Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni Discovery, abisi Range Rover'a benzemiş

    Hürriyet Haber
    14.04.2004 - 00:47 | Son Güncelleme:

    Land Rover Discovery tamamen yenilendi. Dış tasarımında abisi Range Rover'ın izleri bulunan Discovery 3, Türkiye'de 2004'ün ikinci yarısında satışa sunulacak. Land Rover Discovery 3, 7 kişilik, ferah ve ayrıntılarla zenginleştirilmiş iç mekanı ve teknolojisiyle dikkat çekiyor.

    Discovery 3, Range Stormer konsept otomobilinde tanıtılmış olan Land Rover patentli Terrain Response (Değişken Zemin Kontrolü) gibi yeni teknolojiler sunuyor. Bu özellik, sürüş rahatlığını ve konforu birleştirirken, çekişi de en üst seviyeye çıkarıyor. Sürücünün tek yapması gereken, orta konsol üzerindeki rotatif düğmeyi çevirerek beş zemin ayarından, yani, genel sürüş programı, kaygan zemin koşulları (çim, çakıl ve kar) ve üç özel off-road modu (çamur-dere yatağı, kum ve kaya tırmanışı) arasından birini seçmek. Böylece Terrain Response aracın sürüş yüksekliği, motor torku, eğim iniş kontrolü, elektronik çekiş kontrolü ve vites ayarları gibi gelişmiş elektronik kontrollerini ve çekiş desteklerini otomatik olarak belirliyor.

    Diğer bir yenilik de; iyi bir off-road performansı, konfor, rafine özelilikler gibi bir monoblok gövdeden beklenebilecek tüm nitelikleri bir arada sunan Integrated Body-frame yapısı. Ayrıca Discovery 3, sürücünün önündeki yolu aydınlatmak amacıyla hedefe göre yön değiştiren adaptif farlara da sahip.

    Başlıca önceliklerinden biri dinamik yol performansı olan Discovery 3, Jaguar'ın başarılı V8 benzinli motorunun özel geliştirilmiş 4.4 litrelik bir versiyonunu kullanıyor. Land Rover için yapılan değişiklikler arasında, orijinaline oranla arttırılmış motor hacmi, alt devirlerde daha yüksek tork, daha fazla toz ve su dayanıklılığı, aracın yollar kadar nehirleri de aşabilmesi için geliştirilmiş nefes alma kabiliyeti ve ekstrem off-road koşullarda motorun dik açılarda çalışabilmesi gibi özellikler göze çarpıyor.

    Land Rover'ın 2.7 litrelik ve değişken turbo-şarj özelliğine sahip V6 turbo-dizelinin ise, Türkiye'de ve Avrupa'da en çok satılan motor olacağı tahmin ediliyor. Üçüncü motor seçeneği ise, Land Rover için daha da geliştirilmiş, dünyanın en çok satılan SUV motorunun bir versiyonu olan 4.0 litrelik V6 benzinli motor. Sürekli dört çeker özelliğine sahip üç motor da standart olarak altı-ileri otomatik ‘‘akıllı’’ vites ile sunuluyor. Turbo dizel motor ise otomatik vitesin yanında ayrıca standart olarak altı-ileri manuel vitesle de alınabiliyor.

    Havalı amortisörlerin kullanıldığı bağımsız süspansiyon mekanizması, araca inip binmeyi kolaylaştırmak ve yüksek off-road performansı için görüş mesafesini arttırmak amacıyla, yüksekliği ayarlanabilir özelliği taşıyor.

    Stadyum tipi arka koltuklar

    Discovery 3'ün yetenekleriyle bağlantılı olarak tasarlandığını ve görülen her ayrıntının bir nedeni olduğunu belirten tasarım yöneticisi Geoff Upex, ‘‘Önceliğimiz, daha fazla baş mesafesi ve üstün konfor sağlayarak, sürücü ve yolculara muhteşem bir iç mekan sunmaktı. Daha ferah bir ortam ve daha güzel bir manzara için, camları geniş tuttuk’’ diye konuştu. Ayrıca Discovery 3'ün bir Land Rover olduğu açıkça görüldüğüne işaret eden Upex, ‘‘Mutlak önceliklerden biri, kimsenin bu aracı tanımakta zorlanmamasıydı. Tümüyle modern, cesur ve farklı görünmeliydi’’ dedi.

    Land Rover tasarımının ayrıntıları arasında, (baş mesafesini arttırmaya yönelik) arkaya doğru açılan tavan, (bagaj kapısının alt parçası kapandığında yükleme yüksekliğini azaltmaya, açıldığında ise ‘‘içeri uzanma’’ mesafesini kısaltmaya yönelik) asimetrik arka kapı, (tüm gereken bu olduğu için) gövdenin sadece sağ tarafında bulunan havalandırma girişi ve geniş camlı alanlar gibi dikey ve yatay alanları saymak mümkün. Sürücü Land Rover'ın geleneksel hakim sürüş pozisyonunda iken, arkadaki yolcuların tümü de stadyum tipi-ön koltuklara oranla yükseltilmiş-koltuk düzeni sayesinde daha açık bir görüş alanına sahip oluyorlar. İsteğe bağlı alınan üçüncü koltuk sırası ise yetişkinlerin yüzde 95'ine uygun ölçülerde.

    İkinci ve üçüncü sıra koltuklara ortadaki kapıdan girilirken, kapıların büyüklüğü, giriş çıkışı kolaylaştırıyor. İkinci ve üçüncü sıra koltuklar yatırılarak tamamen düz bir bagaj tabanı elde edilirken yük kapasitesi arttırılarak bir çok yönlülük sağlanıyor. Örneğin, beş dağ bisikleti kolayca yerleştirilebiliyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı