Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yeni ASLAN bu yıl Türkiye’de

    Hürriyet Haber
    17 Ekim 2007 - 00:00Son Güncelleme : 16 Ekim 2007 - 20:38

    İlk kez 2001 yılında yollara çıkan Peugeot’un kompakt sınıftaki başarılı modeli 307, yeni nesline kavuştu. Şu ana kadar 3 milyon adetten fazla satılan 307’nin platformu üzerinde geliştirilen 308, tasarımının yanı sıra güvenlik özellikleri ve teknolojisiyle dikkat çekiyor. Yeni Peugeot 308, 1.6 litrelik 4 farklı motor seçeneğiyle yıl sonuna kadar Türkiye pazarına sunulacak.

    Önceki modele göre 74 milimetre (4276 milimetre) uzamasına ve 85 milimetre (1815 milimetre)genişlemesine rağmen yüksekliği 12 milimetre (1498 milimetre) alçaltılan 308, tipik Peugeot genlerini taşıyan bir tasarıma sahip. Öndeki Peugeot ’aslan’ ambleminden başlayarak akıcı çizgiler motor kapağından ön camın direklerine doğru yükseliyor. Önceden belirlenmiş ’V’ şekli bütün otomobile şeklini veriyor. Dinamik görünüm, araç panoramik cam tavana sahip olduğunda daha da güçleniyor. Ön bölümün görsel aslan özelliklerini içeren tasarımı, iki parçadan oluşan tek bir hava giriş ızgarasıyla daha da vurgulanıyor. Model seçeneğine göre ön ızgarada ya iki krom kaplama bulunuyor ya da alüminyumdan oluşuyor. Görsel bir ’bel çizgisi’ gövdenin yan tarafı boyunca, arka farlar ile ön tekerlek çıkıntıları arasında uzanıyor. Bu çizgi ayrıca arka farların eğimli şeklini izliyor ve sinyal farının yönüne işaret ederek arka alt panele doğru eğilip tekerlek çıkıntısında sona eriyor. Geniş eğimli arka bagaj kapağı camı da arka yan panellere doğru uzanarak yenilikçi bir görünüm sergiliyor.

    İç bölümün tasarımı dış görünümle uyum sağlıyor. Eğimli bir gösterge paneli kullanılarak iç alan duygusu vurgulanıyor. Beş kapılı modeldeki toplam 3.6 metrekarelik cam alanıyla ferah bir ortam sunan 308’de bu alan, opsiyonel olarak sunulan panokramik tavanla birlikte 4.86 metrekareye çıkıyor. Ergonomik tasarımlı ve şık kapı panelleri de iyi dirsek desteği sağlıyor. Modern tasarımlı ön koltuklar iç alandan fazla çalmadan konfor ve destek sunuyor. Özel iskelet tasarımlarıyla arkadaki yolcuların bacakların için daha geniş alan sağlıyorlar. Arka koltukların yükseltilmiş konumuyla birlikte ön koltukların küçük boyutları bir ’amfi tiyatro’ etkisi oluşturuyor ve bu da daha iyi ön görüş ve daha geniş bacak alanına olanak tanıyor. Sınıfına göre geniş bir bagaj hacmi sunan 308’de mevcut 430 litrelik yükleme alanı arka koltukların yatırılmasıyla 1398 litreye çıkarılabiliyor.

    ÇİZGİYİ AŞANI TİTRETİYOR

    Yeni Peugeot 308’de güvenliğe büyük önem veriliyor. Bu da Avrupa’nın güvenlikte en prestijli bağımsız kuruluşu EuroNCAP tarafından verilmiş olan 5 yıldız ile kanıtlanıyor. Yolcuları korumak için 308’de 9 hava yastığının yanı sıra 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, ön ve arka koltuk başlıkları, Isofix bağlantısı standart olarak sunuluyor. Araçtaki aktif güvenlik sistemleri arasında öne çıkan bir özellik ise şerit dışına çıkıldığında sürücüyü uyaran AFIL sistemi. Saatte 80 kilometre hızdan itibaren devreye giren sistem, istemeden şerit değiştirilmesi durumunu algılıyor. Eğer yol çizgisi sinyal kullanılmadan aşılırsa, koltuk minderinde yer alan bir titreşim ünitesi hangi taraftaki yol çizgisi aşıldıysa koltuğun o tarafını titreterek sürücüyü uyarıyor.

    90’dan başlıyor 150 beygire çıkıyor

    Yeni Peugeot 308 Türkiye pazarında BMW ortaklığıyla üretilen 1.6 VTi 120 beygir ve 1.6 THP 150 beygir benzinli çeneklerin yanı sıra 90 ve 120 beygir gücündeki 1.6 litrelik HDi dizel motor alternatifleriyle yer alacak. 150 beygir ile 308’de sunulacak en güçlü motor olan 1.6 litrelik THP (Turbo High Pressure-Turbo Yüksek Basınç) motor, 1400 d/d’den itibaren sunulan 240 Nm torku sayesinde düşük hızlarda sürüş kolaylığı sağlıyor. Sıfırdan 100 km/s hıza sadece 8.8 saniyede ulaşan aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 7.1 litre. Diğer benzinli seçenek olan 1.6 VTi motor 120 beygir güç üretirken, düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Aracın yakıt tüketimi 100 kilometrede ortalama 6.7 litre. Benzinli motorlar 5 ileri düz vitesin yanı sıra opsiyonel olarak sunulan 4 vitesli otomatik vites kutusuyla tercih edilebiliyor. Dizel alternatiflerin ilkini ise 110 beygirlik 1.6 litre HDi motor oluşturuyor. Bir dizel parçacık filtresi sistemine sahip olan bu motor, 1750 d/d’de 240 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Bu motorla 308’in 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketim değeri ise sadece 4.7 litre. 1.6 litre 110 beygirlik motordan türetilen 90 beygir gücündeki diğer dizel seçenek de sabit geometrili turboya sahip ve aynı direk enjeksiyon teknolojisini kullanıyor. Bu motor, ortalama yakıt tüketiminde 4.5 litre ile sınıfında dikkat çekiyor.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı