Yeni Meriva 40 bin liraya gelecek, ‘bel’ farkı atacak

Erkan ÇELEBİ
11.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

ABD’nin önde gelen otomobil üreticilerinden General Motors’un (GM) ekonomik krizin ardından 11 milyar Euro yatırımla yeniden yapılandırmaya gittiği Opel’in bel ve sırt dostu otomobili yeni Meriva’sı, eylül ayından itibaren 40 bin liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

Tasarımında Insegnia ve Astra’nın izlerini taşıyan ve ters yöne açılan yenilikçi kapıları sayesinde omurgaya güç vermeden araca binilmesine imkan tanıyan yeni Meriva’dan Türkiye’de, yılın son üç ayında 500, 2011 yılında ise 3 bin adet satılması planlanıyor. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Yeni Meriva, bel ve sırt sorunu yaşayanlar için sağlık açısından önemli avantajlar sağlamasının yanı sıra, farklı saklama çözümleriyle de çok işlevsel bir iç mekana sahip bulunuyor” dedi.
Insignia ve Astra izleri
Yeni Meriva’nın ön ızgarasında Insignia, farlarında ise Astra’nın kartal gözleri yer alıyor. Yandan bakıldığında araca sportif görünüm veren Insignia’da ki kanat şeklindeki gövde çizgisi, Mariva’ya da adapte edilmiş. Dalga şeklinde 5 santimetre genişletilen arka yan camlar, çocuklara daha fazla görüş imkanı tanıyor. 1936-38 dönemi araçların popüler uygulaması olan ve rüzgara karşı ters açılım sağlayan Flex Door (Esnek kapı) sistemi, araca iki yan kapı aralığında 84 derecelik bir açı oluşumu kazandırıyor. Arkadan menteşeli bu kapılar, 4 farklı açılım imkanı tanıyor. Otomatik kilitleme sistemi, araç 4 kilometre hıza ulaştığında devreye giriyor ve nizami kapanmaması durumunda sürücüyü anında uyarıyor.
Omurgayı zorlamıyor
Avrupa’nın Sağlıklı Bel ve Sırt Vakfı Aktion Gesunder Rücken’den üç ayrı AGR onayı bulunan yeni Meriva’nın, kapıları açıldığında, arada 84 derecelik bir açı oluşması ve yüksek tavan aralığının bulunması yolcuların biniş sırasında fazla eğilmelerine gerek bırakmıyor.

Astra ST’ye Türkiye lansmanı

OPEL, önümüzdeki ekim ayında piyasaya süreceği Astra Sports Tourer’in uluslararası basın lansmanını Türkiye’de gerçekleştirmeyi planlıyor. Opel Türkiye Dış İlişkiler Müdürü Sinan Ulusoy, “Astra ST, Opel’in Astra Sedan’dan sonra Türkiye’de gerçekleştireceği ikinci uluslararası basın lansmanı olma özelliği taşıyor. Daha önce Astra Sedan’da test sürüşleri için Antalya-Belek seçilmişti. Sports Tourer’in lansmanında ise Antalya-İsparta hattı hedefleniyor. Ancak ilk lansmanda gümrükte yaşanan bazı brokratik sorunlar, Opel
için endişe yaratıyor” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı