Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni kapakların maliyeti 40 milyon dolar

    Hürriyet Haber
    09.03.2005 - 13:14 | Son Güncelleme:

    Tekel'in Alkollü İçkiler Bölümü'nü satın alan Mey İçki'nin, 70'lik Yeni Rakı'ları piyasadan toplatarak altın renkli kapaklılarla değiştirilmesi operasyonu çerçevesinde, yeni ürünlerin alt depolara ve bayilere dağıtımına başlandı.

    Mey İçki San. ve Tic. A.Ş. Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, bilyeli kapak olarak da adlandırılan güvenli kapak uygulaması için, sahte rakı olayı ortaya çıkmadan 2 ay önce çalışmalara başlanıldığını ve makina alımı için 40 milyon doların üzerinde yatırım yaptıklarını söyledi.

    Yorgancıoğlu, Avrupa yakasındaki ana distribütör Günbak A.Ş.'deki dağıtım sırasında, gazetecilere yaptığı açıklamada, alt depolara yönelik değişimin İstanbul'un yanı sıra Ankara ve İzmir'de de bugün başlatıldığını bildirdi.

    Lojistik açıdan çok zaman alan işlemin tüm Türkiye'de 10-15 gün içinde bitirilmesini planladıklarını belirten Yorgancıoğlu, gümüş renkli kapaklı Yeni Rakı'ların tamamının toplanmasının ardından, Vergi Mevzuat Kanunu uyarınca vergi memurlarının gözetiminde önce sayım yapılıp rapor tutulacağını, ardından da fabrikalardaki depolarda arıtma tesisleri kanalıyla imha edileceğini kaydetti.

    Yorgancıoğlu, günde 250 bin şişe altın renkli kapaklı Yeni Rakı'yı piyasaya sunabildiklerini ve bu sayıda değişimi yapabileceklerini kaydetti.

    YENİ KAPAKLARIN MALİYETİ 40 MİLYON DOLAR

    Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, bilyeli kapak olarak da adlandırılan güvenli kapak uygulaması için, sahte rakı olayı ortaya çıkmadan 2 ay önce çalışmalara başlanıldığını ve makina alımı için 40 milyon doların üzerinde yatırım yaptıklarını söyledi.

    Galip Yorgancıoğlu, “35 cl'lik Yeni Rakı'lar için buna benzer bir tedbir düşünülüp düşünülmediği” sorusu üzerine, Tekel'in Alkollü İçkiler Bölümü'nü Özelleştirme İdaresi'nden satın aldıktan sonra bütün ürünler için güvenliği artırıcı çok ciddi yatırıma girdiklerini ifade ederek, şöyle konuştu:

    “Bütün ürettiğimiz içkilerle ilgili yaptığımız bu yatırımların ilk meyvesini, önümüzdeki günlerde alacağız. Bu, tamamen geçici bir çözüm. Bu geçici dönemde sarı kapağın taklidi imkansız. Tüketicilerimizi rahatlatmak ve oluşan tereddütü ortadan kaldırmak için hayata geçirdik. Sarı kapak, mevcut kapaktan daha komplike bir kapak. Ayrıca vatandaş, emin olmadığı bir ürünü herhangi bir bayiye götürerek değiştirebilir.”

    Yorgancıoğlu, “Diğer içki firmalarının verdiği reklamları fırsatçılık olarak değerlendiriyor musunuz?” sorusuna “Her firmanın kendine özgü stratejisi vardır. Bu tamamen o firmaları bağlar. Bu konuda herhangi bir yorum yapmak istemiyorum” yanıtını verdi.

    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı