Gündem Haberleri

    Yeni İhracat Stratejisi son aşamada

    Hürriyet Haber
    21.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Türkiye`nin ihracatta izleyeceği politikaları içeren yeni İhracat Stratejisi, 2002 yılının ilk aylarında tamamlanmış olacak. Dış Ticaret Müsteşarlığı`nın (DTM) yürüttüğü ve komşu ülkelerin hedef pazar olarak seçildiği stratejide, hedef pazarlar arasında ``ön hat`` ülkeleri (Türkiye`ye sınırı olmayan bölge ülkeleri) yer alırken, stratejiyle Türk ihracatında yatırım, üretim ve ihracat zincirinin kurulması amaçlanıyor. Stratejinin temel unsurları arasında, ``katma değeri yüksek bilgi yoğun ürünlerin ihracı ve nihai tüketiciye ulaşma`` yer alıyor. İhracat stratejisiyle dünyanın nereye gittiği ve hangi sektörlerde yoğunlaştığının tespiti ve Türkiye`nin bu ortama bir şekilde adapte edilmesinin sağlanması amaçlanıyor. ÖNE ÇIKACAK SEKTÖRLERStratejide, Türkiye`nin ihracatında öne çıkacak sektörler ise ``tekstil ve konfeksiyonun yanı sıra elektrik-elektronik, otomotiv, makine, çimento ve toprak ürünleri, ev tekstili, hazır giyim ve software`` olarak belirleniyor. Ürün çeşitlemesine gidilmesi ve katma değeri yüksek moda markalı ürünlerle ihracat yapılması gerektiğine dikkat çekilen stratejide çalışmaları sürdürülen ``Turqualty`` ile Türkiye`nin kendi modasını yaratmasının amaçlandığı kaydediliyor. Turqualty kapsamında öncelikle Paris, New York ve Londra`da Turqualty mağazaları açılacak. Yetkililer, bu çalışma çerçevesinde bir komite oluşturulduğunu ve komitenin bu konudaki çalışmalarını sürdürdüğünü kaydederlerken, bu mağazalarda kaliteli, KDV`si yüksek mal üretme ve satma politikasının amaçlandığını kaydettiler. Turqualty`de önceliğin tekstil konfeksiyona verildiğini ifade eden yetkililer, daha sonra bu uygulamanın diğer sektörlere yayılacağını söylediler. Stratejide, araştırma-geliştirme (ar-ge) çalışmalarına hız verilmesi de amaçlanıyor.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı