Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni Octavia Eylül'de Türkiye'de

    Hürriyet Haber
    07 Nisan 2004 - 00:20Son Güncelleme : 07 Nisan 2004 - 00:20

    Beşinci jenerasyon Golf'ün platformu üstünde geliştirilen yeni Skoda Octavia, zengin donanımı, geniş bagajı, ekonomik ve yüksek teknolojili motorları ile dikkat çekiyor. Yeni Octavia, Eylül ayında Türkiye'de satışa sunulacak.

    ‘Octavia’’ adı, Skoda için oldukça önemli... Çek Skoda'nın 1959-1971 yılları arasında ürettiği farklı karoser tiplerindeki 365 bin aracın adının Octavia olması, Çek üreticinin Octavia adını neden önemsediğini ortaya koyuyor. Bu yüzden Skoda, 1996 yılında yollara çıkarmaya başladığı modern kompakt sınıf sedanın adını da Octavia olarak belirlemişti. 4'üncü nesil VW Golf platformunda geliştirilip üretilen ilk nesil Octavia, 2000 yılında geçirdiği makyajla şık bir görünüme kavuşmuştu. Ardından, kompakt sınıfla orta sınıf arasında daha sonra model yelpazesine eklenen station wagon karoserin de yardımıyla makul fiyatlı ve yüksek oranda tatminkar bir otomobil olmayı başarmıştı.


    Mart ayında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı yapılan ikinci nesil Skoda Octavia, Avrupa pazarlarında Haziran, Türkiye'de ise Eylül ayında satışa sunulacak. Octavia'nın 1.6 litre ve 2.0 litrelik iki adet benzinli ve 1.9 litre dizel motor seçeneğiyle ithalatı planlanıyor.

    İkinci nesil liftback karoserli Octavia, öncü kardeşine yakın tasarımıyla dikkat çekiyor. Ancak, Roomster konseptini andıran kaslı kaput, Superb modelini çağrıştıran dikdörtgen farlar ve ızgarasıyla çağdaş bir görünüm sunuyor. Bununla birlikte daha büyük sis farlarının kullanıldığı ön alt spoylerin tasarımında da iyileştirmeler göze çarpıyor. Profilden bakıldığında güncel VW Passat'tan modernize edilerek alındığı görülen detaylar ön plana çıkıyor. Kapılar kadar A ve C sütunlarıyla geniş omuz çizgileri de araca yeni nesil Passat yakıştırmasına neden olsa da bu çizgilerin benzeri, Volvo'nun S60 modelinde de bulunuyor. Yeni Octavia'nın çift lensli stop lambalarında da Suberb ve Passat'a ait izler açıkça görülüyor.

    VW Grubu'nun A platform adını verdiği ve ilk olarak Touran modelinde kullanılan ve daha çok beşinci nesil Golf'ten tanınan platformu üstünde geliştirilen 4572 mm uzunluğundaki yeni Octavia, yerini alacağı modele göre (4511 mm) 61 mm daha uzun. Bununla birlikte birinci nesil modele göre 38 mm daha geniş olan yeni Octavia (1769 mm), 1462 mm'lik yükseklik değeriyle de 33 mm daha büyük ebatlara sahip. Yeni platformun sunduğu 2578 mm'lik aks mesafesi (Golf V'ten sadece 3 mm daha uzun) sayesinde Octavia'nın aks mesafesinin de eskiye oranla yaklaşık olarak 65 mm arttığı görülüyor. Platformunu Golf ile paylaştığının farkına varabilmekse çok zor. Çünkü dingil mesafesi neredeyse korunurken aracın uzunluğu Golf V'e göre 37 cm arttırılmış. İlk nesil modelin sedan karoserli versiyonunda sunulan 528 litrelik bagaj hacmi, yeni platform ve tasarım sayesinde 560 litreye çıkartılmış. Arka koltuklar yatırıldığındaysa bu alan 1350 litreye kadar genişleyebiliyor.

    Aracın kokpitindeyse devrim niteliğinde bir değişiklik göze çarpmıyor. Buna karşın gösterişten uzak ve kolaylıkla ulaşılabilen düğmeler ve genel olarak derli toplu olarak nitelendireceğimiz orta konsol tasarımı, Octavia'ın müşterilerini memnun etmeye yetecek gibi gözüküyor.

    Aracın Classic, Ambiante ve Elegance adı verilen donanım seviyelerinin yüksekliğiyse dikkat çekici. Baz donanım Classic'te bile 4 havayastığı, ABS, MSR ve ASR, CD çalarlı müzik sistemi standart olarak sunuluyor. Klima ise opsiyon listesinde yer alıyor.

    Skoda Octavia'nın 1.6 litre hacimli çok noktadan enjeksiyonlu 102 beygirlik motoru, 148 Nm tork üretiyor. İkinci 1.6 litre hacimli 115 beygirlik motor ise FSI... FSI motor 198 km/s son hız ve 11.2 sn'lik 0-100 km/s hızlanmasıyla dikkat çekiyor.

    Önde MacPherson, arka da neredeyse Ford Focus'un sahip olduğu sistemle aynı olan ve Golf V'ten adapte edilen dört kollu, bağımsız arka süspansiyon Octavia'nın süspansiyonu Golf'e göre biraz daha yumuşak ayarlanmış. Buna sebep olarak Octavia'nın bagaj bölümü uzantısının yaratabileceği sıkıntılar neden olmuş. Viraj performansı Golf'ün çıtasınının biraz altında kalsa da konfor ağırlıklı süspansiyonunu özellikle bozuk zeminlerdeki darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Arka süspansiyonununsa sert virajlarda aracın burnunu düzeltmeye yardımcı olduğunu rahatlıkla hissedebiliyorsunuz. Yeni elekrohidrolik direksiyon, ayarları iyi yapılmış ve konfor seviyesi üst sınıfı aratmayan süspansiyonla da uyum içinde çalışıyor.

    Octavia'nın en etkileyici özelliklerinden biri de 660 kg'lık başarılı yükleme kapasitesi.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı