"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

İnsanlar bunaldı inşaata dayalı hizmet istemiyor

CUMHURBAŞKANI Recep Tayyip Erdoğan, 5-6 ay önce AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki’ye ilk sinyali verdi:

 - Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığına adayımız sen olacaksın.

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Erdoğan, bir süre sonra MYK ve MKYK’da İstanbul ve Ankara için oylama yaptırdı. Ezici çoğunlukla iki isim öne çıktı:

- İstanbul’a Binali Yıldırım, Ankara’ya Mehmet Özhaseki...

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Yerel Yönetimler Başkanı olan Özhaseki, çıkan sonuçtan memnun olmakla birlikte Cumhurbaşkanı’na esprili bir şekilde şu öneride bulundu:

- Sayın Cumhurbaşkanım, eğer isterseniz Ankara için daha yakışıklı adaylar bulabilirim.

Erdoğan şu yanıtı verdi:

- Gerek yok, ben seni buldum Ankara için.

Özhaseki, Cumhurbaşkanı’nın bu sözünden sonra bir anket yaptırdı. Anketteki sorulardan biri şu oldu:

- Vatandaş, belediyelerin en çok hangi uygulamasına kızıyor?

İnsanlar bunaldı inşaata dayalı hizmet istemiyor


Anketten şu mesajı aldı:

- Vatandaş, inşaata dayanan, inşaat temelli belediye hizmeti istemiyor. Vatandaş inşaat ortamından bunalmış görünüyor.

Ekibiyle birlikte yol haritasını şöyle çizdi:

- Yeşile ve çevreci projelere öncelik vereceğiz. Ulaşımda hükümetimizin desteğini de alarak raylı sistemi genişleteceğiz.

Geriye dönüp, önceki görevlerine baktı:

- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dönemim dahil 25 yıllık belediyeciyim.

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminden itibaren yakından izlediğim Özhaseki’yle Ankara’da buluştuğumuzda şu özelliğine işaret etti:

- Ben proje adamıyım.
11 temel başlık altından topladığı “Ankara Projeleri” kitapçığını gösterince, sordum:

- Kaynağı nereden bulacaksınız?

Kayseri’den örnek verdi:

- Yamula Barajı’nı yaptık, belediyenin, devletin kasasından tek kuruş kullanmadık. Stadyumu öyle yaptık. Böyle proje örneklerimiz çok.

Ulaşım projeleri hariç kaynak yaratabileceğini vurgulayıp, raylı sistemle ilgili maliyet hesabını ortaya koydu:

- 1 kilometrelik metro hattı, vagonlar dahil 25-30 milyon Euro’yu buluyor. Yer üstü şehir içi raylı sistemin 1 kilometresi de yine vagon dahil 5 milyon Euro. Bu yatırımlara kaynağı hükümet desteği olmadan bulmak zor.

Ankara’da planlanan metro yatırımının 1.5 milyar Euro’yu bulacağını belirtti:

- Sayın Cumhurbaşkanımıza, “Eğer metro hükümetimizin planları arasına alındıysa Ankaralı’ya söz vereceğim” dedim. “Söz verebilirsin” cevabını aldım.
Şu mesajın altını bir kez daha çizdi:

- Gündemimde yapılaşma ağırlıklı proje yok. Kültür, sanat, çevre, yeşil ağırlıklı, gençlere, kadınlara, çocuklara dokunacak projelere odaklanacağım.

Bırakın raylı sistem ağını genişletmeyi, “millet bahçesi”nin bile bir yapım aşaması vardır değil mi?

O yapım aşaması vatandaşa hissettirmeden atlatılabilir mi?

 

ŞAHIS LEHİNE İMAR TADİLATI YAPMAYIZ

AK Parti’nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, İstanbul’daki ilk tanıtım buluşmasında şu mesajı özellikle vermişti:

- Belediye meclisinin ana işi plan tadilatları olmayacak.

AK Parti Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mehmet Özhaseki de aynı konu üzerinde durdu:

- Kamu yararı dışında şahıs lehine plan tadilatı yapmayacağız.

Bu konudaki iddiasını ileri taşıdı:

- Çevre ve Şehircilik Bakanı iken plan tadilatlarıyla sağlanan değer artışlarından kamunun pay almasını öngören bir kanun tasarısı hazırlatmıştım. Böyle bir kanun çıkarılması gerekiyor.

İHALELERİ CANLI YAYINDA YAPTIM

MEHMET Özhaseki, Kayseri’deki belediye başkanlığı günlerinden örnek aktardı:

- 15 yıl boyunca belediyenin ihalelerini internetten canlı yayınladık. Böylece ihalelerde şeffaflığı sağladık.

Ankara’ya döndü:

- Ankara’da da aynı şekilde olacak.

MAKAM ARAÇLARINI SATTIM

MEHMET Özhaseki, Kayseri’deki belediye başkanlığının ilk dönemlerinde makam araçlarıyla ilgili attığı adımı anımsadı:

- 100’e yakın makam aracı vardı. Hepsini sattım. 20-25 kadar şoförlü araç kiraladım. Ortak araç kullanımına geçtik.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’ndeki makam aracı sayısını merak ettim, şu yanıtı verdi:

- Çok makam aracı olduğunu biliyorum.

FUTBOLDA CİDDİ BİR EKONOMİ VAR

TÜRKİYE Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB), Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ile ortaklaşa düzenlediği “Reel Sektör & Finans Sektörü Diyalog Toplantıları” serisinin Malatya durağında Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın’a salondan şu eleştiri yöneltildi:

- Futbol kulüplerinin borçlarını yeniden yapılandırma kapsamına aldınız, tarım kredilerinde böyle bir adım atmadınız.

Aydın, yanıt için önce futbolla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:

- Futbolun ciddi bir ekonomisi var. Bakın, Katarlı Bein, yayın için 500 milyon dolar ödüyor. Türk futbolunun yayın hakları gelirinin en az bu seviyede tutulabilmesi için marka değerinin korunması gerekiyor. Dolayısıyla bankalar olarak futbol kulüpleriyle ilgili attığımız adım doğrudur.

Ardından yanıta geçti:

- Tarıma dönük kredilerde devlet doğal afet yaşandığında hemen devreye girip öteleme yapıyor. Onun dışında bir yapılandırma adımı atsak, devletin sübvansiyonu devre dışı kalır. Devlet, tarımda canlı krediye sübvansiyon veriyor.

 

X