Yeni İhracat Stratejisi son aşamada

Hürriyet Haber
21.12.2001 - 11:03 | Son Güncelleme:

Türkiye`nin ihracatta izleyeceği politikaları içeren yeni İhracat Stratejisi, 2002 yılının ilk aylarında tamamlanmış olacak.

Dış Ticaret Müsteşarlığı`nın (DTM) yürüttüğü ve komşu ülkelerin hedef pazar olarak seçildiği stratejide, hedef pazarlar arasında ``ön hat`` ülkeleri (Türkiye`ye sınırı olmayan bölge ülkeleri) yer alırken, stratejiyle Türk ihracatında yatırım, üretim ve ihracat zincirinin kurulması amaçlanıyor.

Stratejinin temel unsurları arasında, ``katma değeri yüksek bilgi yoğun ürünlerin ihracı ve nihai tüketiciye ulaşma`` yer alıyor.

İhracat stratejisiyle dünyanın nereye gittiği ve hangi sektörlerde yoğunlaştığının tespiti ve Türkiye`nin bu ortama bir şekilde adapte edilmesinin sağlanması amaçlanıyor.

ÖNE ÇIKACAK SEKTÖRLER

Stratejide, Türkiye`nin ihracatında öne çıkacak sektörler ise ``tekstil ve konfeksiyonun yanı sıra elektrik-elektronik, otomotiv, makine, çimento ve toprak ürünleri, ev tekstili, hazır giyim ve software`` olarak belirleniyor.

Ürün çeşitlemesine gidilmesi ve katma değeri yüksek moda markalı ürünlerle ihracat yapılması gerektiğine dikkat çekilen stratejide çalışmaları sürdürülen ``Turqualty`` ile Türkiye`nin kendi modasını yaratmasının amaçlandığı kaydediliyor.

Turqualty kapsamında öncelikle Paris, New York ve Londra`da Turqualty mağazaları açılacak.

Yetkililer, bu çalışma çerçevesinde bir komite oluşturulduğunu ve komitenin bu konudaki çalışmalarını sürdürdüğünü kaydederlerken, bu mağazalarda kaliteli, KDV`si yüksek mal üretme ve satma politikasının amaçlandığını kaydettiler.

Turqualty`de önceliğin tekstil konfeksiyona verildiğini ifade eden yetkililer, daha sonra bu uygulamanın diğer sektörlere yayılacağını söylediler.

Stratejide, araştırma-geliştirme (ar-ge) çalışmalarına hız verilmesi de amaçlanıyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı