'Yeni markalar yaratmanın bir yolu e-ticaretten geçiyor'

Hurriyet.com.tr/EKONOMİ
10.04.2016 - 15:17 | Son Güncelleme: 10.04.2016 - 16:02

Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yeni pazarlara açılma, satışları büyütme ve yeni markalar yaratmanın bir yolunun e-ticaretten geçtiğini bildirdi.

Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, internet üzerinden satış yönteminin perakende piyasasının hızla gelişen önemli bir parçası olduğuna dikkati çekerek, e-ticaretin, geçen yıl yüzde 35 büyüme yakaladığını ve 55 milyar 284 milyon liralık satış hacmiyle perakende sektörünün önemli bir parçası olduğunu ifade etti. 

Büyük şehirlerde hacmi büyüyen e-ticaretin hızla Anadolu'ya da yayılmaya başladığının altını çizen Palandöken, yeni pazarlara açılma, satışları büyütme ve yeni markalar yaratmanın bir yolunun e-ticaretten geçtiğini kaydetti. 

Palandöken, perakende ticaret yapanların pazarlarını genişletmek, müşteri sayılarını artırmak, markalaşmak hatta dünya piyasalarından müşteri bulmak için sanal siteler kurarak satış yapmaya başladıklarına işaret ederek, "E-ticaret araç, stok, kira, eleman gibi operasyon maliyetlerini düşürüyor. Bilinen büyük firmalar bile AVM'lerde yüksek maliyetle kiraladıkları dükkanlarından daha fazla ciroyu e-ticaret yoluyla sanal mağazalardan yapıyorlar" değerlendirmesinde bulundu. 



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı