‘Üretimsiz kalkınma hayal’ diye yola çıktı, Asya-Pasifik’te ‘en iyi’ oldu

EGE Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar’dan bir mektup aldım. Yorgancılar, mektubunda öncelikle göreve geldiği 2009’dan beri ortaya koydukları çizgiyi anımsattı:

Haberin Devamı

- Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Kalkınma sanayileşmek demektir” deyişini şiar edindik. “Üretim yoksa kalkınmak hayaldir” dedik. Yılmadan, yorulmadan, işvereniyle, işçisiyle ülkemiz sanayisini büyütmek için çalışıyoruz.

Dünyadaki değişim-dönüşüm sürecine işaret etti:

- Ayrılıkçı siyasi görüşlerin ve korumacı politikaların dikkat çekici bir şekilde yükselişe geçtiği belirsizlik atmosferinde, en büyük mücadele aracımız uluslararası işbirliklerine daha çok tutunmak.

Ardından EBSO’nun ses getiren adımlarına dikkat çekti:

- EBSO, teknopark kurarken, organize sanayi bölgesi oluştururken Türkiye’de ilklere imza attı. Ülkemizin üreten kahramanları sanayicilerimize daha iyi hizmet sunabilmek için kalite yolculuğuna 23 yıl önce başlayıp, 1995 yılında ISO 9000 Kalite Yönetim Standardına sahip Avrupa’nın ilk odası oldu.

Haberin Devamı

Kalite çıtasının her geçen gün yükseldiğini kaydetti:

- Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB), Avrupa Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği (EUROCHAMBRES) işbirliği ile yürüttüğü uluslararası akreditasyon sisteminde, ülkemizde akredite edilen ilk odalar arasında yer aldık.
“A Mükemmel” seviyede akreditasyonu yeniledik.

TOBB’un EBSO’yu 364 odaya “rol model” gösterdiğini vurguladı:

- 2014’te KALDER’den önce “Bölgesel Mükemmellik” ardından “Türkiye Mükemmellik Ödülü” aldık.

Sonra TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun Başkan Yardımcılığını yürüttüğü Asya-Pasifik Ticaret ve Sanayi Odaları Konfederasyonu’na (CACCI) değindi:

- Asya-Pasifik Bölgesi, dünya nüfusunun yüzde 40’ını, küresel ticaret hacminin yüzde 30’unu, dünya ekonomik büyüklüğünün yüzde 23’ünü kapsıyor. 28 ülkenin üye olduğu CACCI, 3 milyonun üzerinde şirketi çatısı altında topluyor.

TOBB ile CACCI’nın 24 Kasım 2018 günü İstanbul’da “Asya: Genişleyen Sınırlar” temasıyla konferans gerçekleştirdiğine vurgu yaptı:

- CACCI’nın 2004’ten bu yana düzenlediği “Yerel Oda Ödülleri”ne 28 ülkeden 150 oda ile birlikte biz de başvurduk. Yarışma sonunda “Asya-Pasifik’in En İyi Odası” seçildik.

Söz konusu ödülü Türkiye’den alan ilk oda olduklarının altını çizdi:

Haberin Devamı

- Ödül bizim için anlamlı, kıymetli ve büyük gurur kaynağı oldu. Bu başarımızın TOBB çatısı altındaki diğer odalara örnek teşkil edeceğini düşünüyoruz.

Mektubu okuduktan sonra Ender Yorgancılar’ı arayıp sordum:

- EBSO, bölgedeki sanayici üyelerine nasıl bir fark yarattı da bu ödülü almaya hak kazandı?

Yanıtı CACCI yarışmasındaki sunumun kapsamlı oluşuyla verdi:

- Yarışmada 45 sayfalık bir sunum yaptık. Üyelerimize hizmet farklılıklarımızı orada anlattık.

“Asya-Pasifik’in En İyi Odası” unvanını Türkiye’ye getirmesi, EBSO’nun başarısını gösteriyor...

Yine de TOBB’da ve bağlı odalarda asıl başarıyı üyelerin memnuniyeti ortaya koyabiliyor...

BİZİM KİLO BAŞINA İHRACATIMIZ 45 DOLAR

Haberin Devamı

AYŞEGÜL Yürekli Şengör’le Marka Konferansı’nı konuşurken eşi ve Step Halı Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, cep telefonundan dünyaca ünlü bazı lüks markaların mağazalarını gösterdi:

- Bu mağazaları bizim halılarımız süslüyor.

Step Halı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı olan Ayşegül Yürekli Şengör, eşinin ailesinin 1900’lü yılların ilk yarısından beri halıcı olduğunu belirtti:

- Cem şirketin başına geçtiğinde işler sıkıntılıydı. Arayış sırasında lüks halı işine girmenin daha doğru olacağını düşündük. 1998’de Belçika’dan halı ithalatı ile dönüşümü başlattık.

2001 krizinde Isparta’da üretim için adım attıklarını vurguladı:

- Yurtdışında lüks segmente yöneldik. İlk mağazamızı Londra’da açtık. Zamanla Paris, Milano, Miami, New York, Cenevre, Dubai mağazaları arkadan geldi.

Haberin Devamı

Son dönemlerde Paris’te açılan 3 yeni 5 yıldızlı otelde Step ürünlerinin kullanıldığını kaydetti:

- Satışlarımızın yüzde 85’ini ihracat oluşturuyor. Kilo başına ihracat
değerimiz 40-45 dolar civarında seyrediyor.

Cem Şengör, Türkiye’nin ihracatının kilo başına değerini anımsattı:

- Türkiye’nin ihracatının ortalama kilo başına değeri 1.4 dolar civarında. Bu rakam, bizim yarattığımız katma değeri ortaya koyuyor.

Ardından ekledi:

- Bizim ithalata bağımlılık oranımız yüzde 20’yi geçmiyor.

Yazarın Tüm Yazıları