Yedek parçada ‘yerli’ kuralı

Hürriyet Haber
18.01.2015 - 01:48 | Son Güncelleme:

Yerli otomotiv yan sanayini desteklemek için eşdeğer parça çalışmasında sonuca ulaşıldı. 1 Haziran 2015’te eşdeğer parça uygulamasının devreye gireceğini ifade eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, artık illa orijinal parçanın değil, yerli sanayinin ürettiği eşdeğer parçaların da araçlarda kullanılabileceğini dile getirdi.

Işık, böylece otomotiv yan sanayinde yerli üretimi arttıracaklarının bilgisini verdi. İlk 2 yıl TSE olmak üzere daha sonra akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünlerin orijinal parça yerine kullanılabileceğini söyleyen Işık, “Böylece otomotiv yan sanayinde yerli üretimi arttırmış olacağız. Bu tüketici açısından da son derece önemli. Tüketici üzerindeki maliyet baskısı azalacak. Ayrıca sigortanın çok maliyetli parçaları sigortalamadığı için oluşan mağduriyetin ortadan kalkacak” diye konuştu.

Artık bir malın hangi oranda yurtiçinde üretildiğini hesaplayıp, yerli malı olup olmadığını belirleyebileceklerini söyleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da, “Bir sanayi ürünün, yerli malı olarak kabul edilebilmesi için ürünün yerli katkı oranının en az yüzde 51 olması gerekecek” dedi. 18 yıldır Türk sanayicileri ve KOBİ’lerinin beklediği bir hayalin lansmanını gerçekleştirdiklerini belirten Hisarcıklıoğlu, bugüne kadar Türkiye’deki sanayicilerin, kamu idaresinin kendi yaptığı ihalelerde milli şirketlere destek ve öncelik vermemesinden şikayet ettiklerini ifade etti. Hisarcıklıoğlu, “Artık bir kamu kurumu, mal alımı yaparken, pahalı da olsa önce kendi ülkesinin, şirketinin, ürettiği malı tercih ediyor. Böylece kendi KOBİ’lerinin büyümesini sağlıyor. Kamu alımlarında yabancı ürünlere kucak açtığımız için kendi KOBİ’lerimizi değil, yabancı ülkelerin şirketlerini desteklemiş oluyoruz” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı