Yeni nesil turizm

Burak COŞAN
06.12.2014 - 23:00 | Son Güncelleme:

TÜRKİYE’de, turistik organizasyonların da ‘şekli’ değişti. Özellikle üst düzey yöneticiler için ‘farklılık’ yaratan tur operatörleri, artık Romanya’daki Dracula’nın şatosunda misafilerini ağırlıyor ya da 165 metreden Formula 1 yarışı seyrettiriyor.

KLASİK ve geleneksel kongreler, toplantılar veya organizasyonlar geride kaldı. Artık birçok kurum düzenledikleri organizasyonların içinde çalışanlarını şaşırtacak şeyler talep ediyor. Turizm şirketleri de ‘farklılaşmak’ için yeni yöntemler deniyor. Şirketlere, farklı ve sürprizler içeren etkinlikler sunuyor. Bunlar arasında, Uganda ve Etiyopya gibi daha ilginç sayılabilecek ülkelerde geziler de var, 165 metreden izlenen Formula 1 yarışları da. Örneğin, uluslararası bir şirketin Türkiye kuruluşu için Romanya’daki Bran Kalesi’nde, Kont Drakula’nın Şatosu’nda 35 kişiye özel bir etkinlik bile düzenlendi.

VAMPİR KIYAFETLİ GARSON

Yaptıkları organizasyonlarda standartların dışına çıkmayı amaçladıklarını ifade eden Jolly MICE Direktörü Deniz Süzer, bu organizasyonlarda yöneticilerin, karşılarına çıkarılacak sürprizleri bile bilmek istemediğini söyledi. Bir organizasyonda Kont Dracula’nın Şatosu’nda organizasyon yaptıklarını belirten Süzer, “Misafirlerimizden şatodaki akşam yemeğine odalarına bıraktığımız pelerinler ile gelmelerini istedik. Kendilerini bekleyen vampir kostümleri giymiş garsonları gördüklerinde tam anlamıyla şok geçirdiler” dedi.

ASKERİ ORGANİZASYON

Bir diğer ilginç etkinliğin ise Antalya’da olduğunu söyleyen Süzer, yeni kurulan ve agresif büyüme stratejisi belirleyen bir firma için ‘militarist’ bir konsept belirlediklerini dile getirdi. Süzer ilginç etkinlikleri anlattı: “Antalya’nın iddialı otellerinden birindeki bu toplantıda havalimanı transferlerinden toplantı sunumuna kadar her şeyi ‘militarist’ konsepte göre düzenledik. Girişler sırasında misafirlere askeri kıyafetler, yaka kartı yerine de künye verdik. Daha başlangıçtan tüm katılımcıları konsepte dahil etmiş olduk.”


200 CEO BİR ARAYA GELDİ

83 milyar dolarlık iş hacmine sahip The International Network of M&A Partners (IMAP)’a üye 200 CEO ve üst düzey yöneticinin Jolly MICE’IN organizasyonuyla bir araya geldiğini söyleyen Deniz Süzer, “IMAP ilk kez Türkiye’de uluslararası üyeleriyle buluşmuş oldu. Motor şirketi Bombardier Recreational Products’a (BRP) da Antalya’da çok farklı bir organizasyon düzenledik” ifadelerini kullandı.

2014’TE 145 ORGANİZASYON

Jolly MICE’ın, 2012’de kurumsal etkinlikler düzenlemek için kurulduğu bilgisini veren Deniz Süzer, “2014’te 145 organizasyon düzenledik. 2015’te ise 200’ün üstüne çıkarmayı planlıyoruz. Dünyanın önemli kuruluşlarının organizasyonlarını yapıyoruz. Türkiye dışındaki organizasyonlar, iş hacmimizin yaklaşık yüzde 60’ını oluşturuyor. 36 ülkede binlerce otel ve mekânla çalışıyoruz” dedi.


Küba’da düzenlenen bir organizasyonda katılımcılar akşam yemeğine 1950-60’lı yıllardan kalma Küba arabalarıyla götürüldü.

Türkiye’nin en büyük şirketlerinden 20 kişilik üst düzey yöneticiye Formula 1 yarışı, 165 metrelik Singapur Flyer’dan izletildi.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı