncı nesil Passat’ta üç yeni dizel motor yer alıyor. Bunlardan ilki 105 beygir gücündeki 1.9 litrelik TDI motor. Bu motor 1900 d/d’de 250 Nm maksimum tork üretirken, 100 kilometrede ortalama 5.6 litre yakıt tüketiyor.

    2.0 litre 140 bg TDI motor ise 1800 d/d’de 320 Nm gibi yüksek bir tork değerine ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.8 saniyede tamamlayan otomobil, ortalama 5.9 litre yakıt tüketiyor.

    Bir diğer 2.0 litrelik TDI dizel motor ise 170 beygir güç üretiyor. 1800-2500 d/d’de arasında maksimum 350 Nm tork değerine ulaşan motor, aracı 0’dan 100 km/s hıza 8.7 saniyede ulaştırıyor.

    32 yılda 13 milyon Passat satıldı

    Golf ve Beetle’dan sonra en başarılı Volkswagen modeli olan Passat ilk kez piyasaya sunulduğu 1973 yılından itibaren 13 milyon adetlik satış rakamına ulaştı. Yani tüm dünyada 32 yıl boyunca günde ortalama 1149 Passat satılırken, bu rakam 2004 yılında bir gününde 2 bin 700’e kadar çıktı. Piyasaya sunulduğu ilk yıl 133 bin adet satış rakamına ulaşan Passat, 1976 yılına gelindiğinde 1 milyon adet satılmıştı. Passat, Türkiye’de 1996 yılından itibaren 39 bin adet satılırken, geçen yılı 7 bin adetle kapadı.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı